La Cluj-Napoca s-au experimentat cateva "alternative":clase "Step by step" si trei scoli particulare (foarte costisitoare!).Se pare ca proiectul a cam esuat.
Nu stiu care este cauza.
In clasa I apar clase cu efective destul de mari - 25 elevi/clasa,dar cu trecerea anilor se subtiaza randurile,si se ajunge in clasa a IV-a cu efective de 8-9 elevi/clasa.
Am aplicat si eu activitatile de care amintiti voi:pentru clasa I -un panou -Colegul saptamanii - care cuprindea fotografii,desene , lucrari , diplome ale elevului respectiv.Se economiseste timp si intr-o saptamana copiii isi pot cunoaste cat de cat colegul,pot afla care ii sunt preocuparile,bucuriile...
La clasele a II-a si a III-a am avut Stirea zilei - evenimente petrecute in clasa sau in afara clasei,dar a caror protagonisti au fost elevii clasei.Au fost instructive,educative,mai cu seama ca elevii si criticau nu doar laudau faptele colegilor.Urmau dezbateri "furtunoase",care cu greu puteau fi potolite.
Dar acum,la clasa a IV-a , abia daca mai avem timp sa ne intrebam unii pe altii cum o mai ducem,desi petrecem impreuna 8 ore zilnic.
Ecaterina Fodorean