de rosioru » 03 Iul 2006, 09:04
1. Pentru gradul II eu am învăţat după metodica lui Gh. Ioniţă, apărută în 1998 şi după cea a lui Gh. Tănasă din 1997. Nu pot spune că sunt cele mai bune dar se completează bine.
2. Directorul tău (dacă a ocupat funcţia această după un concurs) ar fi trebuit să-ţi dea un răspuns cât de cât mulţunitor având în vedere ca a elaborat proiectul instituţional al şcolii / proiectul şcolii (proiectul managerial?) Ăn acest proiect la un moment dat se scrie despre discipline; când ajunge la istorie se precizează ceva de genul: câti profesori (calificaţi / necalificaţi; cu / fără grade; cu / fără alte perfecţionări) predau istoria; câte ore sunt alocate pe nivel de clase ( 1-2 ore conform planului cadru: din păcate la 5-7 se cam merge pe 1 oră iar la a 8-a cu 2 pentru că aşa prevede planul cadru în mod oblibatoriu); dacă sunt opţionale la istorie ( CDS-ul)= programa eleborată etc.
3. Logica ştiinţei se referă la faptul că predăm disciplina istoriei şi nu ştiinţa istoriei. Disciplina istoriei înseamnă grosso modo că predăm valori perene = îi ajută pe elevi să dobândească nişte cunoştinţe esenţiale pentru viaţă / cultură generală. Predăm adevăruri general valabile şi nu ipoteze / interpretări ca în cursurile universitare (este vb. de unele. de ex. la preistorie se merge mult pe ipoteze multiple din lipsa unor izvoare adecvate şi concludente). Logica didactică depinde de logica ştiinţei. Ăn speţă se referă la: nivelul de şcolaritate, caracteristici de vârstă, capacitatea de înţelegere.
Este util să fi frecventat cursurile de pregătire pentru gradul II care de obicei se ţineau după 15 iunie. Depinde de fiecare centru universitar când le programează - oricum până în 15 august acestea se cam ţineau. La aceste cursuri de pregătire pentru examenul de gradul II puteţi să vă lămuriţi multe aspecte din subiectele / bibliografia de învăţat / parcurs.
Succes.