Diseminare curs - Taking Learning Outdoors - Italia, iunie

Despre ce facem noi in scoala: proiecte, colaborari, activitati inedite

Diseminare curs - Taking Learning Outdoors - Italia, iunie

Mesajde luciamatei » 27 Sep 2011, 10:28

Ma numesc Matei Lucia si sunt profesor educator la Centrul Scolar Arad. La sfarsitul lunii iunie am participat la cursul de formare Taking Learning Outdoors, organizat de AdventuraScotland si desfasurat in Italia, in localitatea Schilpario (nr. ref. curs. UK-2009-935-001).
Intreaga activitate a cursului s-a bazat pe principiile invatarii experientiale si pe tehnici de management a dinamicii grupului. Invatarea experientiala este o abordare centrata pe elev si presupune invatare prin practica directa, prin conexiuni logice si folosirea experientelor anterioare in rezolvarea situatiilor date.
Ne-au fost prezentate exemple de activitati in afara clasei ce pot fi aplicate cu succes in contextul diferit al muncii fiecaruia dintre noi si modul in care invata elevii din experiente directe comparativ cu invatarea care are la baza simpla prezentare a informatiei abstracte.
Cateva din activitatile de grup presupuneau ca toti participantii sa fie legati la ochi, pentru a dezvolta invatarea senzoriala. In mod special, aceste exercitii mi-au atras interesul deoarece scoala unde lucrez este o scoala dedicata elevilor cu deficiente de vedere si asociate.