Legea invatamantului

Noile legi ale Învâţământului sunt supuse dezbaterii publice.

Mesajde ionpopescu2000 » 06 Ian 2008, 12:50

mioanghel scrie:Programele "after school" le au scolile private in occident, nu scolile de stat (...)


De fapt, nu este deloc aşa. Ţările unde s-a înţeles rolul esenţial al şcolii în educaţie au adoptat sisteme de stat pentru programe "after school", integrate în şcoală. Exemplele cele mai elocvente sunt Franţa şi mai ales Finlanda, care ocupă în mod constant primul loc în diverse evaluări privind eficienţa învăţământului.
ionpopescu2000
 
Mesaje: 6
Membru din: 26 Noi 2006, 19:02

Mesajde ionpopescu2000 » 06 Ian 2008, 13:31

esther scrie: ... poate ca aici ar trebui sa "lucreze" noua lege un pic,sa-i lamureasca pe unii ca nu anii in invatamant te fac un bun profesor ci dedicatia si devotamentul,si sa fim sinceri cred ca nu exista om mai blazat decat un "dinozaur" care preda aceleasi lucruri de mai mult de 25 de ani, care nu vrea si nu poate sa fie la curent cu ceea ce e nou...desigur ca tinerii sunt blazati,daca sunt tratati ca si cum nu au valoare, ca si cum nu stiu de nici unele doar pentru ca au facut scoala dupa revolutie...salvarea invatamantului romanesc zace in veterani!?


Stimată mai tânără colegă esther,
numai dedicaţia şi devotamentul nu sunt suficiente pentru a fi un bun profesor. Este ca la orice meserie: ai nevoie de un pic de talent şi multă muncă, deci de experienţă. Că lipsa de experienţă poate fi compensată parţial de alte lucruri, asta e o altă problemă.

Pe de altă parte, de ce un "dinozaur" care predă de 25 de ani nu ar putea fi la curent cu ceea ce este nou?

Apoi, nu toţi tinerii "sunt trataţi ca şi cum nu au valoare", dar trebuie să recunoşti că în ultimii ani ( cu excepţiile de rigoare, printre care te numeri şi dumneata), în învăţământ nu au venit nicidecum "vârfurile", absolvenţii cu note mari, ci dimpotrivă, aşa că ... nu-i judeca pe toţi ceilalţi după propriul calapod.
Oricum, departe de mine gândul că tinerii trebuie lăsaţi de-o parte când e vorba de decizii importante, care ne privesc pe toţi. La urma urmei, pe ei îi priveşte viitorul mai mult decât pe cei mai în vârstă. Eu, de exemplu constat că actualul ministru (cel mai tânăr de până acum) are o deschidere mai mare spre reforme decât predecesorii săi şi, în plus, vine din alt domeniu, neavând creierul impregnat cu tot felul de şabloane.

În final, o mică observaţie: înainte de "şi" (cel puţin în cazul din textul dumitale) nu se pune virgulă. De asemenea, expresia "ca şi cum" cere un condiţional, deci corect este "ca şi cum nu ar avea ..."
ionpopescu2000
 
Mesaje: 6
Membru din: 26 Noi 2006, 19:02

Proiectul Legii invatamantului

Mesajde sorinborodi » 06 Ian 2008, 16:29

Acest Proiect al Legii invatamantului preuniversitar dezamageste ,in primul rand,prin lipsa de substanta a asa-ziselor 'modificari'.De aceea discutiile pe marginea ei sunt limitate din start.Am o singura intrebare:din cate probleme grave are invatamantul,care isi gaseste rezolvarea prin pachetul propus ?
https://sorinborodi.ro
Avatar utilizator
sorinborodi
 
Mesaje: 306
Membru din: 30 Oct 2006, 22:06
Localitate: Dej jud.Cluj

Mesajde airam0804 » 16 Ian 2008, 19:06

cred ca inainte de toate reforma ar trebui sa vizeze dotarea spatiilor scolilor cu mobilier specific copilului de 5, 6 ani....apoi cine va preda la aceste clase pregatitoare? sau grupa pregatitoare va ramane in gradinite si apoi 1/4 la scoala?
sunt absolventi cu dubla specialitate, educator / invatator, dar vor preda numai pt aceasta clasa pregatitoare sau si la 1/4? eu stiu ca in occident scoala incepe la 5 ani, dar programele sunt complet diferite si spatiile de invatare mai mult decat diferite....apoi un lucru care ma nemultumeste este faptul ca se vor face angajarile in scoala...
airam0804
 
Mesaje: 48
Membru din: 03 Ian 2007, 19:02

Mesajde massy_66xxx » 16 Ian 2008, 19:46

Citat:
cine va preda la aceasta clasa-invatatorii sau educatorii ?


Aceasta a fost intrebarea pusa astazi, la scoala, cand s-a dezbatut legea si care a generat un adevarat conflict. De ce?

1. Pentru ca articolul din lege este incomplet si lasa loc de interpretari, adica nu se specifica :
- cine va prelua aceasta clasa
- daca persoana care preda la aceasta clasa trebuie sa fie calificata nu ca invatator, ci ca educator , cel putin, sau sa aiba dubla calificare
si nu se specifica nici
- daca cel ce preda la aceasta clasa trebuie sa aiba continuitate cu celelalte 4. Personal, banuiesc ca da.
Date fiind aceste lipsuri, concluzia trasa a fost ca ,, trebuie sa ne modelam din mers, sa-nvatam din mers ( ????!!!!!), ca invatam sa lucram cu prescolarii la cursul de ,,management si comunicare" ( !!!!????) si gata suntem calificati pe ceva ce n-am facut niciodata!!!

2. Doar banuiala ca pe aceste clase vor intra profesorii pentru inv primar si prescolar a generat conflict tocmai pentru ca am fost invatati sa facem de toate fara sa intereseze pe cineva daca suntem calificati sau nu,
principalul e sa scoatem bani, acesta fiind al 3-lea motiv chiar daca nimeni nu va recunoaste.

Sunt scoli unde nu exista niciun cadru didactic cu dubla specializare, cel putin. Si-atunci cine va preda? Oricine ,ca doar romanul e polivalent!! Copiii sunt foarte bine pregatiti in gradinite, atmosfera e calda, primitoare, asa incat aceste grupe sa ramana in gradinite pentru binele psihic al copiilor si al parintilor in egala masura!!!
massy_66xxx
 
Mesaje: 30
Membru din: 04 Mar 2007, 19:29

Mesajde lcristy » 17 Ian 2008, 20:00

Sunt invatatoare de 30 de ani , dar nu ma simt "dinozaur", cum ne-a catalogat cineva pe acest forum.Sunt studenta in anul II, invat cu drag, iau note foarte bune si la scoala sunt foarte activa.Aplic la clasa tot ce este nou, ma informez atat in ceea ce priveste partea psihologica, pedagogica, dar si metodica.Nici cultura generala nu o las deoparte.Mi-o imbogatesc continuu.
Pot concura cu orice absolvent oricat de pretentios. Am intalnit mai multi tineri "dinozauri", blazati, plictisiti, fara dorinta de as e perfectiona.Asa ca nu mai faceti catalogari de acest gen. La orice varsta poti fi creativ, poti sa fii activ, poti fi "tanar"!
lcristy
 
Mesaje: 3
Membru din: 27 Mai 2007, 08:51

Mesajde lcristy » 17 Ian 2008, 20:00

Sunt invatatoare de 30 de ani , dar nu ma simt "dinozaur", cum ne-a catalogat cineva pe acest forum.Sunt studenta in anul II, invat cu drag, iau note foarte bune si la scoala sunt foarte activa.Aplic la clasa tot ce este nou, ma informez atat in ceea ce priveste partea psihologica, pedagogica, dar si metodica.Nici cultura generala nu o las deoparte.Mi-o imbogatesc continuu.
Pot concura cu orice absolvent oricat de pretentios. Am intalnit mai multi tineri "dinozauri", blazati, plictisiti, fara dorinta de as e perfectiona.Asa ca nu mai faceti catalogari de acest gen. La orice varsta poti fi creativ, poti sa fii activ, poti fi "tanar"!
lcristy
 
Mesaje: 3
Membru din: 27 Mai 2007, 08:51

legea invatamantului

Mesajde andreea_muntean » 18 Ian 2008, 14:51

din '90 incoace elevii si noi ,cadrele, am devenit COBAI..........invatamantul romanesc e de toata jena.........eu sunt curioasa cine propune astfel de aberatii.........am nenorocit acesti copii ...........avem capacitate.....ba n avem .......avem admitere ....ba n avem........bine ca avem teze unice ,care sunt tratate cu un subiectivism iesit din comun...........
oricum ,pareri pro si contra vor fi cate vreti ........... :roll:
andreea_muntean
 
Mesaje: 440
Membru din: 08 Feb 2007, 01:19

Re: Proiectul Legii invatamantului

Mesajde andreea_muntean » 18 Ian 2008, 14:54

sorinborodi scrie:Acest Proiect al Legii invatamantului preuniversitar dezamageste ,in primul rand,prin lipsa de substanta a asa-ziselor 'modificari'.De aceea discutiile pe marginea ei sunt limitate din start.Am o singura intrebare:din cate probleme grave are invatamantul,care isi gaseste rezolvarea prin pachetul propus ?


exact exact ......si eu sunt curioasa....... :?:
andreea_muntean
 
Mesaje: 440
Membru din: 08 Feb 2007, 01:19

Mesajde andreea_muntean » 18 Ian 2008, 15:09

ionpopescu2000 scrie:
esther scrie: ... poate ca aici ar trebui sa "lucreze" noua lege un pic,sa-i lamureasca pe unii ca nu anii in invatamant te fac un bun profesor ci dedicatia si devotamentul,si sa fim sinceri cred ca nu exista om mai blazat decat un "dinozaur" care preda aceleasi lucruri de mai mult de 25 de ani, care nu vrea si nu poate sa fie la curent cu ceea ce e nou...desigur ca tinerii sunt blazati,daca sunt tratati ca si cum nu au valoare, ca si cum nu stiu de nici unele doar pentru ca au facut scoala dupa revolutie...salvarea invatamantului romanesc zace in veterani!?


Stimată mai tânără colegă esther,
numai dedicaţia şi devotamentul nu sunt suficiente pentru a fi un bun profesor. Este ca la orice meserie: ai nevoie de un pic de talent şi multă muncă, deci de experienţă. Că lipsa de experienţă poate fi compensată parţial de alte lucruri, asta e o altă problemă.

Pe de altă parte, de ce un "dinozaur" care predă de 25 de ani nu ar putea fi la curent cu ceea ce este nou?

Apoi, nu toţi tinerii "sunt trataţi ca şi cum nu au valoare", dar trebuie să recunoşti că în ultimii ani ( cu excepţiile de rigoare, printre care te numeri şi dumneata), în învăţământ nu au venit nicidecum "vârfurile", absolvenţii cu note mari, ci dimpotrivă, aşa că ... nu-i judeca pe toţi ceilalţi după propriul calapod.
Oricum, departe de mine gândul că tinerii trebuie lăsaţi de-o parte când e vorba de decizii importante, care ne privesc pe toţi. La urma urmei, pe ei îi priveşte viitorul mai mult decât pe cei mai în vârstă. Eu, de exemplu constat că actualul ministru (cel mai tânăr de până acum) are o deschidere mai mare spre reforme decât predecesorii săi şi, în plus, vine din alt domeniu, neavând creierul impregnat cu tot felul de şabloane.

În final, o mică observaţie: înainte de "şi" (cel puţin în cazul din textul dumitale) nu se pune virgulă. De asemenea, expresia "ca şi cum" cere un condiţional, deci corect este "ca şi cum nu ar avea ..."


Este vorba exact de ceea ce v am spus eu .....privim totul cu subiectivism.....si, sa stiti d le ionpopescu, ca acest subiectivism este cauzat de dvs -veteranii invatamantului-.....care, de fiecare data cand un tanar cere ceva drepturi ale sale ,este ,,blazat,,de veterani cu 25- 30 de ani vechime...din discutiile gasite pe forum constat ca in majoritatea scolilor se intampla acest lucru.....ceea ce a spus esther cred ca trebuie interpretat altfel ,nu in modul cum ati interpretat dvs.Sunt convinsa ca nu a dorit sa va jigneasca ci ,doar sa scoata in evidenta faptul ca un cadru didactic cu 30 de ani vechime nu este atat de deschis la tot ce este nou....fapt demonstrat de atatea si atatea ori.....este trist ca aici se ajunge intre noi,colegii.Oricum noi ,,cei fara experienta'' respectam varsta dvs biologica ,implicit varsta de la catedra. :)
Ultima oară modificat de andreea_muntean pe 11 Aug 2009, 14:31, modificat 1 dată în total.
andreea_muntean
 
Mesaje: 440
Membru din: 08 Feb 2007, 01:19

Mesajde lcristy » 18 Ian 2008, 21:49

Stimati colegi mai tineri,

Si eu cand eram tanara ca voi nu credeam pe colegele mai in varsta cand imi spuneau cat de mult conteaza in relatia cu elevii experienta la catedra! Eram grozava! Astazi stau si ma gandesc cata dreptate aveau! Sa lucrezi cu un copil cu ADHD intr-o clasa de 25 elevi , unde mai ai 2 elevi cu CES dar la extrema cealalta(au probleme de invatare),iar ceilalti sunt deasupra programei, consider ca numai experinta te poate ajuta sa te descurci intr-o astfel de situatie. O sa-mi spui ca nu toti copiii sunt asa. Ai dreptate! Dar vor fi tot mai multi! Cei mai multi copii cu ADHD sunt in tarile dezvoltate, cele care au folosit pe scara larga E-uri, aditivi alimentari sintetici. Noi abia am inceput. Elevul meu e nascut in anul 2000. Norocul meu,dinozaur fiind, m-a interesat problema cand a aparut prima data in presa de la noi prin anul 1999. Am cumparat cateva carti care tratau acest subiect. Erau bineinteles de autori din tarile dezvoltate. Faptul ca m-a interesat subiectul inainte de a avea un asemenea elev, cred ca arata ca chiar daca am 30 de ani vechime nu m-am blazat, nu m-am anchilozat nici fizic(mi-am facut orele de ed. fizica pana mi-au fost luate), nici intelectual.
Am mai spus-o si repet, nu faceti judecati pripite! Oamenii nu sunt toti la fel ! Nu ne bagati in aceeasi oala! Acum imi dau seama ca experienta conteza foarte mult, mai ales in relatia cu elevii si cu parintii. Ii inteleg mai bine si pe unii si pe altii, si avem relatii excelente!
Nu am vrut sa fiu rea dar ma doare cand la cei aproape 50 de ani ai mei cineva care nu ma cunoaste spune ca sunt " dinozaur". Am scris in ultimii 3 ani 7 auxiliare didactice folosite de colegii mei in procesul de invatamant. Nu vreti sa fiti si voi "dinozauri" ?
lcristy
 
Mesaje: 3
Membru din: 27 Mai 2007, 08:51

Mesajde frends » 18 Ian 2008, 22:34

Buna seara!
Nu-mi vine sa cred ca acest dialog intre generatii este real!
Nu pot intelege resorturile care au stat la baza folosirii de catre colega mai tinara a acelui neinspirat cuvant "dinozaur"! :roll:
Si eu fac parte din categoria aceasta a oamenilor cu multi ani de vechime
si va asigur ca nu m-am plafonat inca! :lol:
Ar fi bine sa ne concentram asupra subiectului...eu ma gandesc cu ingrijorare la ce se va intampla cu elevii clasei a IX care vor fi nevoiti sa continue studiile in scolile din mediul rural unde nu sunt cadre calificate...
iar baza materiala este net inferioara oricarui liceu din urban...Acei copii oare nu sunt pusi in situatia de a pierde, nicidecum de a castiga un an ?
Acel an poate fi decisiv pentru multi dintre ei...nu credeti?
frends
 
Mesaje: 1756
Membru din: 29 Noi 2007, 21:56

Re: Legea invatamantului

Mesajde limre » 19 Ian 2008, 14:21

:shock: Unde se poate gasi “pachetul” cu proiectele Legii invatamantului preuniversitar?
limre
 
Mesaje: 2
Membru din: 19 Ian 2008, 14:07

Mesajde frends » 19 Ian 2008, 17:22

Eu le-am descarcat de pe www.edu.ro, dar cred ca sunt si aici, va rog sa va uitati pe pagina de deschidere a www.didactic.ro.Succes!
frends
 
Mesaje: 1756
Membru din: 29 Noi 2007, 21:56

legea invatamantului

Mesajde gina_c » 20 Ian 2008, 16:29

Dupa ce am citit prima parte a legii va prezint cateva propuneri:
- titularizarea: I varianta
a)prin concurs la nivel judetean;
b)repartizare computerizata:
c) se incheie contract pe per de 2 ani(sau 1 an);
d) in aceasta perioada se vor sustine 2 lectii la clasa in prezenta directorului si a sefului comisiei metodice;
e)daca se ia un punctaj de min 80 la fisa de evaluare a lectiilor si calificativul anual cel putin B, se incheie contract pe per nedeterminata;

II varianta: dupa repartizarea computerizata fiecare scoala va stabili criteriile proprii pentru incheierea contractului pe per nedeterminata;

Motivare: lucrarile sunt corectate de persoane calificate si se asigura IMPARTIALITATEA in corectare si repartizare; atata timp cat o persoana ia nota de trecere la acest examan inseamna ca e competent cel putin din p.d.v. teoretic, iar partea practica este evaluata de catre scoala.
In felul acesta se elimina posibilitatea de a fi angajati nepoti, veri... :(
Dvs ce parere aveti?
gina_c
 
Mesaje: 1
Membru din: 03 Oct 2007, 17:55

AnteriorUrmătorul

Înapoi la Dezbaterea publică privind Legile Invatamantului

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 4 vizitatori