Metode noi de predare - invatare

Discutii legate de invatamantul romanesc, cum este acum si cum ar trebui sa fie.

Re: lectie de viata

Mesajde efodorean » 27 Aug 2004, 08:59

emil scrie:Astazi am terminat "infoeducatie" ...
Un din lectii a fost tinuta de profesopara Gabi Popa (desen) ...Subiectii au pictat pe coli mari cu "bidinele". I-am vazut dezlantuindu-se si concentrandu-se asupra temei si culorilor...Oameni care nu au desenat pre mult in viata lor...Am vazut ce inseamna sa te descoperi pe tine...
www.infoeducatie.ro

emil onea

:roll: Am citit impresiile participantilor si buna lor parere despre desfasurarea concursului .
Felicitari pentru initiativa.Cu siguranta la anul vor fi mai multi participanti si veti avea sprijinul ISJ din tara.Din comentariile de pe forumul infoeducatie.ro reiese ca elevii au cam asteptat listele cu participantii.
Ecaterina Fodorean
efodorean
 
Mesaje: 2530
Membru din: 04 Aug 2004, 07:00
Localitate: Cluj-Napoca

Mesajde nedelcu » 27 Aug 2004, 15:30

Pentru limba romana am descoperit http://www.teme.home.ro.
nedelcu
 
Mesaje: 16
Membru din: 27 Aug 2004, 15:24
Localitate: Craiova

Mesajde mariro » 31 Aug 2004, 12:46

nedelcu scrie:Pentru limba romana am descoperit http://www.teme.home.ro.


Felicitari pentru primul mesaj! :P Multe multumiri pentru adresa! Asteptam alte idei!
Avatar utilizator
mariro
 
Mesaje: 16653
Membru din: 16 Mai 2004, 20:40
Localitate: Galati

Mesajde zizi » 06 Sep 2004, 19:08

Legat de tema LECTIA IN NATURA cred ca o ora de desen sau lucru, chiar si una de matematica merg facute in natura. Cap. Masurare si masurisau Notiuni de geometriezic ca merg. Eu anul trecut am facut unele dintre aceste lectii afara si copiii au fost incantati fiindca au iesit ,,din tipare". Unele din orele de muzica au mers facute astfel si am reusit sa-mi ating obiectivele cu satisfactia ca si copiii au lucrat mai cu placere.
Sunt lectii si la limba romana care merita incercate astfel. Eu n-am realizat nici un, dar voi imi dati putere sa reusesc! :D
Zizi
zizi
 
Mesaje: 179
Membru din: 28 Aug 2004, 19:12

Mesajde danis2176 » 15 Sep 2004, 17:16

Acum vreo trei ani am incercat si eu sa ies din tipare si am imaginat o lectie de istorie practica. Pe scurt, ajuns la lectia - de clasa a V-a - razboaiele medice, am predat lectia si le-am povestit elevilor ce si cum despre Marathon si Termopile. Am scos copiii in fata scolii si am refacut batalia de la Termopile, cea care mi se parea ca se preteaza la asa ceva. Scoala are doua intrari, una a profesorilor si alta a elevilor, cea din urma fiind plasata intre doua cladiri, creandu-se un soi de gang deschis la un capat si inchis la celalat de catre poarta. Am pus un grup mic de elevi sa tina poarta inchisa, iar un alt grup, mult mai mare, in care ma aflam si eu, incerca sa forteze poarta pentru a intra in curtea scolii. Bineinteles ca nu am reusit. Eu si cativa elevi din grupul mai numeros ne-am "strecurat miseleste" pe intrarea profesorilor si le-am cazut celor putini in spate. Asaltati din doua parti acestia nu au mai facut fata si au trebuit sa se predea. A trebuit sa joc rolul tradatorului Efialte, dar a contat prea putin, avand in vedere ca lectia a fost o reusita deplina. Ce au invatat copiii? 1. ca uneori cei putini pot face lucruri mari si importante; 2. ca puterea adevarata sta in unitate, si ca aceasta unitate nu poate fi zdrobita decat prin tradare. 3. a-ti trada conationalii (in cazul acesta prietenii) este cel mai urat lucru cu putinta.
PS topicul acesta mi se pare cel mai interesant, si credeti-ma ca stau cu agenda in brate si imi notez toate ideile. multumesc mult de tot.
Avatar utilizator
danis2176
 
Mesaje: 88
Membru din: 19 Aug 2004, 12:54
Localitate: timisoara

Mesajde zizi » 15 Sep 2004, 21:29

Minunata lectie, din cate povestesti! Cred ca elevii tai au ramas daca nu cu nume si date, cu siguranta cu invataturile si....convingerea ca au un dascal pe cinste. Sper ca ai repetat experienta! Daca da, povesteste! Suntem interesati.
zizi
 
Mesaje: 179
Membru din: 28 Aug 2004, 19:12

Mesajde marikaj » 15 Sep 2004, 21:43

Danis, tu iei ideile de pe site si-ti notezi pentru a le aplica, iar noau ne imapartasesti din experienta ta de la clasa si ai si darul de a povesti, pe langa elevii tai m-am simtit si eu la Termopile.... imi dau seama ce efect a avut asupra copiilor, pe langa lectia de istorie ai oferit si o lectie de viata!
Felicitari!
Maria Stefan, profesor, Cicanesti, Arges

"Prietenul care ne ascunde defectele ne slujeste mai rău decât dusmanul care ni le reproseaza" - Pythagoras
Avatar utilizator
marikaj
 
Mesaje: 1590
Membru din: 12 Ian 2004, 14:32
Localitate: Curtea de Arges

Mesajde danis2176 » 16 Sep 2004, 19:27

Cred ca felicitarile ar trebui adresate tuturor profesorilor care stiu ce inseamna sa fii profesor si se dedica atat cat este nevoie si cat ii permite sufletul pentru ca elevii sai sa aiba o sansa in plus de la viata si sunt multi pe acest site.
Experienta am repetat-o si copiii au fost - va dati seama - incantati de idee, insa nu acelasi lucru s-a intamplat si cu anumite persoane din conducere, care mi-au reprosat faptul ca ii indemn pe copii la violenta si ca mai lipseste sa le dau sabii si mitraliere, pentru a putea reconstitui toate bataliile din istorie. Asa ca am fost obligat sa renunt - pentru moment cel putin - pentru a nu avea relatii tensionate cu cine nu trebuie.
Avatar utilizator
danis2176
 
Mesaje: 88
Membru din: 19 Aug 2004, 12:54
Localitate: timisoara

metode noi?

Mesajde pasager37 » 09 Oct 2004, 20:10

Metode noi/metode vechi. Strategii, tehnici. Mijloace de invatamint. Toate le vrem sau credem ca ar trebui sa fie cit mai noi si eventual mai sofisticate. De multe ori ramin doar teorie. Fireste ca mijloace destule (nu prea multe pentru a nu zapaci elevul sau pentru a nu-l coplesi si a-i distrage atentia) nu ar strica. Si probabil multi nu le au in scolile lor, nici pe acelea strict necesare. Nu trebuie sa alergam dupa noutate cu orice chip. Uneori o "sfinta" lectie traditionala are cel putin aceleasi rezultate. Uneori mijloace marunte (hirtia) arata ca nu ne trebuiesc altele prea sofisticate. Ce este cel mai important, cred eu, este profesionalismul profesorului. Seriozitatea sa. Cunoasterea sa in domeniu.
Ca noutate, daca vreti, eu incerc sa fac elevul sa "Invete la el acasa"! Profesorul trebuie sa se desparta de calitatea sa de "Dascal" si sa treaca la aceea de "Profesor" - partener de studiu pentru elev.
pasager37
 
Mesaje: 3
Membru din: 19 Sep 2004, 19:16

Re: metode noi?

Mesajde emil » 09 Oct 2004, 22:47

pasager37 scrie:Metode noi/metode vechi. Strategii, tehnici. Mijloace de invatamint. Toate le vrem sau credem ca ar trebui sa fie cit mai noi si eventual mai sofisticate. De multe ori ramin doar teorie. Fireste ca mijloace destule (nu prea multe pentru a nu zapaci elevul sau pentru a nu-l coplesi si a-i distrage atentia) nu ar strica. Si probabil multi nu le au in scolile lor, nici pe acelea strict necesare. Nu trebuie sa alergam dupa noutate cu orice chip. Uneori o "sfinta" lectie traditionala are cel putin aceleasi rezultate. Uneori mijloace marunte (hirtia) arata ca nu ne trebuiesc altele prea sofisticate. Ce este cel mai important, cred eu, este profesionalismul profesorului. Seriozitatea sa. Cunoasterea sa in domeniu.
Ca noutate, daca vreti, eu incerc sa fac elevul sa "Invete la el acasa"! Profesorul trebuie sa se desparta de calitatea sa de "Dascal" si sa treaca la aceea de "Profesor" - partener de studiu pentru elev.


Bine spus! Exista o tendinta de imitatie, de multe ori fara rost! Cred ca traditiile invatamantului romanesc de calitate si mai ales profesionalismul si daruirea educatorului dau rezultate excelente. Eu n-as zice nici "dascal", nici "profesor", as zice PRTENER in educatie...
Idei noi, daca vin aici, sau le luam din alta parte, pot fi aplicate in functie de nevoi.
Emil Onea
Avatar utilizator
emil
Site Admin
 
Mesaje: 2737
Membru din: 22 Oct 2003, 23:10
Localitate: Focsani

Mesajde condurachi_i » 22 Oct 2004, 21:29

Am facut asta vara un curs foarte interesant: "Gestiune mentala". A fost extraordinar! O idee importanta din acest curs este ca planul nostru mental (pe care il face fiecare dascal inaintea orelor si care nu trebuie confundat cu planul lectiei !) nu este acelasi cu planul mental al elevului. Dar poate fi educat sa coincida cu al nostru ! De aceea putem folosi orice metoda pentru ca cele doua planuri sa fie aceleasi!.......Daca sunteti interesati va pot impartasi cateva idei despre "Gestiune mentala" (exista cateva site-uri cu tema "Gestion mentale" -curent initiat de Antoine de Garanderie si chiar cateva carti de matematica despre cum putem folosi "gestiunea mentala" la clasa,dar din pacate sunt in limba franceza.....!!)
Avatar utilizator
condurachi_i
 
Mesaje: 304
Membru din: 24 Feb 2004, 18:23
Localitate: Constanta

Mesajde carmenica » 23 Oct 2004, 21:01

Asteptam cu nerabdare adresele si iti multumim anticipat.
Avatar utilizator
carmenica
 
Mesaje: 131
Membru din: 04 Aug 2004, 22:36
Localitate: Suceava

Mesajde hellen » 24 Oct 2004, 20:37

Bine v-am gasit stimati colegi!

Astazi m-am inscris pe acest site si cred ca voi fi o prezenta activa deoarece imi plac temele pe care le abordati.
Eu am devenit un profesor ce aplic metode active la ore dupa ce am urmat 3 ani scolile de vara de la CEDU2000+. Sunt cei mai buni formatori si mi-au imbogatit biblioteca cu foarte multe carti ce imi sunt de un real folos.
Va dau doar cateva exemple ce imi vin acum in minte:

"Dezvoltarea gandirii critice si invatarea eficienta" - Ion Al. Dumitru
"Scoala prietenoasa" experiente de proiect
"Ghidul carierei mele" ......
etc.
puteti accesa adresa cedu.ro si o sa gasiti mai multe despre ce exista in colectia lor.

Oricum va spun ca merita sa mergeti la scolile de vara...atat pentru meserie cat si pentru experienta personala.
Eu si colegii mei...profesori de istorie din tara am format o adevarata retea si lucram impreuna la diverse proiecte.
hellen
 
Mesaje: 8
Membru din: 24 Noi 2003, 23:28

Gestiune mentala

Mesajde condurachi_i » 25 Oct 2004, 11:07

1)Revin cu adresele unde puteti gasi informatii despre "Gestiune mentala"
www.ecv.ch/pedagogie/gm/gm.htm
www.csdeschenes.qc.ca/snaps/Trousse/gm.htm
http://epreau.free.fr/gm/
www.tact.fse.ulaval.ca/coopere/modele/explicitation.htm
2)Am mai incercat la clasa a cincea idei din "Gandirea critica" si am constatat ca lectiile au fost mult mai placute iar elevii mai slabi si-au insusit cunostintele mult mai usor decat la o lectie standard.Cred totusi ca depinde foarte mult nivelul clasei in alegerea metodelor de predare si de evaluare.
Avatar utilizator
condurachi_i
 
Mesaje: 304
Membru din: 24 Feb 2004, 18:23
Localitate: Constanta

Mesajde elevul » 29 Oct 2004, 14:34

astazi am intrat si eu pe site, ca un mic intrus
sint elevul roman cel plictisit de metodele invechite de predare, sint elevul roman care merge la scoala si gaseste in fiecare dimineata o clasa murdara si plina de praf, sint elevul roman care in fiecare ora scrie si scrie dupa dictare si invata prea putine lucruri interesante...sint bietul elev roman.

citesc mai sus o relatare: "acum vreo 3 ani am reusit sa ies si eu din tipare..."

dragilor profesori, va rog din suflet, incercati in fiecare zi sa iesiti din tipare pentru ca la scoala noi trebuie sa invatam in primul rind sa ne descurcam in viata.
incercati sa ne invatati ceea ce avem nevoie cu adevarat pe mai departe si intr-un mod cit mai placut si interactiv.
uitati de manual in timpul orei; ora trebuie sa se desfasoare cu manualul inchis si cu discutii libere intre elevi si profesori
profesorii si elevii trebuie sa fie apropiati si sa discute liber si fara inhibitii
deocamdata atit am avut de zis
dar va promit ca o sa revin cu citeva linkuri interesante despre cum am vrea noi sa se desfasoare orele
numai bine!
elevul
 
Mesaje: 16
Membru din: 29 Oct 2004, 14:20

AnteriorUrmătorul

Înapoi la Scoala in Romania

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 75 vizitatori

cron