Va salut.
Sunt invatator (debutant) la o scoala din judetul Timis, unde am 2 clase (predare simultana cls II si cls IV), si am urmatoarea problema:
- am o fetita in cls II (cu certificat de handicapat si in plasament familial) care stie sa citeasca destul de bine, scrie mai greoi, iar de socotit doar la nivelul clasei I. Fetita asta e cuminte numai ca nu face nimic din ce ii dau. Trebuie sa ma pun cu ea in banca si sa ii spun tot timpul sa lucreze, sau sa stau dupa ea ca sa lucreze. Daca plec, incepe sa traga linii, sa stearga tot ce a lucrat pana in acel moment. Fetita sta tot timpul cu capul in piept si se uita de parca ar impunge, insa ea este vesela si zburdalnica. Doamna care o are in plasament, se ocupa de ea, insa ar dori foarte mult sa o poata muta in clasa I. Se poate asa ceva? Daca da, cum? Daca nu, de ce? Daca va ramane la mine, eu cum sa o evaluez? Sa-i fac un minim de cerinte din programa pt clasa II?
- un baietel din cls IV nu stie sa citeasca si nici sa socoteasca. El stie doar sa copieze ceea ce vede insa nu recunoaste literele. Am inceput sa-l invat alfabetul si sa numere. Practic fac cu el cls I. Mi s-a spus din start ca nu-l pot lasa repetent, si nici nu doresc acest lucru, dar problema mea este evaluarea lui: notele lui vor fi pe exercitiile clasei I, iar daca acolo se descurca foarte bine, eu in catalog ii trec Fb sau S ? Baiatul e sanatos, doar ca de el nu s-a ocupat nimeni. A fost lasat de izbeliste si a ajuns in clasa a IV-a...
- al doilea baietel este in cls II si parintii lui mi-au spus ca a cazut in cap si a facut convulsii cand a fost mai mic. El de atunci are probleme... L-am pus in banca cu cel de IV si amandoi invata literele. Dar acesta de cls II nu prinde NIMIC. Ce fac cu el? Ce calificative ii dau, si pe ce il evaluez?
Daca aveti vreo solutie, v-as fi recunoscator!
Trebuie o programa adaptata pentru fiecare in parte?
Daca da, ce anume ar trebui sa cuprinda acea programa?
Al dvs. indatorat,
Sergiu.