de nina_elena » 31 Aug 2010, 20:30
Subiecte grad II educatoare UPG Ploiesti
Limba si literatura romana -scris
subiectul I, 45 PUNCTE
Se da urmatorul text :
textul de pe foaia cu subiecte era toata povestirea "Caprioara" de E. Garleanu
Realizati un eseu de minimum trei pagini in care sa evidentiati :
1. Autorul , titlul operei din care face parte citatul de mai sus , tema ,subiectul pe scurt, genul , specia si modurile de expunere literara.
2. Personajele (caracterizare) si semnificatia lor artistica .
3. Starile sufletesti exprimate de cele doua imagini auditive atribuite de povestitor caprioarei ("muget inabusit" la inceputul naratiunii si "zbieret adanc , sfasietor , cum nu mai scosese inca" la sfarsit.
4. Ce alte opere cu mesaj similar cunoasteti? Aduceti argumente care sa demonstreze ca aceasta opera ofera sau nu prescolarilor bucurii estetice.
5. Ce semnificatie artistica au in opera citata cuvintele : "muget" , "durere" , "mila" , "inima intunecata" , "iad" , "cetina" , "sange" , "durere" , "apa mortii" , "zbieret".
subiectul II , 45 puncte
Se da textul:
"A fost odata ca niciodata(...)
A fost un imparat si se numea imparatul Rosu . El era foarte mahnit ca-n zilele lui niste zmei furasera soarele si luna de pe cer.
Tramise deci oameni prin toate tarile si ravase prin orase , ca sa dea de stire tutulor ca oricine se va gasi sa scoata soarele si luna de la zmei , acela va lua pe fiie-sa de nevasta si jumatate din imparatia lui , iara cine va umbla si nu va izbandi nimic , acela sa stie ca va fi pedepsit taindu-i-se capul".
(Greuceanu)
1.Extrageti din text primele patru cuvinte care contin diftongi.
2.Despartiti in silabe urmatoarele cuvinte: niciodata si mahnit.
3. Dati exemple de unitati frazeologice care sa continacuvantul cap si explicati sensul lor.
4. Alcatuiti un enunt cu paronimul unui cuvant din text.
5. Mentionati partile de vorbire din enuntul :"iara cine va umbla si nu va izbandi nimic".
6. Alcatuiti enunturi in care cuvintele "un"(imparat) ,"toate" , si "iara" sa aiba alta valoare morfologica decat in text.
7. Identificati in text patru cuvinte aflate in cazuri diferite .
8. Analizati sintactico-morfologic urmatoarele constructii: era foarte mahnit , sa dea de stire , va fi pedepsit.
9. Despartiti paragraful al treilea in propozitii si identificati felul subordonatelor.
(timp de lucru: 3 ore)
Metodica predarii activitatilor instructiv-educative in gradinita de copii - scris
Subiectul I -30 puncte
Prezentati forme specifice si moduri de realizare a activitatii cu prescolarii avand in vedere urmatorele repere:
-Activitatea - forma specifica de realizare a obiectivelor educationale in gradinita de copii;
-Activitati liber alese :caracteristici , evolutia raportului intre indrumare si manifestarea libera a copilului.
Subiectul II -30 puncte
Delimitati modalitatile de organizare a grupei pentru activitatile de invatare avand in vedere urmatoarele aspecte:
-Exigentele psihopedagogice si ergonomice privind organizarea grupei de copii;
-Organizarea grupei de copii in cadrul activitatilor zilnice (cu toata grupa , cu grupuri mici , in perechi , individual);
-Organizarea grupei combinate.
Subiectul III - 30 puncte
Ilustrati specificul activitatilor din Domeniul Stiinte prin proiectarea unei activitati matematice pentru grupa mare/pregatitoare.
(timp de lucru - 3 ore)
Psihopedagogie - oral
(cate doua subiecte pe un bilet : unul de psihologie , unul de pedagogie)
1. Nomotetic in definirea personalitatii
2. Procesul de invatamant ca act de predare-invatare-evaluare