de igtataru » 28 Mar 2006, 01:37
Consider ca putem vorbi despre deprinderi transdisciplinare ale cadrului didactic pentru ca el este cel care trebuie sa abordeze transdisciplinar anumite unitati tematice sau de continut si are nevoie de experienta in acest domeniu. Pentru a trata transdisciplinar anumite teme este necesara o proiectare minutioasa pe ore, zile sau saptamani la mai multe discipline astfel incat sa se produca o corelare a demersurilor apartinand respectivelor discipline pentru clarificarea, integrarea sau fuzionarea problemei cu ceea ce elevii cunosc. Un alt aspect si mai impotant este dezvoltarea integrala a fiecarui elev.
Pentru elevi deprinderile transdisciplinare presupun formarea unor competente, adoptarea unor atitudini si insusirea unor valori care sa-i ajute sa se integreze in societate, sa invete pe tot parcursul vietii dincolo de disciplinele din invatamant, fara sprijinul cadrelor didactice. Cadrul didactic, pentru a obtine aceste performante, trebuie sa fie el insusi format. Tratarea transdisciplinara este o activitate foarte complexa.