ghetulina scrie:Buna ziua,va rog sa-mi spuneti daca in etapa de pretransfer la cerere,dupa ce ai depus dosarul la isj si ai primit un punctaj ,repartitia pe un post se face mai intai titularilor de la urban si apoi cei de la rural?Daca ai demonstrat ca esti titular in urma unui concurs national cu minim 7 si ai domiciliul in oras se ia in calcul punctajele obtinute in urma depunerii dosarului la inspectorat?
Care este procedura de transfer la cerere?
Salariatul care dorește să fie transferat la o altă școală depune o cerere la unitatea unde este angajat în scopul obținerii acordului de principiu al consiliului de administrație. Rețineți că doar salariații încadrați la școli cu excedent de personal pot aspira la efectuarea unui transfer la cerere.
Salariatul va depune la școala unde dorește să fie transferat și care are deficit de personal aceleași acte ca și salariatul transferat în interesul învățământului, dar, în plus, va atașa și acordul de principiu al consiliului de administrație al unității la care este angajat și de unde solicită transferul.
Primind aceste acte, directorul școlii cu deficit de personal va supune aprobării consiliului de administrație cererea de transfer. Dacă cererea este aprobată, directorul unității cu deficit de personal va adresa o solicitare către școala unde salariatul este angajat, pentru efectuarea transferului.
Directorul școlii la care lucrează salariatul ce solicită transferul, va emite decizia de transfer la cerere și va dispune încetarea contractului individual de muncă prin acordul părților. Decizia de transfer va fi transmisă unității la care se transferă salariatul cu cel puțin două zile înainte de începerea activității. Cel transferat va încheia contract individual de muncă pe durată nedeterminată cu cel puțin o zi înainte de începerea activității.
⚠️ Articolul 60 ⚠️
✴ (1) Pe durata stării de alertă, în contextul situației epidemiologice determinate de răspândirea coronavirusului SARS-CoV-2, până la eliminarea restricțiilor privind adunările publice de către autoritățile de resort se suspendă aplicarea prevederilor privind pretransferul consimțit între unitățile de învățământ ca urmare a restrângerii de activitate. În aceste situații cadrele didactice titulare în sistemul de învățământ preuniversitar beneficiază, la cerere, de pretransfer în aceeași localitate, în localitatea în care își are domiciliul cadrul didactic sau pentru apropiere de domiciliu în conformitate cu prevederile art. 41 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 70/2020.
✴ (2) În condițiile alin. (1), pentru pretransferul la cerere, în aceeași localitate, în localitatea de domiciliu pentru apropiere de domiciliu, pentru reîntregirea familiei sau în vederea schimbării locului de muncă ori a felului muncii, determinată de starea de sănătate a acestora, la propunerea medicului de medicină a muncii, personalul didactic de predare, prevăzut la art. 54 alin. (1), depune, în perioadele prevăzute în Calendar, o cerere-tip la inspectoratul școlar în a cărui rază teritorială își are/au sediul unitatea/unitățile de învățământ la care se solicită pretransferul. Documentele anexate, în copie, la cererea de înscriere trebuie să fie autentificate de conducerea unității de învățământ la care cadrul didactic este titular/angajat sau detașat. Cadrul didactic care solicită soluționarea cererii de pretransfer în unități de învățământ din alte județe anexează la cererea de înscriere adeverința eliberată de inspectoratul școlar în a cărui rază teritorială este titular/angajat din care să rezulte că cererea de pretransfer în alt județ a solicitantului a fost luată în evidență. Un cadru didactic titular/angajat în învățământul preuniversitar care se încadrează în prevederile art. 54 alin. (1), se poate înscrie la etapa de pretransfer numai într-un singur județ sau numai în municipiul București.
✴ (3) În condițiile alin. (1):
✅ a) organizarea și desfășurarea activităților pentru soluționarea cererilor de pretransfer pentru cadrele didactice titulare se realizează cu respectarea prevederilor art. 4 alin. (12), art. 54 alin. (2)-(4), art. 55 alin. (2) și (3), art. 56, art. 57 alin. (1), (2), (6), (7) și (8) și art. 58 alin. (5)-(7);
✅ b) la ierarhizarea cadrelor didactice, comisia județeană/a municipiului București de mobilitate trebuie să țină seama dacă solicitantul îndeplinește condițiile pentru pretransfer prevăzute de prezenta Metodologie, cerințele de studii conform Centralizatorului, iar în situațiile în care este cazul, dacă deține avizele și atestatele necesare ocupării postului didactic/catedrei solicitat(e) sau dacă a promovat proba practică/orală, după caz și, pe baza documentului de numire/transfer/repartizare pe post/catedră, în ordine, de criteriile prevăzute la art. 57 alin. (5), pe baza documentului de numire/transfer/repartizare pe post/catedră;
✅ c) soluționarea cererilor de pretransfer se realizează în ședința de repartizare organizată de membri ai comisiei județene/a municipiului București de mobilitate a personalului didactic de predare din învățământul preuniversitar, în perioada prevăzută de Calendar;
✅ d) cadrul didactic care nu poate participa la ședința de repartizare pentru soluționarea cererilor de pretransfer are dreptul să desemneze, prin procură notarială în original, un împuternicit care să îi reprezinte interesele;
✅ e) în baza ierarhizării cadrelor didactice înscrise la etapa de pretransfer, conform lit. b), membrii comisiilor de mobilitate a personalului didactic de predare din învățământul preuniversitar repartizează cadrele didactice, cu respectarea condițiilor prevăzute în prezenta Metodologie, prioritate la ocuparea posturilor didactice/catedrelor vacante având cadrele didactice care solicită pretransferul în vederea schimbării locului de muncă ori a felului muncii, determinată de starea de sănătate a acestora, la propunerea medicului de medicină a muncii, pentru care s-a comunicat avizul Ministerului Educației și Cercetării;
✅ f) opțiunile cadrelor didactice din ședința de repartizare sau ale împuterniciților acestora în cadrul ședinței de repartizare se înregistrează conform procedurii stabilite de inspectoratul școlar;
✅ g) contestațiile la hotărârile comisiei de mobilitate a personalului didactic de predare din învățământul preuniversitar constituite la nivelul inspectoratului școlar, adoptate în ședința de repartizare, se depun și se soluționează conform prevederilor art. 58 alin. (5);
✅ h) deciziile de pretransfer se emit conform prevederilor art. 58 alin. (6).
✅ i) pretransferul personalului didactic de predare titular prin schimb de posturi didactice/catedre în baza consimțământului scris se realizează cu respectarea prevederilor art. 4 alin. (12) și art. 59.