Internet-ul ca mijloc de documentare/invatare/educatie/colab

Deoarece in dezbaterea deschisa in intalnirea Resurse IT&C in educatie de la Focsani(<a href="http://www.vrancea.ro/unirea2005" target="_blank">www.vrancea.ro/unirea2005</a>), nu s-a reusit atingerea tuturor punctele propuse, va invitam sa va spuneti parerea pe urmatoarele
topicuri...

Mesajde catelutza » 13 Noi 2005, 12:30

Problema proiectelor si a granturilor este ca noi nu prea stim sa le elaboram, cursurile pentru a invata sa faci asa ceva costa, si binenteles trebuie sa le facem tot in timpul nostru liber, deci nu vom fi platiti pentru ele - -2% nu mai exista, alte premii se dau mai mult sau mai putin pe "ochi frumosi", etc. Fara motivatie financiara, nu ne da ghes inima intotdeauna sa facem munca voluntara.
catelutza
 
Mesaje: 246
Membru din: 16 Oct 2004, 22:16

Mesajde emil » 13 Noi 2005, 20:14

adibuzatu scrie:Buna ziua!

Internetul este in adevar esential. Trebuie sa existe calculatoare cu internet la care elevii si profesorii sa aiba acces. Acum, de cand cu RDS pe piata, concurenta a generat ca preturile de internet sa scada mult.
Adrian Buzatu

Nu prea inteleg?! RDS e o companie printre multe altele care ofera Internet. Nu RDS face piata de internet din Romania...

adibuzatu scrie:Majoritatea covarsitoare a prietenilor mei din tara au net acasa pe care petrec foarte mult timp. O colectie de site-uri utile acelor materii ar fi binevenita.

Va propun www.wikipedia.com cu articole care cresc in numar de la zi la zi. Este o enciclopedie gratuita, scrisa de oameni voluntari, deci fara un control academic. Dar scriu profesori. De exemplu, gasesc regulat formulele de mecanica cuantica acolo, cu tot cu explicatii.

Pot furniza o lista cu site-uri interesante pentru fizica, pentru cei interesanti.

Multumim, asteptam o lista la disciplina "Fizica". Multi dintre colegi folosesc wikipedia
adibuzatu scrie:
. E nevoie de un expert, webdesigner, care face pe bani. Trebuie deci bani. E, aici sa se duca, intre altele, banii promisi de dl. prim mininistru, si nu la salariile profesorilor. Haideti sa devenim profesionisti pas cu pas. Sa invatam sa ne vindem. Curand intram in UE si vor veni niste bani pentru granturi. Sa fim capabili sa ii cerem atunci.

Adrian Buzatu


Nu e neaparat nevoie de experti. E nevoie de o minima asistenta dar mai ales de un loc bun de depozitare.
Cat priveste "hai sa devenim profesionisti", eu cred ca sfatul trebuie sa-l pastram fiecare pentru noi insine...
Despre granturi: sunt, se fac, se aplica. Multi dintre noi stim. Un ajutor bun ar fi sa stie fiecare UNDE si CUM sa aplice, in interesul grupului in care lucreaza...

Multumim oricum...de ... sfaturi...
Emil Onea
Avatar utilizator
emil
Site Admin
 
Mesaje: 2737
Membru din: 22 Oct 2003, 23:10
Localitate: Focsani

Mesajde emap » 23 Noi 2005, 18:50

Eu am organizat astazi prima conferinta pe Mes cu elevii mei si i-am programat la ore diferite pentru prima lectie la distanta. Le-am oferit materiale pe care trebuie sa le studieze si le vom dicuta diseara (sunt elevi de liceu si in general au calculator, dar i-am rugat sa invite si pe cei care nu au la unii dintre cei care au).
Sa vedem ce iese (am gandit la aceasta solutie pe ca elevii sa nu aiba de suferit prea mult din cauza grevei, pacat ca nu mi-a venit ideea de saptamana trecuta). Sa vedem ce iese. Sunt prea mici pt asta? Vom vedea. Nici eu nu am experienta pt un astfel de lectii, dar acest lucru nu este un motiv sa nu fac primul pas.
emap
 
Mesaje: 63
Membru din: 03 Feb 2004, 17:48

Mesajde iace » 23 Noi 2005, 18:59

Interesanta idee! S-ar putea sa le placa asa de mult incat sa vrea sa faca mereu fizica pe messenger! :wink: Sa ne spuneti cum a iesit!
Avatar utilizator
iace
 
Mesaje: 1009
Membru din: 18 Sep 2004, 15:16
Localitate: Suceava

Mesajde mariro » 23 Noi 2005, 19:05

Succes! E o idee nemaintalnita! Sa ne povestesti cum s-a desfasurat totul?
Avatar utilizator
mariro
 
Mesaje: 16653
Membru din: 16 Mai 2004, 20:40
Localitate: Galati

Mesajde emap » 23 Noi 2005, 22:52

Acum am terminat conferinta. Nu sunt decantate lucrurile, dar vi le spun la cald:
1. Au fost punctuuali la intalnire, ceea ce a fost un semn bun (era numai curiozitate, cred, la inceput), dar au rezitat 1.5 h si au si intrat in jocul meu.
2. In primele 10 min a trebuit sa ma obisnuiesc nu limbajul lor (chiar le ceream sa mai traduca niste prescurtari. Am inceput cu "Prezenta" desi ii vedeam in lista. I-a amuzat si atmosfera s-a incalzit (le-am cerut sa spuna numele, nu ID-ul, si clasa). Astfel s-au intalnit elevi din 2 clase - a 10-a si a-11-a (au intrat curiosi mai multi). Aveam initial o strategie, dar a trebuit sa o schimb ca toti sa se simta implicati.
3. Am decis rapid: cu cei de a 10-a ramasesem la principiul I al termodinamicii si incepusem princ. II. La a-11 trebuia sa incep termodinamica (nu am facut suficient probleme din fen superficiale, dar gasisem solutia pt un limbaj comun cu cele 2 clase).
3. Le-am propus ca tema "Notiuni de termodinamica" si le-am oferit 3 materiale (unul al meu, altul este aici la Materiale - le-am cerut sa-l descarce, si altul de pe portalul SEI- i-am trimis pe cei de a 10 pe SEI pt lectia cu motoare termice care este online). Am cerut ca primul care a reusit sa descarce materialele sa anunte (ideea de a fi primul a functionat si nu au mai fost bla-bla-uri). Apoi am propus sa discutam pe rand cate ceva din aceste materiale.
3. Discutia a fost generata prin intrebari, iar ei incercau sa gasesca raspunsul parcurgand acele materiale. La inceput au crezut ca merge cu copy - paste (desi oricum era ceva, trebuia sa parcurga materialul, sa gasesca raspunsul), dar am oprit acest lucru cerandu-le sa descrie aspecte din viata de zi cu zi pt care sunt importante aspectele prezentate si am lansat provocarea: raspuns corect -0.25/0.5p (chiar trebuie sa ma tin de cuvant fata de ei! - la clasa fiecare are o fisa in care se aduna astfel de puncte si la sfarsit iese o nota). Au fost contestate unele raspunsuri si am impus ca validarea sa fie data si de grup: toti cei prezenti sa inteleaga complet raspunsul (a fost o problema cu exprimarea lor, de parca nu as sti asta si de la clasa!)
4. Ar fi picat f. bine niste teste online pt termodinamica. Daca aveam si astfel de materiale, oricat de simple, era si mai motivant. Totul a fost luat cam in joaca, dar chiar a iesit ceva. Si la sfarsit surpriza: unul dintre participantii la conferinta nu era cunoscut de cei din grup (eu cu ID-rile astea cifrate, oricum nu ma prindeam). Era un elev de la alt liceu, care primise ID-ul meu de la un prieten de cartier si auzize de intalnirea noastra. Tot din curiozitate a venit, dar a stat langa noi pana la sfarsit. Ba chiar a si raspuns (asa a fost identificat).
4. Le-am dat tema (diferita pe clase) si am stabilit intalnirea la ore diferite maine seara. In noaptea asta trebuie sa caut teste online si sa scriu un material. Mai mult, unul din elevii de a 11-a nu are carte si m-a rugat sa-i aduc una la scoala. Daca chiar vine sa o ia, atunci am reusit ceva.
5. Nu a mers cu microfon, desi asa speram (eu scriu cu multe greseli si vad si din ce in ce mai prost). Dar nu toti aveau microfon asa ca am scris... I-am rugat sa faca un efort pt a cumpara microfin (un elev ne-a dat la toti si un program (pe care cred ca uiol cunoasteti) ca sa auzim mai bine.
6. Daca curiozitatea a fost satisfacuta, cum va merge in continuare? Va mai fi atractiv pt ei? Vom vedea. Oricum, este mai greu de stapanit un grup la distanta. Solutia care a mers: intrebari pe o tema data. Iar prezenta unui material electronic pe care sa-l poata consulta fiecrae este esentiala.
PS. Micile conversatii/comentarii, dincolo de topic, sunt inerente, dar nu determina stricarea atmosfgerei de lucru. INTREBAREA trebuie sa vina la timp.

Va mai tin la curent
Cu prietenie,
Emilia pausan
emap
 
Mesaje: 63
Membru din: 03 Feb 2004, 17:48

Mesajde mariro » 23 Noi 2005, 23:05

Foarte interesant! Desi nu predau fizica, am citit cu interes fiecare cuvant. E o realizare minunata. :lol: Felicitari!
Avatar utilizator
mariro
 
Mesaje: 16653
Membru din: 16 Mai 2004, 20:40
Localitate: Galati

Mesajde iace » 24 Noi 2005, 10:30

Ma bucur ca a iesit bine conferinta! ( Poate ma acceptati si pe mine data viitoare? )
Sunt niste teste online si de td la adresa
http://www.efizica.ro/tests.php
poate unele dintre ele merg la a zecea, la cei de a XI-a, mai putin.
Avatar utilizator
iace
 
Mesaje: 1009
Membru din: 18 Sep 2004, 15:16
Localitate: Suceava

Mesajde gina » 24 Noi 2005, 19:38

Este o idee grozava. Eu am aplicat oarecum asta dar nu asa. Elevii mei intra pe didactic si isi iau lectiile si testele de aici. La clasa le au si cei care nu au internet. le trag pe dischete. ( am si avantaj din cauza dotarii scolii)
Ideea cu messengerul este si mai grozava. O sa ma gandesc cum o pot aplica si eu. trebuie sa-mi fac un nou ID, cred!!!! :lol: :lol: Altfel as vorbi tot timpul cu ei.
Multumesc de idee. :D
gina
 
Mesaje: 1040
Membru din: 24 Sep 2004, 17:20
Localitate: Bucuresti

Mesajde emap » 25 Noi 2005, 02:40

Va trimit unul dintre fisierele salvate astazi, cu prima parte a conferintei.

Primele concluzii:
1. Este f. important ca toti sa aiba aceeasi versiune de Mes pt ca apar unele probleme la transferul fisierelor (cred ca asta este cauza, dar poate imi spune cineva mai cunoscator in aceste probleme).
2. Este f,. buna o camera video (webcam).
3. Musai este nevoie ca toti sa aiba microfon pt ca se pierde prea mult timp cu scrisul, chiar daca nu ne formalizam si intelegem si cu greseli (in prima zi copiii au folosit f. multe prescurtari pe care nu le intelegeam ...).
4. Este f. important ca materialele sa fie pe internet. Transferul fisierelor ia timp. Prezinta insa un avantaj acest transfer: completam exact acolo unde ei aveau nevoie (pica bine sa ai langa tine si un scaner). Deci tehnica trebuie sa fie completa!
5. Astfel de lectii sunt eficiente mai ales daca elevii AU PARCURS deja un anumit material. Eu le-am dat tema, dar ei erau inca in "vacanta". Ceva important insa: a venit la liceu un elev care a participat la prima conferinta, pt a lua o carte (a 11-a)! Si pana acum nici nu a spus ca nu are manual. Cred ca nu ii pica bine ca nu are o "sursa de inspiratie" in timpul conferintei (la clasa nu l-a deranjat!).

Astazi a fost un meci (important, mi-au transmis mai multi elevi) asa incat initial ma gandeam sa renunt. Dar, cu numai cativa elevi, am continuat. Scopul : sa pot identifica solutii pt viitor (in situatii limita, ca acum) si pt a nu rupe lantul acestor lectii (mereu pot fi motive da renunti...). Iar elevii trebuie sa mai puna si mana pe carte. Am avut elevi de clasa a 10-a, de la clasa la care sunt diriginta.

Incerc acum sa atasez fisierul. Sper sa mearga (scuze pt greselile din text, dar .... asa cum a fost am vrut sa vedeti). Ideea cu a salva conferinta mi-a dat-o un elev. De ce nu mi-a spus si ieri? De acum voi salva mereu. Am inteles mai multe citindu-l ulterior.
emap
 
Mesaje: 63
Membru din: 03 Feb 2004, 17:48

Mesajde emap » 25 Noi 2005, 02:43

Nu am reusit cu fiserul.
Mai incerc o data.
emap
 
Mesaje: 63
Membru din: 03 Feb 2004, 17:48

Mesajde emap » 25 Noi 2005, 02:47

Nu am reusit cu fiserul.
Mai incerc o data.
Fişiere ataşate
24noiembrie.rar
Prima parte a unei conferinte omline cu elevi de clasa a 10-a.
(20.45 KiB) Descărcat de 183 ori
emap
 
Mesaje: 63
Membru din: 03 Feb 2004, 17:48

Mesajde emap » 25 Noi 2005, 02:49

Nu a mers trimiterea fisiierului word.
Am facut o arhiva.
emap
 
Mesaje: 63
Membru din: 03 Feb 2004, 17:48

Mesajde iace » 25 Noi 2005, 10:57

Ceva nu e in regula cu fisierul. Dupa download, apare sub numele 200 si nu este ceva arhivat.
Avatar utilizator
iace
 
Mesaje: 1009
Membru din: 18 Sep 2004, 15:16
Localitate: Suceava

Mesajde emap » 25 Noi 2005, 11:57

Am incercat acum si ... se deschide!
emap
 
Mesaje: 63
Membru din: 03 Feb 2004, 17:48

AnteriorUrmătorul

Înapoi la IT&C in Educatie

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 3 vizitatori

cron