DISEMINARE PROIECT KA1+SENSE, ROMA

Sectiune dedicata evenimentelor scolare, stiri de interes pentru educatori

DISEMINARE PROIECT KA1+SENSE, ROMA

Mesajde ninita » 31 Aug 2016, 22:27

FLIPPED CLASSROOM
DISEMINARE PROIECT

prof. Rozina Nicolae, Școala Gimnazială ,,Sfânta Vineri” Ploiești
prof .înv.primar Niniţa- Maria Tacea, Școala Gimnazială ,,Sfânta Vineri” Ploiești


Între 6-11 septembrie 2015, prof. Rozina Nicolae și prof. înv. primar Maria Tacea de la Școala Gimnazială Sfânta Vineri Ploiești, au participat la cursul de formare Flipped Classroom in the Lifelong Learning, organizat de Centrul de Cercetare şi Formare ERIFO Roma, Italia. Finanţarea a fost obţinută prin programul Erasmus+ , prin Proiectul ,,Prezent şi viitor în şcoala mea: Studiu-Educatie-Noutate-Succes''(S.E.N.S.), proiect de mobilitate școlară, Acţiunea cheie 1, K.A.1 care vizează domeniul educaţiei şcolare, având ca scop principal formarea profesorilor la cursuri în străinătate pentru a putea ulterior să îmbunătăţească activitatea şcolii.
Am avut ocazia la acest curs, prin intermediul metodelor moderne de instruire, activ participative („metoda flipped”, workshop-uri), să dobândim competenţe profesionale pentru stimularea motivaţiei și interesului şcolar al elevilor.
Înainte să ajungem la Roma am încercat să ne documentăm despre oraș, despre ERIFO gazda și cultura italiana, dar nici un ghid nu a reușit ne pregătească pentru cele 6 zile de ședere în minunatul oraș.
La curs am cunoscut o mulțime de oameni interesanți, proveniți din toate colțurile Europei, am cunoscut culturi noi, tradiții noi și religii. Prin intermediul noilor prieteni am vizitat imaginar locuri din Cehia, Portugalia, Italia și Islanda dar și locuri fabuloase din Roma (despre acestea vom scrie cât de curând).
Prin participarea la acest curs am aflat despre o metoda foarte interesantă de predare, ce a fost dezvoltata în 2007 de către doi profesori americani, Jonathan Bergman și Aaron Sams. Aceasta metoda, denumita The Flipped Classroom sau Flipping the Classroom (prescurtat FC), presupune inversarea ordinii acțiunilor în procesul de instruire, pe scurt- învatarea se face acasă, iar temele în clasă. Metoda – flip classroom – este utilizată acum de foarte mulți profesori din S.U.A., Spania, Italia și Marea Britanie. Este o metodă modernă utilizată în educație. Aceasta presupune (re-)crearea conținuturilor în format digital, ca pagină/ aplicație web sau ca videoclip online.
Strategia facilitează minimalizarea timpului alocat predării și maximizarea timpului necesar interacțiunii cu elevii. ”Inversarea” (flip) constă în faptul că “predarea” noțiunilor de bază ale unei lecții se face acasă și nu în sala de clasă. ”Tema” de acasă a elevilor constă în angajarea lor motivată, cu eforturi proprii creative, în procesul cunoașterii, iar temele date clasic pentru aplicarea și consolidarea conținuturilor se efectuează în activitatea colaborativă din sala de clasă.
Elevii câștigă controlul asupra procesului de învățare prin studierea materialelor de curs în afara clasei, folosind lecturi, cursuri video pre-înregistrate.
Scopul principal al acestei metode este de a cultiva experiențe de învățare variate pentru cei care învață, care pot include învățarea prin colaborare, învățarea bazată pe proiect, învățare colaborativă de tip peer-learning și rezolvare de probleme.
Flipped Classroom înseamnă că elevii vizualizează sau "lecturează" un material video nou în afara clasei, apoi timpul din clasa este folosit pentru munca dificila a asimilării și punerii în practica a cunoștințelor și informațiilor vizualizate și audiate anterior, prin diferite mijloace - rezolvare de probleme, discuții, dezbateri etc.
Acest model de predare contrastează cu modelul tradițional, în care expunerea materialului avea loc în clasa, deci elevii aveau primul contact cu materialul în clasa și asimilau și își consolidau cunoștințele acasă, prin intermediul temelor.
Este de notat faptul că rădăcinile acestei metode sunt mult mai adânci, vorbindu-se încă din 1998 de o astfel de abordare a predării-învățării (promovată de Barbara Walvoord și Virginia Johnson Anderson în cartea lor Effective Grading).
Avantajele folosirii acestei metode:
• Încurajează elevul acordându-i independența;
• Folosește tehnologia;
• Evaluează continuu și adaptează exercițiile conform nevoilor elevului;
• Creează comunități de învățare cu ceilalți colegi profesori;
• Promovează interacțiunea între elevi și abilitățile de comunicare;
• Pune în centru învățarea, și nu predarea;
• Încurajează angajarea profundă a elevilor în sarcină;
• Conduce la creșterea atenției individuale;
• Reprezintă un amestec de predare directă cu învățarea de tip constructivist;
• Este un mijloc de creștere a ”timpului de contact” între elevi și profesor;
• Este o modalitate prin care elevii își asumă responsabilitatea pentru propria lor învățare;
• Elevii nu rămân în urmă dacă absentează, informațiile le pot obține online;
• Toți elevii sunt implicați în procesul de învățare;
• Conținutul informațiilor este permanent arhivat, poate fi revizuit sau remediat oricând.
Iată câțiva pași simpli ce pot fi urmați pentru a implementa metoda FC la clasa.
1. Trebuie să decideți care este materia și subiectul la care veți aplica "FC", analizând contextul clasei la care veți aplica aceasta metoda. Elevii trebuie să participe cu ușurința și să dovedească rezultate pozitive ( trebuie să știți daca elevii dumneavoastră dispun de calculatoare, acces la internet, etc.).
2. Alegeți tehnologia: tehnologia aleasă trebuie să fie ușor de folosit și de înțeles de către elevi; calitatea produsului dumneavoastră se referă la conținut și la forma de prezentare.
3. Unde veți publica fișierele video? În funcție de preferințele dumneavoastră, dar și de cele ale elevilor puteți alege YouTube, Google+, Google Drive, Blogul clasei, etc..
4. Producerea secvențelor video: aveți nevoie de un scenariu pentru a menține ritmul expunerii și calitatea subiectelor prezentate.
5. Monitorizarea activității elevilor: introducerea de întrebări la sfârșitul secvenței video și solicitarea de a transmite răspunsurile profesorului; introducerea de chestionare în interiorul secvențelor video și colectarea răspunsurilor ( YouTube a dezvoltata astfel de "unelte").
Pe scurt, întâi trebuie să vă gândiți și să decideți la ce disciplina sau lecție veți folosi metoda, apoi vă înregistrați sau vă filmați și decideți unde veți publica înregistrarea astfel încât elevii să aibă acces la ea(presupunem că toți copiii au acces la Internet și grupul clasei este constituit). Apoi urmează partea aplicativă în clasă.
ninita
 
Mesaje: 1
Membru din: 08 Oct 2009, 14:19

Înapoi la Stiri si evenimente

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 1 vizitator