elevii profesorilor

Un forum dedicat discutiilor intre elevi si profesori. Ai ceva de spus? Te asteptam aici.

Mesajde mikicoman » 03 Sep 2009, 17:59

Trebuie sa faci diferenta dintre inteligenta scolara si inteligenta generala. Sunt doua lucruri diferite.
Ai trait tu comunismul?
E posibil ca profesorul sa faca greseli, e posibil ca si tu sa fi gresit. Cauta sa-l accepti, sa inveti lucrurile importante pe care ti le transmite fiindca scopul tau este sa sedimentezi o serie de cunostinte. Peste 10 ani vor fi mai importante notiunile pe care trebuia sa ti le insusesti de la profesorul respectiv, decat egoul sau.
Toate bune!
mikicoman
 
Mesaje: 53
Membru din: 18 Iun 2007, 16:32

elevii profesorilor

Mesajde sufarstar » 03 Sep 2009, 19:48

niciodata nu am putut intelege de ce pentru ca un elev sa fie considerat inteligent trebuie sa fie un elev care stie lectia de zi . cu atat mai putin , nu inteleg de ce persoanele care care stiu intotdeauna lectia de zii si sunt blindati in note de zece sunt considerate persoane inteligente . in primul rand , viata nu inseamna note de zece si a sti lectia de zi pentru a obtine acele note . altceva : de ce daca nu il "pupi in fund" pe profesor esti un elev obraznic si prost ? nu ! obraznic si prost esti daca iti aprobi profesorul la fiecare suflare a sa , cu toate ca stii ca din gura lui ies niste tampenii mai mari decat ego-ul sau (pe care , bineinteles , daca indraznesti sa il atingi , din nou esti obraznic si prost). obraznic si prost esti daca nu ai puterea sa ii aduci un contra-argument prostiei pe care o sustine . un singur cuvant mai am de spus , cu toate ca as putea sa continuu cu lista aceasta si sa ma duc cu ea pana in panzele albe : COMUNISM !
sufarstar
 
Mesaje: 4
Membru din: 03 Sep 2009, 15:57

Re:

Mesajde temepentruacasa » 29 Oct 2009, 13:56

mikicoman scrie:Trebuie sa faci diferenta dintre inteligenta scolara si inteligenta generala. Sunt doua lucruri diferite.
Ai trait tu comunismul?
E posibil ca profesorul sa faca greseli, e posibil ca si tu sa fi gresit. Cauta sa-l accepti, sa inveti lucrurile importante pe care ti le transmite fiindca scopul tau este sa sedimentezi o serie de cunostinte. Peste 10 ani vor fi mai importante notiunile pe care trebuia sa ti le insusesti de la profesorul respectiv, decat egoul sau.
Toate bune!



1. Poate că inteligența școlară și cea generală sunt două lucruri diferite în concepția multora, dar mă îndoiesc că e așa cu adevărat. Poate mai aproape de adevăr ar fi să spunem că de cele mai multe ori nu folosim cunoștințele acumulate în școală în viața de zi cu zi, nu pentru că nu ne-ar fi de folos, ci pentru că nu știm cum să le scoatem din contextul școlar. Din nefericire pentru noi, școala nu ne pregătește pentru viață, chiar dacă asta pretinde că face.
Nu sunt de acord cu sfatul pe care îl dați, deoarece îi refuzați elevului dreptul de a ști scopul concret pentru care învață. Eu nu pot să învăț pentru ceea ce va fi peste 10 ani, ci pentru nevoia mea de a ști din momentul în care învăț. De aceea, nu mă convinge o utilitate ipotetică. Am învățat prea multe lucruri irelevante pentru mine și pentru viața mea, când puteam să mă concentrez pe ceea ce mi-e cu adevărat de folos.

2. Elevul are dreptul să decidă el însuși dacă ceva îi folosește sau nu, pentru că numai el știe ce pasiuni, ce preferințe, ce înclinații are. El ar trebui să-și poată alege un traseu în viață (o meserie) și să decidă ce face pentru a ajunge acolo. Credem noi adulții că le știm pe toate, dar nu e așa.

3. Profesorul nu ar trebui să-și construiască imaginea unui expert atotștiutor, ci a unui om pasionat de cunoaștere, care își recunoaște greșelile și le tratează drept o nouă șansă de a învăța. Îi spuneți elevului să-și accepte profesorul, însă ceea ce se înțelege este să i se supună. De prea multe ori, profesorii întrețin o distanță disprețuitoare față de elevi, așa-numita autoritate sau așa-zisul respect, uitând că respectul se câștigă, nu se impune. Într-un studiu recent, s-a ajuns la concluzia că cea mai apreciată calitate a profesorilor este EMPATIA, abilitatea de a se transpune în locul elevului și de a încerca să-l înțelegi.
De ce să menținem distanța aceasta atât de dăunătoare între profesor si elev, cand o apropiere respectuoasă ar fi mult mai benefică?

4. Există mari controverse în lumea științelor cunoașterii cu privire la felul în care este privită inteligența. Din ce în ce mai multe voci spun că testele standardizate din școli, precum și cele de tip IQ, nu reflectă de fapt potențialul cognitiv al oamenilor. S-a observat, de pildă, că dintre absolvenții magna cum laude ai unversitatii Harvard un foarte mic procent aveau succes în viața profesională și în cea personală. Cum e posibil, din moment ce aveau rezultate atât de bune? E simplu, in scoala sunt cultivate și testate numai anumite tipuri de cunoștințe, unele mai puțin utile în viața de zi cu zi.
Așa că, surfarstar, notele reflectă prea puțin din ce știe și poate face un elev. Din păcate, în sistemul școlar ele sunt singura măsură a inteligenței.

N-o să-ți dau și eu sfaturi, pentru că nu cred că-ți pot folosi. Mă mulțumesc să încerc măcar să lămuresc unele chestiuni și să-ți spun că ți-am citit cu atenție mesajul. N-am putut decât să ghicesc că te simți frustrat, indignat și chiar furios, atunci când te confrunți cu situații ca cele descrise. Toate sentimentele negative pe care le ai sunt un semn că există probleme în jurul tău și că nu-ți sunt respectate drepturile.
Ai dreptul să te simți așa și să-ți poți arăta sentimentele. Ai dreptul să pui întrebări cu privire la lucrurile care te afectează și ai dreptul să ți se răspundă cu seriozitate și cu atenție. Ai dreptul să cauți sensul și utilitatea a ceea ce înveți înainte de a investi atâta timp și efort.
temepentruacasa
 
Mesaje: 5
Membru din: 21 Oct 2009, 12:51
Localitate: Ploiesti


Înapoi la Dialog cu elevii

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 1 vizitator