de felixmunteanu » 03 Iun 2014, 19:15
Am revenit.
Legat de ortografie si de punctuatie. Observati, va rog, ca pentru 10 se accepta un interval de 80-100% sau chiar de 50-100% si nu se refera la scrierea ortogramelor ci la probleme generale (litera initiala mare, omisiuni, inversiuni, confuzii de litere).
Astfel, daca un copil a stiut sa scrie in 5 propozitii ca e in gradina cu alte persoane si fac diferite activitati specifice anotimpului, primeste 10 chiar daca face cateva mici greseli de scriere.
Mi se pare normal sa se testeze si aceste aspecte, dupa doi ani in care s-au invatat normele elementare de scriere.
Personal, din 51 de lucrari, nu am scazut pentru ortografie decat la 1-2 elevi, iar pentru punctuatie deloc. Am scazut, in schimb, pentru originalitate sau pentru continut, dar in foarte putine cazuri.
Ceea ce pot critica este faptul ca testele au fost ”gandite color”, iar la imprimanta alb/negru nu s-au observat pomii infloriti. In desen mai erau si copii care pareau ca aduna frunzele cu grebla astfel ca am avut surpriza sa gasim cateva texte despre toamna. Le-am luat de bune, dat fiind ca si toamna se planteaza unele flori/puieti si se fac lucrari de curatenie.
Mentionez ca lucrez in mediul urban, in scoala de cartier.