Nu s-a facut la clasa rezumat,nici nu stia ce este acela.Sper ca am raspuns tuturor care si-au spus parerea despre problema mea.Va multumesc.[/quote]
E o regulă pe care şi mulţi începători o ştiu - nu poţi cere elevilor ceea ce nu i-ai iniţiat să facă! Acesta e rostul tău ca dascăl - să îi înveţi mecanismele după care ei să exerseze mai departe, să le dai pistele pentru a gândi, să îi înveţi să gândească, să îşi pună întrebări.
Faptul că dai elevilor spre rezolvare o chestiune despre care nu i-ai învăţat - ba mai mult, care depăşeşte cu mult capacităţile specifice vârstei nu miroase a exigenţă ci a altceva.
Echilibrul este o artă - trebuie să ţintim mereu spre el! Cu copiii de clasa I nu e uşor deloc să găseşti echilibrul - mulţi nu înţeleg rostul exersării şi au încă tenţinţe puternice de a lua totul ca pe o joacă. Mai sunt şi excepţii - de copiii aşezaţi, liniştiţi, ascultători
. Eu de exemplu, nu am un astfel de copil...
. Copilul meu este plin de energie, nu are stare, îl plictisesc temele să zicem de nivel mediu (mai cu plăcere rezolvă subiecte date la concursuri decât exerciţiile din manual sau caietul de vacanţă care i se par plictisitoare), este impulsiv (o adevărată furtună
). Cu un astfel de copil dacă insişti pe nişte tipare rişti să îi furi copilăria.
Sfatul meu atât pentru mămica care a deschis topicul cât şi pentru ceilalţi părinţi este de a face eforturi să îţi cunoşti propriul copil şi apoi să identifici reţeta personalizată! Nu toţi sunt la fel - ce funcţionează la unul poate eşua la altul. Trebuie de asemenea să îţi accepţi copilul aşa cum este fără să faci isterii sau să îi tot spui - ai văzut colegul tău, X, cum este? - şi să scoţi din el ce este mai bun!