gina,
Ai vreo obligatie fata de cineva?
Tot ce s-a publica: planificari,teste de catre minister,sunt sub ,,demnitatea ” unui invatator (profesor) care se respecta,asa ca nu mai asteptam nimic din partea lor!
Seara buna!
sportiv scrie:Văd ca sintagma folosită a dat roade! S-a dinamizat activitatea pe forum!
Îmi cer scuze pentru ,,răutatea ” de a cere explicații! (Așa putem comunica mai des si,sper eu, mai util).
Încerc și eu o părere:meditațiile în afara școlii s-au făcut si se vor face ,,in veci”;în mediul rural,erau ,,de bun simț”,elevii care aveau rezultate bune erau ajutați să ,,sară puțin peste umbra lor” -știu că nu este posibil aceasta saritură decât metaforic-;am folosit ERAU,acum folosesc SUNT-(tot pentru rural)-adică cei care cred ei că au ,,urcat ” pe scara socială prin accedere în anumite funcții sau fel de fel de afaceri,cred spuneam, că își vor schimba statutul ( îsi vor pune la dispozitie venele pentru sânge albastru -nimic mai fals!); de ce să le diminuăm speranțele?
Elite au fost dintotdeauna ,peste tot, vor continua să fie (cu sau fără ,,ascunzișuri”).
Pentru cei care au crezut (mai cred) că totul se face cu efort intelectual ( sustinut pe cât posibil și material) nimic nu este imposibil.
Pentru cei ,,împinși” în față e mai greu (nu totdeauna imposibil) deoarece ajung, la un moment dat, în fața unui obstacol pe care trebuie să-l depășească singuri si nu toți il pot trece!
O zi bună în continuare!
polistef scrie:Testele iniţiale date de minister m-au ajutat şi chiar m-au bucurat. Ele au fost o verificare şi pentru mine,de modul cum îmi fac treaba la catedră ...şi îmi arată asupra căror noţiuni trebuie să revin ,să insist . Dacă am obţinut procentele : 30% F.B., 40% B şi 10% Sşi 20%I ...atunci sunt mulţumită şi-mi zic : elevii mei ar fi obţinut aceste calificative în orice altă şcoală din ţară...lucru pe care nu l-am ascuns nici elevilor şi nici părinţilor. A fost ca o provocare ...de care nu trebuie să ne temem...
Recunosc că am fost sprijinită şi de conducera şcolii pentru a xeroxa testele...Recunosc că viaţa în învăţământ nu este uşoară...se cer foarte multe şi bani puţini ...iar norma didactică (20sau18 ore) nu reflectă realitatea ...Cei din alte sectoare ne invidiază că lucrăm 4 ore pe zi...dar nu ştiu ce se ascunde în aceste 4 ore de muncă... trebuie să vă spun că am o vârstă înaintată ,că am avut ocazia să lucrez şi în alt domeniu ...aveam timp să-mi fac piaţa în timpul programului,dezlegam rebusuri,citiam cărţi şi-mi rezolvam diverse probleme personale...acolo am învăţat să lucrez macrameuri ...să împletesc ...şi nimeni nu ne critica că muncim puţin...Dar atenţie eram solidari şi ne respectam .
Să revin la testele iniţiale! ... Ce buni erau cei 100 de euro!...Erau cândva...
Când elaborez teste mi-e teamă să nu greşesc.... să fie prea dificile sau să fie prea facile ...sau că n-au cuprins toate ariile de cunoştinţelor necesare pentru un anumit nivel. Ştim cu toţii că evalurea este partea cea mai dificilă în învăţământ.Elevii mei sunt din mediul rural.De multe ori auzim că un elev de la o şcoală din mediu rural este supraevaluat comparativ cu un elev din mediul urban.
Am lucrat şi în mediul urban...acolo funcţionează foarte bine curriculum ascuns,pe care cei dela oraş nu-l prea recunosc când se laudă cu rezultatele lor. Cer scuze cadrelor didactice dela oraş .... Am fost răutăcioasă,dar ne provoacă uneori.
E foarte greu de stabilit calitatea actului educaţional în invăţământ... Cu bine,polistef
Ma mahneste sa vad ca nimeni din cei care au postat aici nu au inteles necesitatea testelor initiale. Daca s-ar fi aplicat corespunzator (acelasi test aplicat la nivel national, functie de clasa si disciplina, urmat de un alt test national, la final de clasa) ar fi aratat "plus valoarea" pe csare tu ai adus-o in acest an scolar, "performanta" ta ca profesor.
Înapoi la Teste Nationale si Teze cu subiect unic
Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 0 vizitatori