amoga scrie:Mai apoi, cum sa gindesti e o chestie inca si mai dificila. Singurul lucru pe care profesorii il pot face este sa ofere puterea propriului exemplu: "Iaca, eu asa gindesc despre cutare sau cutare situatie / problema / subiect." Ideal, copiii ar trebui expusi la mai multe moduri de a gindi intr-o situatie sau alta, si lasati apoi sa-si modeleze propriul mod dupa exemplele pe care le au.
amoga scrie:In sfirsit, ce sa gindesti (sau, mai degraba, la ce sa te gindesti) e reflectat in programa scoalara. Iar aici nu prea e mult loc de manevra. De la Botosani la Moldova Veche, toti copiii tre' sa-nvete tabla inmultiri, teorema lui Pitagora, s.a.m.d. Ca sunt interesati de subiect, ca nu sunt, ca ar vrea sa invete mai multe, ca nu.
amoga scrie:Revenind la subiectul "cum" vs. "ce", as zice ca scoala e clar axata pe zona "ce", si aproape deloc (doar accidental) pe "cum".
amoga scrie:Citeam un alt fir de discutie de pe forumul acesta, cind am dat de urmatoarea afirmatie:oana1964 scrie:eu consider ca noi ne ocupam mult mai mult de mentalul lor, de intelect, facandu-i sa acumuleze niste cunostinte si invatandu-i sa gandeasca. cum sa gandeasca, nu ce sa gandeasca.
Unde "noi" se refera la invatatori/profesori, iar "lor" la elevi. [...]
Pai mai intii: Cum poate fi facut cineva sa gindeasca? [...]
Mai apoi, cum sa gindesti e o chestie inca si mai dificila. Singurul lucru pe care profesorii il pot face este sa ofere puterea propriului exemplu: "Iaca, eu asa gindesc despre cutare sau cutare situatie / problema / subiect."
amoga scrie:oana1964 scrie:nu-mi invat elevii ce sa gandeasca pentru ca incerc sa le trezesc interesul pentru abordarea unei chestiuni/persoane/unui fenomen din cat mai multe puncte de vedere, nu doar din cel oficial, ca sa zic asa.
Afirmatia asta e in contradictie directa cu cea mai mare parte a experientelor pe care le-am avut eu in scoala. Ceea ce nu inseamna ca nu e adevarata. (M-as bucura sa fie.)
Da' acu' m-ati facut curios. Daca nu e prea mult, ne-ati putea spune cum decurge o ora tipica la clasele Dvs.? Ce faceti Dvs.? Ce fac elevii? Cum stiti ca le-ati aprins curiozitatea? Cum le-o mentineti activa?
Adica o gindire critica. Aveti succes? Cu alte cuvinte, elevii care va "trec prin mina" sfirsesc prin a avea deprinderile de care spuneti?
Adicatelea profesorii s-au schimbat; parerea mea despre ei nu.
Mai spuneti-mi. Imi par a fi relatari de pe o alta planeta.
Sincer vorbind -- asa sunt toti profesorii? Sau, in fine, majoritatea? Sau Dvs. sunteti exceptia?
Nu, insa si acesti elevi ar trebui sa poa' sa faca ceva; bunaoara, sa opteze in a nu mai face prezenta la clasele Dvs. Si toate astea fara repercursiuni negative asupra lor.
Cum ramine insa cu cei care nu v-au luat de model? Si-au gasit un altul? Le ofera scoala suficiente oportunitati pentru ca fiecare sa gaseasca ceva pe masura?
amoga wrote:Nu inteleg de ce trebuie sa fie treaba cuiva daca, cind, ce, cum si de ce invat. Ar trebui sa fie doar treaba mea (eventual a familiei).
amoga wrote:Doua lucruri: (1) Nu e (sau nu ar trebui sa fie) treaba dirigintelui, ci a elevului (faptul ca merge sau nu la o clasa); si (2) statu' intr-o sala de clasa cu gindurile aiurea nu vi se pare a fi pierdere de vreme?
Intr-o institutie (any guesses which one?) in care oamenii isi pierd atributele individuale si sunt tratati "la gramada" e cvasi-imposibil sa inveti ceea ce ti se potriveste.
Înapoi la Parintii intreaba, educatorii raspund
Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 0 vizitatori