de danis2176 » 15 Sep 2004, 17:16
Acum vreo trei ani am incercat si eu sa ies din tipare si am imaginat o lectie de istorie practica. Pe scurt, ajuns la lectia - de clasa a V-a - razboaiele medice, am predat lectia si le-am povestit elevilor ce si cum despre Marathon si Termopile. Am scos copiii in fata scolii si am refacut batalia de la Termopile, cea care mi se parea ca se preteaza la asa ceva. Scoala are doua intrari, una a profesorilor si alta a elevilor, cea din urma fiind plasata intre doua cladiri, creandu-se un soi de gang deschis la un capat si inchis la celalat de catre poarta. Am pus un grup mic de elevi sa tina poarta inchisa, iar un alt grup, mult mai mare, in care ma aflam si eu, incerca sa forteze poarta pentru a intra in curtea scolii. Bineinteles ca nu am reusit. Eu si cativa elevi din grupul mai numeros ne-am "strecurat miseleste" pe intrarea profesorilor si le-am cazut celor putini in spate. Asaltati din doua parti acestia nu au mai facut fata si au trebuit sa se predea. A trebuit sa joc rolul tradatorului Efialte, dar a contat prea putin, avand in vedere ca lectia a fost o reusita deplina. Ce au invatat copiii? 1. ca uneori cei putini pot face lucruri mari si importante; 2. ca puterea adevarata sta in unitate, si ca aceasta unitate nu poate fi zdrobita decat prin tradare. 3. a-ti trada conationalii (in cazul acesta prietenii) este cel mai urat lucru cu putinta.
PS topicul acesta mi se pare cel mai interesant, si credeti-ma ca stau cu agenda in brate si imi notez toate ideile. multumesc mult de tot.