In legatura cu viitoarea programa
pentru SINGURA ora de informatica
(i.e. stiinta calculatoarelor) la clasa IX
am aflat din auzite un lucru surprinzator,
care inca sper ca nu este adevarat:
Se doreste stapanirea algorimilor exemplificati
doar prin pseudocod.
Acest lucru ESTE o aberatie.
Cine poate crede ca la celelalte doua ore de TIC,
prin continuturile respective( utilizare word,
excel, internet explorer sau ce-or mai fi precizate)
se poate suplini necesara consolidare a cunostintelor algoritmice,
a GANDIRII ALGORITMICE care se obtine NUMAI prin scrierea si TESTAREA
de programe?
Cu poate un elev sa 'invete' calculul maximulul a trei valori
intregi fara sa SCRIE si sa TESTEZE un PROGRAM de cateva linii?
Cu se poate ca la clasa V-a sa apara un bun caiet de
lucru (autor Liliana Arici), destinat claselor cu O ORA
pe saptamina in care este loc de structuri de decizie, repetitie
si BINENTELES programe iar la clasa a IX, in momentul in care
gindirea elevului este cu atat mai matura sa nu mai fie loc de
PROGRAMARE?
Asa cu nu se poate stapini programarea pe obiecte fara practica
pe un limbaj corespunzator nu se poate stapani programarea clasica,
procedurala fara limbaj adecvat.
Din lipsa de ore acest limbaj in vad a fi (mult hulitul)Pascal.
Va rog sa ma credeti ca nu tin exclusiv partea algoritmicii,
ma resemnez cu O ORA pe saptamana dar fara LIMBAJ, cu alte
cuvinte fara CALCULATOR , fara MASINA , nu se poate!
Rog persoanele care se ocupa de programa sa imi dea dreptate ,
sau daca nu sa ma contrazica argumentat.
toate cele bune,
prof.Radu Visinescu