DESPRE (IN)COMPETENTA CADRELOR DIDACTICE

Discutii legate de invatamantul romanesc, cum este acum si cum ar trebui sa fie.

DESPRE (IN)COMPETENTA CADRELOR DIDACTICE

Mesajde dany_mgus » 08 Iun 2014, 21:16

Voi relata o mica discutie pe care am avut-o cu una dintre colegele mele invatatoare- discutie care, dupa umila mea parere, este un semnal de alarma cu privire la competenta cadrelor didactice. Nu voi scrie aici nume sau titluri, pentru ca dorinta mea nu este aceea de a pune pe cineva intr-o lumina proasta, ci de a semnala un neajuns. Poate astfel, cineva din tot noianul de cadre didactice lipsite de motivatie profesionala, chiar si numai o persoana ar putea incepe sa citeasca, sa se informeze cu privire la continuturile pe care le preda si la maniera in care o face. Se numeste competenta stiintifica si pedaogica.

Intru in cancelarie si aud o colega povestind cat de bine au inteles elevii dumneaei de clasa a 2-a "grupurile de sunete". Pentru ca eram foarte aproape una de celalta, o intreb politicos despre care grupuri de sunete este vorba. Drept raspuns, ma priveste perplex, apoi imi raspunde: "Toate. Am avut recapitulare."

Toate? In clasa a 2-a se studiaza 6 diftongi (ea, ia, oa, ua, ie ua- a se citi ca in "oua", nu am diacritice).
Mai exista si alte "grupuri" de sunete- diftongi si triftongi!
Pentru mai multe lamuriri, cititi selectiv din urmatoarea sursa online:
http://dictionare.edu.ro/articol/2._Reg ... erar%C4%83


In plus, ceea ce invatatorii numesc cu strictete "grupuri de litere" (ce, ci, che, chi etc) au si ele corespondenti fonetici. Semnul scris se numeste litera sau grafem, iar ceea ce auzim in urma pronuntiei se numeste sunet sau fonem.

Mai multe informatii despre grupurile ce, ci, ge, gi etc gasiti la sursa:
http://limba-romana.ucoz.ro/index/cores ... tera/0-415
dany_mgus
 
Mesaje: 1
Membru din: 14 Noi 2012, 22:55

Re: DESPRE (IN)COMPETENTA CADRELOR DIDACTICE

Mesajde coj61 » 08 Iun 2014, 22:50

Părerile și trimiterile dumneavoastră, postate aici, nu ajută cu nimic, nu par ale cuiva de bună-credință. Îmi și imaginez scena din cancelarie. Dacă vi s-a răspuns ,,toate" nu înseamnă că doamna în cauză a recapitulat toate grupurile de sunete ale limbii române. Cred că a recapitulat doar pe cele care se studiază în clasa a II-a. Părerea mea este că dumneavoastră aveți o problemă de relaționare. Nu este cazul să vă pronunțați în ceea ce privește competența colegilor în acest fel, nu aveți nici un drept. Dacă aveți anumite păreri le puteți spune deschis în cadrul consiliului profesoral, fără să jigniți, spre binele școlii și al colectivului de profesori.
coj61
 
Mesaje: 18
Membru din: 30 Noi 2009, 20:41

Re: DESPRE (IN)COMPETENTA CADRELOR DIDACTICE

Mesajde sportiv » 09 Iun 2014, 17:45

Mie îmi place (enorm) titlul topicului! ,,DESPRE (IN)COMPETENTA CADRELOR.....”când ar trebui să citim (IN)COMPETENȚA, nu? Numai că va rămâne ,,în discuție”, colegii trecând ,,pe lângă” foarte ușor!Specific românesc: așteptăm ,,colegul la cotitură”!
P S Mai scormoniți și veți găsi și diacriticele! Și....aici ar fi doar problema de corectitudine științifică ! Despre cea pedagogică??????Atâta timp cât n-ați asistat la activități la clasă..... :roll: Subscriu ,,coji61”!
Avatar utilizator
sportiv
 
Mesaje: 3121
Membru din: 19 Ian 2008, 19:02
Localitate: Răcăciuni-Bacău


Înapoi la Scoala in Romania

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 1 vizitator