esther scrie:eu am terminat facultatea acum 2 ani,cu media generala 9,59, am luat 10 la licenta, am luat BACu' cu 9,80, am luat titularizarea cu 9,10, sa inteleg ca toate astea nu au nici o importanta in fata experientei celor care se tin cu dintii de posturi?
s-ar putea sa fie o diferenta, tot asa cum un 10 luat de un elev din clasa cea mai buna nu este acelasi lucru cu zecele luat de alt elev de la o clasa de SAM sau de la seral, sa zicem. vreau sa spun ca notarea e in functie de cat poate fiecare generatie de absolventi si nu conform unui standard unic aplicat tuturor, de secole, ca un fel de pat al lui Procust. ca sa nu mai spun de programele care se schimba relativ des.
eu nu consider ca notele maxime la engleza, obiectul meu, ale generatiilor de dupa '90 sunt egale cu ale celor de acum: atunci inca se cerea literatura la greu si gramatica, nu e acelasi lucru sa faci un comentariu si o analiza literara in engleza pe Antoniu si Cleopatra plus traduceri literare cu a discuta despre ce faci in weekend, ca atat se cere acum.
am intrat in invatamant cu inima deschisa,am vrut sa ma fac profesoara de cand ma stiu,asta e visul meu dar tocmai o asemenea atitudine ca a dumneavoastra ma face sa regret ca ma numesc profesor...
e un lucru bun ca-ti place meseria asta, dar te-ai gandit ca poate peste 25 de ani vei gandi despre tinerii de atunci la fel ca noi? acum vei spune ca nu, nu vei gandi asa
sa fim sinceri cred ca nu exista om mai blazat decat un "dinozaur" care preda aceleasi lucruri de mai mult de 25 de ani, care nu vrea si nu poate sa fie la curent cu ceea ce e nou...
pai unele lucruri chiar nu se schimba, de exemplu regulile de gramatica, iar altele le schimbi in conformitate cu programa. si crezi ca noi nu vrem sa fim la curent cu noutatile? crezi ca ne dam in vant dupa monotonie si rutina?
desigur ca tinerii sunt blazati,daca sunt tratati ca si cum nu au valoare, ca si cum nu stiu de nici unele doar pentru ca au facut scoala dupa revolutie...[/quote]
aici sunt multe de spus. nu se poate generaliza, dar de foarte curand am avut ocazia sa vad o tanara profesoara predand engleza unei grupe de adulti pentru nivel intermediar (cam clasa a 11-a). era atat de jalnica si de habarnista, nu stia sa structureze explicatiile care erau si asa incoerente si gresite, cursantii care isi mai aminteau engleza facuta in liceu ii dadeau solutiile corecte la exercitii si ea spunea ca nu este asa, si dadea drept buna varianta evident eronata incat mi-am pus imediat intrebarea cum a facut facultatea, cum face acum masterul in conditiile in care nu a fost in stare sa vorbeasca decat in romana la ora si cum de are post de titulara la un liceu intr-o capitala de judet!!???! si atunci? pentru mine notele ei de la licenta si alte alea, dupa ce am vazut-o cat poate, fireste ca nu au nicio valoare. iar daca ea are note mari, ma intreb cum arata colegii ei care au avut note mai mici decat ea? probabil ca aceia nici romaneste nu stiu bine, daramite engleza. si vin si zic: se compara admiterea la facultate pe baza de dosar cu aceea pe baza de examen? am dreptate sa n-o bag in seama pe o asemenea demoazela pana nu si-o ia de la elevi, ca asta se va intampla, si pana nu va invata an de an ceea ce n-a fost in stare in facultate?
insa repet, nu toti tinerii sunt la fel, am colege tinere de cancelarie, care mi-au fost eleve si care merita tot respectul si toata lauda. pacat ca financiar nu sunt stimulate, pentru ca vazand ca se descurca apeland la parinti, prefera sa caute alt serviciu, in alt domeniu.