Lucrare grad I

Discutii despre modificarile legii invatamantului si a statutului personalului didactic. Opinii, idei, solutii.

Lucrare grad I

Mesajde iulia_cernat » 14 Iul 2007, 10:26

Tema lucrarii: ,,Valente si limite ale metodelor de rezolvare a problemelor de aritmetica"

Cum ati aborda aceasta tema?

Care ar putea fi ipoteza cercetarii?

Multumesc!
iulia_cernat
 
Mesaje: 7
Membru din: 14 Iul 2007, 10:02

Mesajde gabiec » 14 Iul 2007, 18:04

Trebuie pornit de la obiectivele ce vi le-ati propus in activitatea de cercetare pe care vreti s-o faceti efectiv, dpdv metodic, fie la clasa, fie in proiectare, fie in evaluare, sau in toate etapele, daca vreti o lucrare mai ampla. Incepeti ipotetic: ,,daca procedez asa, ...obtin rezultatul cutare?" Sau: ,,Este posibil sa....daca folosesc, aplic ...?"
Se pot propune mai multe obiective (2-4, nici prea multe), in functie de complexitatea si tipul de cercetare pe care-l adoptati si atunci aveti mai multe ipoteze.
Daca doriti as putea sa va dau exemple din domeniul meu (tehnic), bineinteles daca va intereseaza, asa sa va faceti o idee.
Succes!
gabiec
 
Mesaje: 48
Membru din: 06 Sep 2005, 20:54

Mesajde iulia_cernat » 14 Iul 2007, 19:36

Multumesc! Ideea e ca nu inteleg ce ar putea viza ,,valentele si limitele" in cazul metodelor de rezolvare. Nu inteleg tema si nu stiu ce as putea propune in cercetare.
iulia_cernat
 
Mesaje: 7
Membru din: 14 Iul 2007, 10:02

Mesajde gabiec » 14 Iul 2007, 23:31

Cred ca titlul lucrarii dv este incomplet. Poate fi vorba de exemplu, despre metode de rezolvare a conflictelor, metode de rezolvare a problemelor si exercitiilor, etc
Dar nu inteleg, nu dv v-ati ales tema, v-a impus-o cineva?
Apropo de rezolvari de probleme: Stiti ce denumire are o disciplina de-a noastra, corespunzatoare competentei ,,rezolvarare de probleme"? iata titlu de disciplina (modul) in formularea trecuta in catalog: CUM SUNT RESPECTATE CERINTELE CLIENTILOR IN RESTAURANT?"
Sigur nu v-ati fi gandit la rezolvari de probleme cand ati auzit, nu-i asa?
:wink:
Iata ce confuzii pot sa apara daca o tema nu este formulata inteligibil.
gabiec
 
Mesaje: 48
Membru din: 06 Sep 2005, 20:54

Mesajde iulia_cernat » 16 Iul 2007, 17:22

Titlul lucrarii este cel prezentat mai sus. E vorba despre metodele de rezolvare a problemelor de aritmetica (metoda grafica, prin incercari, etc.). E drept ca nu am ales eu tema. Ce nu mi-e clar e ca aceste valente se refera la metode si nu la probleme in sine.
iulia_cernat
 
Mesaje: 7
Membru din: 14 Iul 2007, 10:02

Mesajde gabiec » 16 Iul 2007, 17:54

Daca lucrarea se refera la metode, e foarte bine. Lucrarea de grad este una metodico-stiintifica, unde partea metodica trebuie sa fie mai mare decat cea referitoare la cea stiintifica (problemele in sine). Daca in formularea temei s-ar fi regasit doar partea stiintifica, atunci nu mai era o lucrare de grad. La teza de doctorat se cerceteaza stiintific, iar la cea de grad I se cerceteaza dpdv metodic. Lucrand cu copiii e normal, pt ca cercetarea pur stiintifica o fac mai curand matematicienii de profesie.
Va sugerez sa porniti lucrarea de la stabilirea a 3 etape de cercetare:
1 Faza prealabila introducerii experimentului (variabilei)
2. Faza introducerii factorului experimental
3. Faza interpretarii rezultatelor dupa introducerea experimentului.
Clasa de elevi (pe care ii veti numi subiecti) o folositi ca esantion.
In prima faza aplicati la clasa proiecte didactice, planuri de lectie si probe de evaluare utilizand metode clasice de rezolvare si inregistrati rezultatele obtinute de catre subiecti.
In a doua etapa introduceti factorul experimental (aplicati metode moderne sau altele decat cele folosite in prima etapa), apoi inregistrati rezultatele prin evaluare
In cea de-a treia etapa comparati rezultatele obtinute in cele 2 etape anterioare. Normal ar fi sa inregistrati un progres, oricat de mic. Pentru evidentierea mai clara a progresului puteti folosi grafice sau histograme.
In acest caz ipoteza ar putea sa se refere la determinarea randamentului metodelor moderne utilizate in ce-a de-a doua etapa, comparativ cu prima, iar cercetarea va fi de tip ameliorativ.
Eu am inlocuit termenul de ,,valente" cu termenul ,,influente"
PS Cercetarea o puteti efectua si intr-o singura etapa, dar lucrand in paralel la 2 clase aplicand metode diferite (asta daca aveti simultane)
Nu stiu daca v-am fost de folos, repet eu sunt inginera si nu cunosc f. bine specificul invatamantului primar.
Succes!
gabiec
 
Mesaje: 48
Membru din: 06 Sep 2005, 20:54

Mesajde iulia_cernat » 16 Iul 2007, 17:59

Multumesc foarte mult! Sper sa ma descurc! Acum sunt cam dezorientata.
iulia_cernat
 
Mesaje: 7
Membru din: 14 Iul 2007, 10:02


Înapoi la Legislatia privind invatamantul

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 0 vizitatori