de lili_san » 24 Iun 2004, 23:27
Sunt invatatoare si sunt interesata de solutii practice in ceea ce priveste atragerea elevilor catre scoala, motivarea lor, imbunatatirea disciplinei in scoala in general.
Noile programe vehiculeaza ideea centrarii pe elev, transformarea lui in actor principal in procesul invatarii. Cartile romanesti de specialitate abunda in teorii sofisticate, pompoase, fara a da in schimb idei pragmatice. Se ia in schimb in deradere literatura americana aflata uneori la polul opus cu carti de genul "Cum sa disciplinezi clasa in 9 pasi", care fara o frazeologie alambicata propune ceva practic.
Ce am constatat ca merge:
1.Implicarea/ interesul(daca te preocupa ceva cu adevarat gasesti solutii, deci daca ne intereseaza suntem pe calea cea buna )
2.Pozitivarea elevilor( aducerea in discutie a ceea ce fac ei bine, fara a insista pe exemple negative de genul "ASA NU !")
3.Ambientul-schimbarea cat mai des a afisajelor din clasa care pot sa contina de la tabele cu notele obtinute la diferite teste sau note pentru mentinerea curateniei pe zile, regulile clasei ,putine, concise , usor de retinut, situatia temelor, panou cu plicuri pt. toti elevii in care sa-si depuna fise de lectura;"Cine citeste mai mult", "Scriitorul saptamanii"-copii cauta si afiseaza pe locul stabilit cat mai multe date,"Elevul zilei de ieri", numele afisat, inclusiv meritele etc.
Asta cere timp, disponibilitate, dar nu-i imposibil daca ii implicam si pe elevi si cred ca merge si la clase mai mari.
4.Lectii cu experimente, cu auditii, cu material didactic variat, in natura(dar nu poti sa le faci pe toate in natura),
Daca imi mai vin idei, le mai scriu si mai astept si eu altele, cu bucurie .
Lili