GRADAŢII...DISTINCŢII

Comentarii asupra articolelor din Tribuna Invatamantului. Opinii generale, articole proprii, ce pot fi inserate in revista.

GRADAŢII...DISTINCŢII

Mesajde nae_c » 10 Mai 2008, 22:40

GRADAŢII…DISTINCŢII…
Sesiunile de acordare a gradaţiilor şi a distincţiilor a trecut. Unii sunt fericiţi, beau cupa de şampanie, alţii îşi îneacă amarul…cine ştie a câta oară.
Am…candidat şi eu…fără prea mult succes. O să ziceţi că de aia a scris şi acest articol. Vă pot confirma că aveţi dreptate. Hai să fim serioşi…cine ar comenta un rezultat care ar fi în favoarea lui…?
În sfârşit asta este. Eu, personal, înţeleg foarte multe lucruri, dar există şi o limită de la care…încep să mă gândesc dacă nu cumva suntem luaţi de proşti, şi asta chiar mă deranjează.
Am urmărit punctajele şi am constatat nişte lucruri care mi se par de-a dreptul aberaţii. Maiştri şi învăţătorii au punctaje, care te fac să te gândeşti la literatura SF….mii de puncte. Eu, ca profesor – (şi)la un liceu tehnologic – mă simt deja ridicol.
Mă întreb…şi vă rog şi pe dumneavoastră, cei care citiţi aceste rânduri să vă spuneţi părerea, dacă nu cumva mi-am depăşit condiţia. Adică, ce am sperat eu…?
Cei care citiţi acest articol, ştiţi că nu este aceeaşi muncă la un liceu tehnologic, sau la un liceu teoretic…şi care mai este şi de renume.
Eu muncesc să-i învăţ să scrie, tabla înmulţirii…etc, pentru că învăţătoarea nu are timp de aşa ceva. Ea trebuie să facă cât mai multe acţiuni extracurriculare, care se punctează suplimentar în aceste grile de gradaţie sau distincţii. Şi atunci, vă întreb: ceea ce fac eu poate fi considerată performanţă? Faptul că eu am şcolarizat un copil, care ulterior ajunge contribuabil al statului român este mai puţin important decât un olimpic internaţional, care după ce termină liceul pleacă în Occident? Şi atenţie: NU REVINE ÎN ROMÂNIA. (Bine, faptul că nu revine în România îl înţeleg şi-l aprob…fiecare este dator să meargă acolo unde îi este lui mai bine.)
A făcut cineva vreo statistică…( şi mă adresez în special domnului ministru Adomniţei) câţi dintre olimpicii noştri internaţionali sunt, azi, contribuabil ai statului Român? Nu cred că sunt prea mulţi!
Şi acum am să fac o afirmaţie, care pe unii ar putea să-i şocheze pe alţii să-i deruteze: aceste performanţe nu se fac la clasă. Aceste performanţe se fac acasă, pe bani, de obicei ai părinţilor. Vă cer scuze dacă greşesc, dar îmi vine greu să cred că un profesor de „renume”, vine la şcoală de 2-3 ori pe săptămână (multe şcoli au probleme cu spaţiul…dar să zicem că s-a rezolvat) să lucreze, gratuit(intrând în obligaţia de catedră), 2-3 ore/zi, cu 3-4 elevi, viitori olimpici. Nu vi se pare totuşi puţin hilar…
Un lucru pe care l-am sesizat, şi cred că şi d-voastră, este faptul că activitatea la catedră aproape că nu este luată în considerare în aceste grile. Ea este un criteriu…foarte timid, calificativul. Dar câţi profesori aţi auzit d-voastră că nu au avut calificativul FB anul trecut…?
O altă nedumerire…, cum este posibil, ca un lider de sindicat, care este şi degrevat de catedră, total sau parţial, mulţi ani de zile, să mai şi îndeplinească criteriile de acordare a gradaţiilor şi distincţiilor. Apoi…liderul de sindicat, trebuie să monitorizeze acordarea acestor drepturi băneşti, dar în care el are interes. Nu este acest fapt un conflict de interese?
Şi acum iată care este propunerea mea şi temă de discuţie:
Aceste gradaţii şi distincţii să se acorde pe categorii de cadre didactice şi şcoli.
Adică: profesorii de la liceele tehnologice să concureze cu profesorii de la liceele tehnologice, iar cei de la teoretice cu cei de la teoretice. Maiştrii cu maiştrii, învăţătorii cu învăţătorii şi aşa mai departe.
Prof. Nae_C
nae_c
 
Mesaje: 5
Membru din: 15 Noi 2007, 13:52

Mesajde gherghescudoina » 11 Mai 2008, 13:30

Aveţi dreptate în multe privinţe! Eu vreau să vă spun că nu-i bine că ne-aţi băgat pe toţi...într-o oală( cum se spune).
Nu ştiu din ce judeţ sunteţi dar în Vaslui maximul de puncte posibil este 100. ATÂT! De asemenea învăţătorii concurează împreună cu educatoarele, iar profesorii pe arii curriculare- nu toţi la un loc cum lăsaţi dv să se înţeleagă din comentariu! Asta nu e chiar un avantaj- pt învăţători adică; în timp ce învăţătorii cu 40 puncte uneori nu mai primesc gradaţie(locuri prea puţine) -la profesori .....se întâmplă!
Despre partea cu timpul pentru munca la catedră...ce să zic! Dacă te uiţi în lista cu punctajul, cam aşa-i: Când mai este timp pentru activitatea didactică?? Nu-i uşor să le faci pe toate, tocmai de aceea cred că cei care reuşesc chiar merită GRADAŢIE DE MERIT.
Eu vorbesc din punctul de vedere al unui învăţător care după 18 ani vechime n-am avut curajul- şi punctajul- să-mi depun dosarul în timp ce colegi cu 3 ani vechime au primit în acest an această distincţie. Poate ar trebui să luăm exemplu şi să nu mai fim supăraţi pe ei! Sau nu?
gherghescudoina
 
Mesaje: 285
Membru din: 26 Ian 2007, 18:03
Localitate: BARLAD-VASLUI


Înapoi la Revista Tribuna Invatamatului

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 4 vizitatori