eficientizarea demers did. prin ed. centrata p elev

Despre ce facem noi in scoala: proiecte, colaborari, activitati inedite

eficientizarea demers did. prin ed. centrata p elev

Mesajde madmaniacv » 22 Noi 2005, 08:06

am de pregatit impreuna cu colegii cercul pedagogic dar nu prea gasesc materialul necesar.....asha k am nevoie d ceva ajutor, dak avetzi materialele pe tema "eficientizarea demersului didactic prin educa'ia axata pe elev", pls help...............la fel de folositoare ar fi shi ideile voastre referitor la modul de abordare a temei cercului.....10x!
madmaniacv
 
Mesaje: 1
Membru din: 24 Sep 2005, 14:53

Mesajde mirelar » 03 Ian 2006, 21:41

Invatarea centrata pe elev presupune folosirea acelor metode care sa activizeze elevul, sa-l faca participant activ la procesul de predare-invatare.
Ai putea sa cauti metode activ participative si sa faci cu ajutorul uneia din ele chiar(diagrama venn) un mini studiu comparativ. Iti sugerez sa cauti cu gogle.com.
Apoi poti ca aplicatie sa propui un proiect de lectie cu metode activ participative, sau sa imparti in grupe colegii participanti si sa-i pui sa aplice cate o metoda la diferite lectii.
Poti de asemenea inregistra secvente de lectii in care folosesti metodele mai sus amintite si sa le vizionati ,comentandu-le sau nu.
SUCCES!
mirelar
 
Mesaje: 176
Membru din: 29 Aug 2005, 15:33

eficientizarea demersului did. prin ed. centrata pe elev

Mesajde mariasebestin » 07 Ian 2006, 22:48

Gasesti materiale de sprijin pe acest site la materiale-diverse sau in "Invatarea activa- ghid pentru formatori si cadre didactice", seria "Calitate in formare",Bucuresti,2001. Aceste ghiduri au fost trimise la bibliotecile scolare din toata tara.
Succes,
Maria Sebestin
mariasebestin
 
Mesaje: 5
Membru din: 07 Ian 2006, 21:43

Mesajde mirelar » 08 Ian 2006, 11:32

Chiar daca sare un pic din topic, cer si eu sugestii pentru tema :EVALUARE , tot pentru cerc pedagogic.
Ce sunt si cum se organizeaza workshop-urile?
Multumesc,
Mirela
mirelar
 
Mesaje: 176
Membru din: 29 Aug 2005, 15:33

Mesajde mara2006 » 23 Feb 2006, 20:49

workshop- atelier de lucru.

organizarea interactiva a activitatii. va pot da exemplu cum se desfasoara o sedinta a Consiliului profesoral la mine la scoala (de ex. cea de analiza a activitatii...):
- incepe cu un icebreaking (spargerea ghetii)
- impartirea pe grupe prin numarare sau prin "bomboane" (sunt distribuite bomboane de diferite feluri (nr de feluri de bomboane vor fi numarul de grupe, iar numarul de bomboane de acelasi fel va reprezenta nr demembri dintr-un grup)
- se propune realizarea unei analize SWOT (fiecare grupa va avea o sarcina: puncte tari,slabe, oportunitati,amenintari), se stabileste timpul de lucru.
- grupele vor elabora un poster cu sarcina pe care au avut-o
- fiecare grupa isi va prezenta produsul final
*Anterior, fiecare grupa primise date statistice ale activitatii din scoala
la final, directorul isi prezinta propria analiza a activitatii
mara2006
 
Mesaje: 10
Membru din: 14 Feb 2006, 20:40

Mesajde mariro » 24 Feb 2006, 18:10

Din cate imi amintesc, pe la limbi moderne parca, anne marie sau oana1964 a dat niste adrese in legatura cu aceste workshop-uri!
Avatar utilizator
mariro
 
Mesaje: 16653
Membru din: 16 Mai 2004, 20:40
Localitate: Galati

Mesajde mirelar » 06 Mar 2006, 18:50

Inspirata organizare pentru consilii.FELICITARI!
Ma gandesc ca la urmatorul cerc pedagogic sa organizez activitatea prin workshop-uri.. cE PARERE AVETI?
sa pornim cu brainstorming, apoi pe grupe sa prelucram elementele esentiale si in final concluziile grupelor la turul galeriei.
Imimva fi mai greu cu nr participantilor: invatatoarele sunt constiincioase si vin mai toate.(60-70)
accept sugestiile dumneavoastra.!
tematica oricum e ...frumoasa: evaluare respectand particularitatile individuale ale elevilor.
mirelar
 
Mesaje: 176
Membru din: 29 Aug 2005, 15:33

Mesajde aniova30 » 06 Mar 2006, 20:13

Este prea mare numarul de participanti si in loc de o activitate eficienta si interesanta veti obtine zumzet , retete si plictiseala.
Impartiti numarul participantilor pe clase I-II ; III-IV si faceti "turul galeriei" si prin sala in care au lucrat ceilalti + concluziile in plen.
In rest - succes.
aniova30
 
Mesaje: 192
Membru din: 25 Dec 2005, 11:15

Mesajde mara2006 » 11 Mar 2006, 22:23

intr-adevar, numarul mare de participanti ingreuneaza organizarea activitatii pe workshopuri. Ideea anterioara, aceea a impartirii pe seturi(clase) este binevenita, zic, eu. Fiecare "clasa", va avea un monitor, sau un raportor,care vor prezenta activitatile si maniera de desfasurare in cadrul fiecarei "clase"...
Dar mi se pare mie ca deja, la invatatoare, sunt grupate clasele, pe seturi, nu?
Ati putea face de la inceput o impartire a participantilor: pregatiti 4- 5 activitati demonstrative in care sa utilizati 2-3 metode (diferite de la grupa la grupa) de predare centrata pe elev. Pregatiti 4, respectiv 5 seturi de mape, dupa nr. activitatilor. Participantii se vor imparti din start, dupa culoarea (sau simbolul) fiecarei mape... Am fost indeajuns de explicita?
mara2006
 
Mesaje: 10
Membru din: 14 Feb 2006, 20:40


Înapoi la Activitati scolare

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 4 vizitatori

cron