Ma tot intreb de 8 ani de ce ministerul, sub pretextul ca da 'drepturi' elevului, submineaza autoritatea dascălului. De multa vreme, elevul are 'dreptul' să şicaneze profesorul, iar notele scăzute la purtare sau alte măsuri conforme cu actuala lege sunt ineficiente. Sistemul pedalează foarte mult pe conceptul de imagine, nu prea mai contează realitatea din teren pentru conducători. E un haos, directorul de şcoală îţi spune 'tu eşti de vină!', inspectorii te întreabă de ce sunt atât de multe note scăzute la purtare, dar nimeni nu vede că actuala legislaţie favorizează non-calitatea prin faptul că nu e fermă cu indisciplina elevilor. Ştiu că sunt foarte multe cazuri de şcoli cu astfel de probleme, de fapt e doar un singur caz şi o singură problemă: sistemul. Cum e posibil să trimiţi un specialist în câmpul muncii şi să emiţi o legislaţie care îl împiedică? Iar apoi să pui presiune şi să-l acuzi tot pe el?
De 20 de ani văd greve în învăţământ, mereu pentru salarii mai mari. Asta e cea mai mare problemă? În rest, e totul OK? Cred că trebuie să ne mobilizăm ca nişte maturi şi să rostim cu voce tare ceea ce altfel discutăm doar în cercurile noastre: îmbunătăţirea considerabilă a legislaţiei, în favoarea EDUCAŢIEI. Şi asta nu se poate cu nişte educatori defavorizaţi de lege, aflaţi în defensivă în faţa unor elevi şi părinţi care te pot ameninţa după placul lor.
Aş dori să avem curajul de a 'ieşi' la o discuţie, să formăm un grup de acţiune împotriva acestor erori generate de o politică populistă a unor 'şefi' iresponsabili. Cred ar fi bună o dezbatere în mass-media, dar în mod sigur, pentru început, e necesar să dezvoltăm o discuţie aici, pe site-ul nostru.