cum se face sapun de casa in 3 ore??!!

cum se face sapun de casa in 3 ore??!!

Mesajde sarnthillaurwen » 14 Apr 2008, 19:39

Salut! Sunt eleva la Mihai Viteazul in clasa a-X-a si astazi(luni) am primit ca tema sa facem sapun de casa. Am nevoie de niste sfaturi, pentru ca nu stiu cum sa fac. Si nu stiu nici de unde sa obtin ingredientele. Tema o am pentru miercuri , iar d-na profesoara a zis ca o sa ne ia 3 ore. Bunicii mei sunt plecati intr-o statiune si nu le pot cere ajutorul. Asa ca sper sa obtin de aici niste idei. Multumesc!
sarnthillaurwen
 
Mesaje: 2
Membru din: 14 Apr 2008, 19:30

Mesajde mihaimdl » 15 Apr 2008, 08:30

Dar doamna profesoara v-a spus ceva si de regulile de protectia muncii? Se lucreaza cu soda caustica, la fierbere (este vorba de hidroliza unor grasimi), ceea ce implica niste probleme. In mod normal in laborator s-ar lucra cu ochelari de protectie, halat, manusi, etc. Acasa, bunicii nu aveau asemenea probleme dar era decizia lor, nu ii punea nimeni sa faca asemenea experimente! Mi se pare cam exagerat sa dai tema de casa o lucrare experimentala de acest fel, atunci cand o regula fundamentala este ca experimentele in laborator se fac sub stricta supraveghere a cadrului didactic sau a unui laborant specializat. Eventual sa va documentati despre asa ceva, de acord, dar nu experimental. La urma urmei sunt probleme si de prelucrare a produsului care este evident puternic bazic. I-as sugera doamnei profesoare, daca are 3 ore de chimie intr-o zi, sa inceapa cu o clasa experimentul si sa continue cu celelalte si apoi sa prezinte tuturor produsul si sa faca o lectie de discutii. Poate sunt eu mai visator, dar chimia este o stiinta faina si merita sa fie facuta bine!
mihaimdl
 
Mesaje: 35
Membru din: 26 Apr 2006, 09:35

Mesajde sarnthillaurwen » 15 Apr 2008, 09:13