Diseminare proiect Erasmus+ Liceul Tehnologic Onesti

Diseminare proiect Erasmus+ Liceul Tehnologic Onesti

Mesajde Suciu-Ioana » 18 Sep 2019, 22:26

Final de proiect Erasmus + la Liceul Tehnologic Onești

În perioada aug. 2018 – iulie 2019, Liceul Tehnologic Onești a fost beneficiarul Proiectului Erasmus+ de mobilitate KA1 „Școala noastră - o școală în mișcare”, proiect realizat cu sprijinul financiar al Comisiei Europene, prin Agenţia Naţională pentru Programe Comunitare în Domeniul Educaţiei şi Formării Profesionale.
Obiective proiectului au avut ca scop:
- conștientizarea în rândul cadrelor didactice a nevoilor și comportamentelor emoționale specifice elevilor din ziua de azi în vederea promovării unor relații socio-profesionale mai puternice în clasă și a unui climat pozitiv în școală, atât pentru profesori cât și pentru elevi;
- îmbunătăţirea competenţele digitale şi social-media în activitatea la clasă prin aplicarea unei metodologii moderne de predare-învăţare: colaborativă şi bazată pe proiecte;
- dezvoltarea personală a participanților prin ameliorarea competenţelor cultural-lingvistice și de comunicare.
Proiectul Erasmus+ „Școala noastră - o școală în mișcare” a fost un proiect de mobilitate în domeniul educației școlare, prin intermediul căruia 16 cadre didactice din școala noastră, au participat la două cursuri de formare Erasmus+ desfășurate în două țări europene diferite, ceea ce a condus la o deschidere europeană mai largă a școlii noastre.
Astfel s-au organizat 2 fluxuri de mobilități la care au participat câte 8 profesori pe flux.
FLUX 1 a vizat cursul: “Conflict Management, Emotional Intelligence and Bullying Prevention” (Gestionarea conflictelor, Inteligenţa emoţională şi Combaterea violenţei) furnizat de Europass Teacher Academy, desfăşurat în perioada 08-13 octombrie 2018 la Florenţa.
FLUX 2: a vizat cursul “Innovative skills in ICT through collaborative and project-based teaching and learning” (Competenţe digitale inovatoare în predarea şi învăţarea colaborativă bazată pe proiecte) furnizat de Cervantes Training desfăşurat la Alcalá de Henares – Madrid- Spania, în perioada 02-08 martie 2019.
Desfășurarea cursurilor în limba engleză și folosirea în cadrul acestora a platformelor digitale și tehnologiilor moderne a contribuit la dezvoltarea competențelor lingvistice și digitale ale cadrelor didactice participante.
Principalele activități din proiect au fost:
• activități de pregătire (aranjamentele practice, selectarea participanților, stabilirea unor acorduri cu participanții, pregătirea pedagogică, culturală și lingivistică a participanților înainte de mobilitate);
• implementare (desfășurarea cursurilor de formare cu participarea a 16 cadre didactice; valorificarea competențelor dobândite în activitatea didactică prin aplicarea unor metodologii moderne de predare-învățare);
• follow-up (evaluarea activităților, recunoașterea rezultatelor participanților în timpul activității, diseminarea și valorizarea rezultatelor proiectului).
În urma participării la aceste cursuri de formare profesională profesorii au implementat metode noi de predare la clase, tematici diverse şi activităţi specifice care se pot organiza în şcoală pentru ameliorarea situaţiilor conflictuale dar şi pentru crearea unei atmosfere mai bune în timpul orelor şi nu numai. S-au organizat activităţi ce ţin de dezvoltarea personală, elevii aflând mai multe despre ei înşişi dar şi despre relaţionarea cu colegii şi cu toţi cei din jurul lor. Astfel, s-a observat o îmbunătăţire a atmosferei la clase, relaţiile dintre colegi fiind mai plăcute şi bazate pe colaborare. S-a înregistrat o diminuare a stărilor de tensiune şi conflict, iar elevii liceului s-au concentrat şi pe alte activităţi plăcute şi diverse, în detrimentul celor care aduceau tensiune şi nemulţumire până acum.
Prin activitățile desfașurate cadrele didactice s-au concentrat asupra acelor mijloace și metode prin care învăţarea poate fi centrată pe cerinţele şcolii secolului XXI: dezvoltarea competenţelor social-media ale elevilor, autonomia în elaborarea sarcinilor, dezvoltarea competenţelor de comunicare în spaţiul virtual, dezvoltarea stimei de sine prin valorizarea elevilor implicaţi, motivarea şi incitarea interesului elevilor de a participa cu mai mult entuziasm la ore, optimizarea colaborării între elevi, competenţe sociale, cunoştinţe interdisciplinare şi transdisciplinare.
Cadrele didactice care au participat la mobilități au împărtășit cunoștințele dobândite cu celelalte cadre ale școlii, dar și cu cadre didactice din alte școli prin intermediul unor workshop-uri, activităților de cerc pedagogic, conferințe etc.
Cursurile au oferit oportunitatea însușirii unor informații și competențe care vor contribui la dezvoltarea experienței profesionale a participanților, cu impact pozitiv asupra îmbunătățirea calității serviciilor educaționale prin implicarea elevilor în activități cu caracter internațional, atât la nivel de educație generală cât și la nivel de VET.
Rezultatele proiectui nostru s-au concretizat în:
- perfecționarea didactică a 16 profesori și valorificarea în practica școlară a competențelor dobândite la cursuri;
- elaborarea unui Plan de intervenţie în cazul situaţiilor conflictuale, a două ghiduri de bune practici: Ghid de bune practici ”Managementul conflictului” și Ghid de bune practici – ”Noi instrumente TIC folosite în predarea și învățarea colaborativă și bazată pe proiecte”;
- creșterea motivației pentru învățare a elevilor, reducerea numărului de absențe și a cazurilor de risc de părăsire timpurie a școlii.
Activitățile proiectului, aspecte teoretice și practice ale competențe dobândite la cursuri cât și rezultatele proiectului au fost diseminate, pe toată durata acestuia, în cadrul unor evenimente, în mediul on-line (facebook https://www.facebook.com/LiceulTehnologicOnesti/ , site-ul școlii http://www.autoonesti.ro/, blog-ul proiectului, https://autoonesti.blogspot.com/2019/, platforme educaționale), prin articole în mass-media și prin organizarea unei conferințe la Biblioteca Municipală.
Impactul proiectului a constat în dezvoltarea profesională și personală a cadrelor didactice, creșterea interesului elevilor pentru pregătirea școlară, creșterea prestigiului școlii în comunitate și de internaționalizare a organizației noastre, precum și în creșterea dimensiunii europene a instituției noastre. Pe termen lung, ne așteptăm la o mai mare deschidere a profesorilor și a elevilor către activități la nivel european și internațional și la creșterea calității actului didactic din școala noastră.
Considerăm că participarea la acest proiect, a adus o nouă viziune școlii dând impulsuri noi asupra întregului demers de formare a elevilor. Schimbul de experiență cu profesorii din alte țări a condus la asimilarea de exemple de bune practici cu o influență pozitivă în dezvoltarea competențelor lingvistice, sociale, de sensibilizare și exprimare culturală.

Autor:
Profesor, Brăila Jenny
Suciu-Ioana
 
Mesaje: 1
Membru din: 05 Oct 2016, 20:11

Înapoi la Proiecte didactice

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 0 vizitatori