Diseminare Comenius "Discovering Renaissance Art in Florence

Despre ce facem noi in scoala: proiecte, colaborari, activitati inedite

Diseminare Comenius "Discovering Renaissance Art in Florence

Mesajde ankarte » 25 Oct 2011, 01:41

COMENIUS MOBILITATI INDIVIDUALE – STAGIU DE FORMARE
Discovering Renaissance Art in Florence

Curs de formare la Florenta, Italia, prin Programul de învatare pe tot parcursul vietii Comenius

Prof. Anca Maria Ciofirla,
Profesor la Grupul scolar “Dimitrie Paciurea” si Liceul “N. Tonitza” Bucuresti

Titlul cursului: Discovering Renaissance Art in Florence

Institutia organizatoare: EUROPASS

Perioada cursului: 02 mai–07 mai 2011

Modul de aplicare:
accesati site-ul ANPCDEFP http://www.llp-ro.ro la sectiunea Comenius - formare continua pentru personalul didactic

Din catalogul de cursuri http://ec.europa.eu/education/trainingdatabase/ alegeţi cursul dorit

Există 3 termene limită de depunere a formularelor de candidatură : 15 ianuarie, 30 aprilie şi 15 septembrie


Dupa anuntarea candidaturilor admise:

Se semneaza un contract cu ANPCDEFP (Agentia nationala pentru programe comunitare in domeniul educatiei si formarii profesionale)
Se face pregatirea pentru curs
Se primeste 80% din suma ce reprezinta costul proiectului
Se participa la curs
Se trimit rapoartele finale si planul de diseminare, actiuni monitorizate de catre inspectorul pe probleme europene
Participanti la curs: 7 profesori din Romania, Suedia, Franta si Grecia

Continutul cursului: In perioada 2 – 09 mai 2011 am participat la un stagiu Comenius “Discovering Renaissance Art in Florence” –redescoperirea artei renascentiste in Florenta, Italia. La stagiu au participat profesori din Grecia, Franta si Suedia. A fost un prilej foarte bun pentru a face schimb de experienta, de a discuta si dezbate pe marginea asemanarilor si deosebirilor dintre sistemele de invatamant din tarile de provenienta ale participantilor. Am discutat despre metodele folosite in predarea istoriei artelor si a artelor plastice in general in functie de varsta elevilor, despre caracteristicile acestora, despre materialele didactice folosite la clasa si despre succesele/dificultatile intampinate in activitatea la catedra. Am vorbit si despre modul in care lucrarile de arta sunt prezentate la orele de istoria artei si despre cum acest mod se poate ameliora. Cursul a fost structurat pe doua parti, dimineata, de la 9.00 la 13 (cu pauza de cafea de la 11 la 11. 30) si dupa-amiaza de la 14 la 16(atunci aveam in general programate vizitele la muzee si scoli de arta). Sesiunile de lucru s-au desfasurat sub forma de “workshop”-uri si prezentari, punandu-se accentul pe metodele interactive, pe comunicarea orala si pe crearea unei atmosfere de lucru motivante, antrenante. Profesoara noastra, un excelent istoric de arta, ne-a prezentat pe langa elementele ce ar fi ramas necunoscute fara o vizita in zona si obiectivele de interes, ce trebuiau neaparat vizitate si comentate. Sesiunile de lucru erau imbogatite cu discutii si dezbateri pe marginea activitatilor anterior desfasurate, reflectandu-se asupra respectivelor metode. Deasemenea s-au prezentat si comentat si momente din biografia si opera unor autori ca Michelangelo, Botticelli, Giotto, Duccio, Martini sau Rafael, s-au facut prezentari ale scolilor de arta din oras si ale palatelor importante , precum cel Medici-Riccardi, ale principalelor bazilici si catedrale, ale galeriilor de arta, inclusiv Uffizi . Aceste activitati pot fi folosite in cadrul orelor de educatie plastica, istoria artelor si atelier(Studiul culorii, al compozitiei sau al desenului) cu scopul de a imbunatati cunostintele despre arta ale elevilor si de a crea o atmosfera motivanta, ata de necesara in liceele vocationale. Elevii scolilor de arta trebuie sustinuti in demersul lor creator si exemplul solid al unor mari artisti ii poate stimula in studiul istoriei artelor si in orele de atelier.
In plus am avut ocazia unei vizite la Facultatea de Arte din Florenta si la una dintre cele mai bune scoli private din oras, vizita in care am intalnit profesorii de acolo, am avut contact cu atelierele in care elevii de acolo lucreaza si cu materialele lor, atat de necesare in artele plastice. Deasemenea ne-au fost prezentate materiale si tehnici noi, precum si unele metode pe care cei de acolo le folosesc in predarea artelor plastice. Toate activitatile prezentate la curs imi sunt de un real folos, inca din prima zi de scoala am aplicat la clasa unele dintre noile metode invatate, acestea dovedindu-se extrem de eficiente.
Florenta, orasul gazda http://www.firenzeturismo.it/ -(unul dintre cele mai vechi si cunoscute orase din Italia, cel mai populat oras din Toscana, a fost pentru mai mult de doua sute de ani unul dintre cele mai bogate si importante orase ale lumii, capitala culturala si financiara. Arhitectura orasului reprezinta o atractie turistica majora, Florenta fiind un conglomerat de arta si istorie. S-au vizitat palatele Medici-Riccardi si Strozzi, Baptisteriumul San Giovanni, Domul Santa Maria del Fiore, San Lorenzo, Santa Maria Novella și Santa Croce.

Beneficii:
Am invatat noi metode care pot fi folosite in predarea artelor plastice si istoriei artelor
Am facut schimb de experienta cu profesorii din alte tari participanti la curs
Am dobandit o perspectiva generala asupra resurselor educationale care se gasesc folosind Internetul
Am dobandit noi cunostinte legate de tehnici si materiale noi folosite in studiul artelor in alte tari europene si modul in care pot acces la acestea pentru a le folosi in scoala mea
Am avut acces la diversitatea culturii europene
Am avut acces la multe opere de arta acolo unde s-au creat si acolo un artistii care le-au creat au trait
Am luat contact cu o mare parte din productia de arta florentina trecuta si contemporana, Florenta fiind in sine un conglomerat artistic
Mi-am dezvoltat capacitatea de comunicare in limba engleza (fluenta), precum si in cea italiana
S-au creat relatii de legatura cu profesorii din alte tari
Mi-am imbunatatit cunostintele de cultura ci civilizatie italiana
M-a încurajat să adopt o abordare mai reflexivă asupra modului in care predau/ in care imi indeplinesc indatoririle/ predarii/metodelor de lucru folosite în şcoala/organizaţia mea
M-a incurajat sa am o abordare mai creativa cu elevii din liceele cu profil vocational si sa diversific tehnicile de predare ale artelor vizuale
Am constientizat mai bine noi modalităţi de finanţare (europeană) pentru proiecte şcolare/proiecte de educatie a adultilor/pentru organizaţii
M-a încurajat să particip la alte activităţi Comenius/Grundtvig/LLP
M-a motivat să–mi dezvolt continuu competenţele profesionale in viitor

Adaug faptul că relaţiile dintre toţi participanţii au fost cordiale şi că tehnicile de lucru deprinse acolo sunt foarte utile şi uşor de aplicat. Recomand tuturor profesorilor acest curs, în special profesorilor de istoria artelor, istorie si a celor din liceele vocationale cu profil artistic, indiferent de scoala la care predau (invatamant primar, gimnazial, liceal).
ankarte
 
Mesaje: 1
Membru din: 25 Oct 2011, 01:09

Înapoi la Activitati scolare

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 13 vizitatori

cron