Cum apreciati cadrul didactic?

Discutii legate de invatamantul romanesc, cum este acum si cum ar trebui sa fie.

Re: Cum apreciati cadrul didactic?

Mesajde craciun_rodica » 12 Sep 2011, 22:26

Fisa de evaluare (cu toate variantele ei imbogatite sau detaliate - bine sau prost) este un instrument de masura de la care am putea porni. De exemplu in lista standardelor ocupationale (http://so.cnfpa.ro/so/) descrierea meseriei de profesor si a competentelor pe care acesta le are / trebuie sa le aiba seamana cu fisa de evaluare si sectiunile ei.

Ca si multi dintre dumneavoastra, si eu gasesc formatul si formularile din fisa de evaluare restrictive, uneori frustrante (sunt lucruri pe care le fac la clasa si nu stiu cum, unde sau daca le-as putea puncta). Cred ca in loc sa incercam sa inventam o noua modalitate de masurare a competentelor cadrului didactic am putea incerca o reconstruire / regandire a fisei de evaluare.

Un alt motiv de suparare poate fi faptul ca "fisa de evaluare" din Scoala X nu seamana cu "fisa de evaluare din Scoala Y. Instrumentul de masura se numeste la fel, dar masuratorile se fac diferit.

Si un alt punct unde simt ca evaluarea cadrului didactic este prost facuta in momentul actual este urmatorul: se acorda un numar aproximativ egal de puncte activitatii la clasa si rezultatelor obtinute la concursuri / activitati extra. Eu consider ca profesorul adevarat este acela care reuseste sa isi ridice toti elevii, la nivelul dorit de acestia/de parinti/de programe,si nu cel care obtine rezultate la olimpiade / concursuri... Nu vreau sa ma intelegeti gresit : am toata admiratia pentru aceia/acelea dintre noi care pregatesc olimpici si le respect si aplaud efortul. La randul meu am avut si eu sansa unor elevi luminati care a ajuns pana la faza nationala a olimpiadei de engleza si au obtinut si premii acolo. Dar cu totii stim ca numarul de locuri la fazele judetene si mai ales nationale ale concursurilor si olimpiadelor scolare este foarte mic comparativ cu numarul de elevi din toata tara. Ca sa nu mai spun ca la gimnaziu sunt mai putine concursurile nationale fata de liceu. Cred ca aceste rezultate trebuie cuantificate separat si mai ales trebuie rasplatite separat.

De aceea singura mea propunere este sa incercam o regandire a "fisei de evaluare". Daca am reusi sa gasim mai multe puncte comune si sa cadem de acord asupra a ceea ce ne defineste ca dascali, pe urma putem sa cerem sa fim masurati cu acelasi "metru"
craciun_rodica
 
Mesaje: 3
Membru din: 15 Mar 2007, 11:13

Re: Cum apreciati cadrul didactic?

Mesajde a-mihai » 16 Sep 2011, 14:48

emil scrie:Daca ar trebui sa evaluam un coleg pentru a-l aseza intr-o ierahie oarecare, spuneti care ar fi criteriile pe care le-ati folosi si care ar fi probele materiale in format electronic sau alte forme de evaluare pe care le-ati cere? Va rog sa ganditi altfel decat sunt "clasicele" criterii care "numara" diplome, adeverinte, etc. Va rog sa va ganditi efectiv la munca cu elevii, aceea obisnuita si nu "de performanta", la efortul depus pentru a eficientiza predarea dar si receptarea de catre elevi, la colaborare, modernizare, etc...?
Aceasta intrebare este adresata tuturor colegilor de pe didactic interesati a se implica intr-un nou proiect ce va fi lansat pe didactic.ro. Nu va dezvaluim exact cum arata acest proiect, dar va garantam ca va fi in folosul tuturor.
Asteptam cat mai multe idei, sugestii. De dvs. depinde o buna evaluare!

Va multumesc

un dascăl bun e acela care nu prea are timp de stat la poveşti în cancelarie deşi şi-ar dori, acela despre care elevii cu note mici spun că "e sever, dar corect" iar cei cu note mari spun că ar învăţa la disciplina în cauză chiar dacă nu le-ar plăcea materia, doar de dragul profesorului. un profesor bun e prezent la şedinţele cu părinţii. un dascăl bun nu foloseşte niciodată teste "de acum un an", fiindcă nu e mulţumit de ele. un dascăl bun nu spune niciodată că face prea multe pentru cât este plătit şi nu se plânge niciodată de elevii lui, ci caută metode de-a ajunge la cei care nu dau randamentele aşteptate.
un dascăl bun ştie să explice o noţiune în diferite chipuri.
un profesor de calitate nu este neapărat un bun teoretician cât un bun psiholog.
un profesor bun nu este musai acela cu mulţi olimpici, ci acela la orele căruia toţi elevii vin cu drag, chiar dacă ştiu că vor primi note mici, pentru că nu au învăţat.
un profesor bun nu rămâne niciodată cantonat în predare propriei discipline, foloseşte întotdeauna metode interdisciplinare, intuitive şi face din predare-învăţare un act creativ.
un dascal bun, nu priveste elevul ca pe o masă amorfă.

pentru evaluare, cereţi profesorului să prezinte materialul didactic pe care l-a folosit la clasă în ultimul an, verificaţi în caietele copiilor cât au lucrat, verificaţi dacă profesorul corectează vreodată caietele, verificaţi modul în care structurează lecţia, întrebaţi copiii cum sunt trataţi, dacă li se explică sau li se expune inormaţia şi părinţii dacă au fost contactaţi vreodată. nu verificaţi doar portofoliile profului, cereţi-le şi pe ale copiilor.
inspectorii şcolari să nu se mai ducă în inspecţii programate că nu au nicio valoare, aşa cum nu au nici cele neanunţate.
un test fulger, la jumătatea semestrului, proiectat de inspectorul de specialitate, comparat cu testul de evaluare iniţială va da exact măsura muncii depusă de profesorul evaluat.

lăsaţi deoparte diplomele şi congresele şi lucrările pe care le publici dacă ai bani, indiferent de valoarea ştiinţifică.
nu au nicio valoare, iar punctajele alea ridicate sunt măsura aroganţei, nu a performanţei profesionale.

şi, pentru dumnezeu, revedeţi programa pentru examenul de definitivat şi de grade. eliminaţi teoria aia pe care n-o foloseşti la clasă şi pe care o toceşti ca să ai, mai apoi, ce uita. profesorii fac greşeli ştiinţifice, scriu pe tablă tâmpenii dar îţi pot turui două ore despre metodele semanticii cognitve.
faceţi cursuri de metodică bazate pe cazuri reale, nu pe situaţii ideale.
învăţaţi omul să predea complementul, nu-l obligaţi să memoreze cele şapte mii de metode prin care se predă noţiunea, fără să-i exemplificaţi o dată (!) cum lucrează metodele astea într-o situaţie reală, în clasă.

ca şcoala românească să meargă pe picioarele ei, trebuie mai întâi simplificată până la schematizare.
odata urnită, n-avem decât să adăungăm ce ne trebuie, în momentul în care, pe teren, ne dăm seama ce ne lipseşte.
deocamdată predăm mult şi aiurea, evaluam prost şi suntem evaluaţi în aceeaşi manieră
a-mihai
 
Mesaje: 6
Membru din: 15 Sep 2011, 20:29

Re: Cum apreciati cadrul didactic?

Mesajde emil » 16 Sep 2011, 16:12

Excelent comentariul de mai sus si nu pot spune ca nu aveti dreptate. Solicitarea mea a fost facuta in ideea de a crea pe didactic.ro un profil al educatorului de exceptie sau al educatorului foarte bun sau...cum vreti sa ii ziceti. Si din dorinta de a crea cumva o ierarhie, orice candidadt la numele de "educatorul zilei" trebuie sa prezinte totusi niste dovezi.
Si o observatie pentru utilizatorul a-mihai:
Un dascal bun este si acela care se respecta pe el insusi si isi respecta interlocutorii intr-o discutie. Sfidarea regulior de sintaxa nu reprezinta un astfel de respect nici pentru cel care scrie nici pentru cei care citesc, cu atat mai mult cu cat ne aflam pe un portal al celor care ii educa pe altii. Macar numele lui Dumnezeu ar trebui respectat...

...
Emil Onea
Avatar utilizator
emil
Site Admin
 
Mesaje: 2737
Membru din: 22 Oct 2003, 23:10
Localitate: Focsani

Re: Cum apreciati cadrul didactic?

Mesajde a-mihai » 16 Sep 2011, 20:13

Un dascal bun este si acela care se respecta pe el insusi si isi respecta interlocutorii intr-o discutie. Sfidarea regulior de sintaxa nu reprezinta un astfel de respect nici pentru cel care scrie nici pentru cei care citesc, cu atat mai mult cu cat ne aflam pe un portal al celor care ii educa pe altii. Macar numele lui Dumnezeu ar trebui respectat...


Domnule Onea,
Folosesc numele real pe acest site şi o exprimare civilizată.Mai mult, detest să fiu pusă la colţ pentru nimicuri. Nu sunt aici să fiu muştruluită că nu-mi respect interlocutorii "într-o discuţie", pentru că am "sfidat" sintaxa, de cineva care-şi ortografiază numele cu minusculă şi nu foloseşte diacritice.
De altminteri, nu am intenţionat să particip la nicio discuţie. Mi s-a cerut punctul de vedere şi vi l-am oferit pe-al meu. Comentariul de mai sus era un monolog care ar fi rămas la acest nivel dacă nu m-aţi fi insultat cu observaţii inutile.

Era destul să-mi spuneţi că politica site-ului pretinde majuscula înainte de orice şi m-aş fi conformat.
Închei aici ceva ce-ar fi putut fi o dezbatere interesantă şi vă salut cordial. Nu îmi plac deloc apelurile la "hai să fim mai catolici decât Papa".
a-mihai
 
Mesaje: 6
Membru din: 15 Sep 2011, 20:29

Re: Cum apreciati cadrul didactic?

Mesajde emil » 16 Sep 2011, 21:50

Nu v-am insultat cu nimic. V-am rugat sa respectati regulile de scriere corecta si atat?
Pur si simplu nu inteleg ce va determina sa folositi abuziv scrierea cu minuscule?
O comunicare buna inseamna respectarea regulilor de discutie/scriere. Nu regula site cere aceasta ci regulile de sintaxa pe care trebuie sa le respectati, mai ales ca sunteti educator. Aici pe forum, scrisul este "tinuta" dvs., haina dvs., cartea de vizita...Acestea nu sunt nimicuri! Eu ma simt pur si simplu agresat de acest mod de scriere.
Ideile dvs. sunt foarte bune, este pacat ca vreti sa pareti "cool". Sa NU faceti aceasta in comunicarea cu elevii. Este un lucru de care ma tem!
Am speranta ca veti intelege ce vreau sa spun si ca nu veti mai face astfel de "expozitii" pe alte medii publice de comunicare scrisa.
Apelul meu este la normalitate si atat!

Numai bine,
Emil Onea
Avatar utilizator
emil
Site Admin
 
Mesaje: 2737
Membru din: 22 Oct 2003, 23:10
Localitate: Focsani

Re: Cum apreciati cadrul didactic?

Mesajde sportiv » 17 Sep 2011, 21:55

V-am ,,sfătuit” stimabile (Emil) să nu vă mai dați cu părerea de fiecare dată când apare câte o intervenție! Nici chiar faptul că ați inițiat acest topic nu vă îndreptățește la acest lucru!
P.S În lb. română sunt și diacritice (asta dacă tot facem uz de corectitudine)!
Vă rog să înțelegeți că nu doar dumneavoastră lucrați prin învățământ ( și dacă stau bine și ,,cujet” :oops: ,nici nu prea lucrați)!
Sper să nu mi-o luați (iar) în nume de rău!
Toate cele bune și succes la cele 4 ore pe săptămână!
Avatar utilizator
sportiv
 
Mesaje: 3121
Membru din: 19 Ian 2008, 19:02
Localitate: Răcăciuni-Bacău

Re: Cum apreciati cadrul didactic?

Mesajde emil » 17 Sep 2011, 22:52

sportiv scrie:V-am ,,sfătuit” stimabile (Emil) să nu vă mai dați cu părerea de fiecare dată când apare câte o intervenție! Nici chiar faptul că ați inițiat acest topic nu vă îndreptățește la acest lucru!
P.S În lb. română sunt și diacritice (asta dacă tot facem uz de corectitudine)!
Vă rog să înțelegeți că nu doar dumneavoastră lucrați prin învățământ ( și dacă stau bine și ,,cujet” :oops: ,nici nu prea lucrați)!
Sper să nu mi-o luați (iar) în nume de rău!
Toate cele bune și succes la cele 4 ore pe săptămână!

Sfatul dvs. este foarte bun, dar pentru dvs, sa nu interveniti acolo unde nu aveti treaba. Voi interveni ori de cate ori este nevoie si voi atrage atentia asupra incalcarii regulilor de sintaxa. Stiti bine ca si mine ca folosirea diacriticelor mai este tolerata din cauza...calaculatorului si pentru ca inca nu avem tastatura dedicata exclusiv limbii romane dar scrierea ostentativa cu minuscule dupa punct sau la nume proprii este nepermisa in comunicarea publica.
Voi interveni peste tot unde este nevoie, nu numai intr-un topic creat de mine. Va rog insistent sa nu mai interveniti pentru ca nu rezolvati nimic, absolut nimic. Pentru observatia facuta poate interveni, eventual, persoana in cauza. Inca odata va atrag atentia sa nu mai faceti atacuri la persoana si sa nu ma jigniti cu afirmatii ...de cartier, asa cum faceti in mod curent! De altfel, modul in care atacati , modul de adresare, imi spune multe despre cultura si comportamentul dvs. Scrieti in acest topic numai daca aveti vreo idee la tema data.
Emil Onea
Avatar utilizator
emil
Site Admin
 
Mesaje: 2737
Membru din: 22 Oct 2003, 23:10
Localitate: Focsani

Re: Cum apreciati cadrul didactic?

Mesajde a-mihai » 18 Sep 2011, 12:09

emil scrie:Nu v-am insultat cu nimic. V-am rugat sa respectati regulile de scriere corecta si atat?
Pur si simplu nu inteleg ce va determina sa folositi abuziv scrierea cu minuscule?
O comunicare buna inseamna respectarea regulilor de discutie/scriere. Nu regula site cere aceasta ci regulile de sintaxa pe care trebuie sa le respectati, mai ales ca sunteti educator. Aici pe forum, scrisul este "tinuta" dvs., haina dvs., cartea de vizita...Acestea nu sunt nimicuri! Eu ma simt pur si simplu agresat de acest mod de scriere.
Ideile dvs. sunt foarte bune, este pacat ca vreti sa pareti "cool". Sa NU faceti aceasta in comunicarea cu elevii. Este un lucru de care ma tem!
Am speranta ca veti intelege ce vreau sa spun si ca nu veti mai face astfel de "expozitii" pe alte medii publice de comunicare scrisa.
Apelul meu este la normalitate si atat!

Numai bine,

Domnule Onea,
Sunteţi simpatic. Dar eu sunt şi mai simpatică. Şi o să vă spun de ce.
Pentru că eu nu sunt nervoasă. Şi pentru că dumneavoastră sunteţi atât de surescitat încât nu vedeţi că, răspunzându-vă, am dat curs cererii pe care mi-aţi adresat-o. Speram eu că, în acest fel, vom sfârşi cu "ostilităţile".
Mai mult, eu sunt mai agreabilă şi pentru că v-am lăsat să subliniaţi de mai multe ori că fac "greşeli de sintaxă". Prima dată am tăcut fiindcă era posibil să vă fi grăbit şi toţi greşim, din viteză. Dar aţi repetat şi "bolduit" (pe site dar şi în mail) că folosirea minusculei la început de rând este o eroare de sintaxă.
Mă văd nevoită să fiu de trei ori mai simpatică şi să nu vă trimit la dicţionar, oferindu-vă eu-însămi definiţia sintaxei.

SINTÁXĂ, sintaxe, s. f. Parte a gramaticii care studiază funcțiile cuvintelor și ale propozițiilor în vorbire și care stabilește regulile de îmbinare a cuvintelor în propoziții și a propozițiilor în fraze. ◊ Sintaxă poetică = totalitatea procedeelor stilistice ale limbii literare care țin de topica propoziției și a frazei; sintactică poetică. ♦ Parte a logicii simbolice care constituie expunerea derivării expresiilor logice. – Din fr. syntaxe, lat. syntaxis.
Sursa: DEX '98 | Adăugată de RACAI | Greșeală de tipar | Permalink


Mai spun doar că e păcat ca un utilizator nou să fie tras de urechi că scrie fără majuscule, când administratorii unui site didactic dovedesc că nu ştiu ce e aceea sintaxă.

Înainte de-a vă saluta, am rugămintea să-mi explicaţi cum se poate modifica documentul trimis sau dacă e nevoie să-l trimit a doua oară. Ţin morţis să-mi ajut şi eu colegii, drept mulţumire că, într-un moment dificil, m-am folosit de munca lor ca să-mi întocmesc planificările.
a-mihai
 
Mesaje: 6
Membru din: 15 Sep 2011, 20:29

Re: Cum apreciati cadrul didactic?

Mesajde emil » 18 Sep 2011, 15:40

a-mihai scrie:[ Domnule Onea,
Sunteţi simpatic. Dar eu sunt şi mai simpatică. Şi o să vă spun de ce.
Pentru că eu nu sunt nervoasă. Şi pentru că dumneavoastră sunteţi atât de surescitat încât nu vedeţi că, răspunzându-vă, am dat curs cererii pe care mi-aţi adresat-o. Speram eu că, în acest fel, vom sfârşi cu "ostilităţile".
Mai mult, eu sunt mai agreabilă şi pentru că v-am lăsat să subliniaţi de mai multe ori că fac "greşeli de sintaxă". Prima dată am tăcut fiindcă era posibil să vă fi grăbit şi toţi greşim, din viteză. Dar aţi repetat şi "bolduit" (pe site dar şi în mail) că folosirea minusculei la început de rând este o eroare de sintaxă.
Mă văd nevoită să fiu de trei ori mai simpatică şi să nu vă trimit la dicţionar, oferindu-vă eu-însămi definiţia sintaxei.

SINTÁXĂ, sintaxe, s. f. Parte a gramaticii care studiază funcțiile cuvintelor și ale propozițiilor în vorbire și care stabilește regulile de îmbinare a cuvintelor în propoziții și a propozițiilor în fraze. ◊ Sintaxă poetică = totalitatea procedeelor stilistice ale limbii literare care țin de topica propoziției și a frazei; sintactică poetică. ♦ Parte a logicii simbolice care constituie expunerea derivării expresiilor logice. – Din fr. syntaxe, lat. syntaxis.
Sursa: DEX '98 | Adăugată de RACAI | Greșeală de tipar | Permalink


Mai spun doar că e păcat ca un utilizator nou să fie tras de urechi că scrie fără majuscule, când administratorii unui site didactic dovedesc că nu ştiu ce e aceea sintaxă.

Înainte de-a vă saluta, am rugămintea să-mi explicaţi cum se poate modifica documentul trimis sau dacă e nevoie să-l trimit a doua oară. Ţin morţis să-mi ajut şi eu colegii, drept mulţumire că, într-un moment dificil, m-am folosit de munca lor ca să-mi întocmesc planificările.


Avveti dreptate. Am subliniat cu bold, mai sus ceea ce afirm eu. Termenul se foloseste si in programare si inseamna modul de combinare a instructiunilor, variabilelor si/sau cuvintelor cheie, evident, cu toate semnele, caracterele speciale ce se impun pentru delimitarea lor! Eu am ales intre sintaxa si ortografie, pe primul! Este ciudat ca, asa cum ar fi stat bine unui educator, filolog, nu ati spus ce se pune in loc...Chiar daca, sa zicem, as fi fost ambiguu in exprimare, sau incorect, asa cum afirmati, dvs. ati inteles foarte bine si v-ati conformat. Lectia data si-a atins efectul si nu veti mai gresi, ba ii veti invata si pe elevi sa respecte aceste reguli. Inainte de va saluta si eu si a inchide subiectul din care sunt bucuros ca ati invatat cum se scrie, chiar si in limba franceza, ba v-ati si documentat cu atentie, va spun ca v-am amanat un material propus de dvs. pentru ca ignorati aceleasi reguli "de sintaxa"! Aveti doua alternative: puteti sa refaceti titlurile si subtitlurile scriind corect, sau sa refaceti si PPT pe care l-ati intocmit cu oarecare neglijenta, fara indicatii pentru colegi sau pentru elevi si cu texte culese fara o formatare corespunzatoare, probabil cu Copy si Paste de undeva..., apoi sa republicati. Materialul dvs. va fi acceptat cu placere, in orice situatie pentru ca este o lucrare bunicica.
Va asteptam si cu alte contributii la tezaurul didactic.ro
Va astept de asemenea sa contributii concrete la acest topic, pentru ca, de fapt, numai ati comentat, dar nu ati venit cu propuneri concrete.

Va doresc succes!
Emil Onea
Avatar utilizator
emil
Site Admin
 
Mesaje: 2737
Membru din: 22 Oct 2003, 23:10
Localitate: Focsani

Re: Cum apreciati cadrul didactic?

Mesajde a-mihai » 18 Sep 2011, 19:56

cu texte culese fara o formatare corespunzatoare, probabil cu Copy si Paste de undeva

Ei, pentru chestia asta ar trebui să vă pretind scuze. Dar n-o fac. E vorbă din bătrâni, care se termină cu " ... nici Dumnezeu nu cere".
păcat de site-ul ăsta.
consideraţi că aţi gonit un utilizator ci atitudinea de doi lei.
a-mihai
 
Mesaje: 6
Membru din: 15 Sep 2011, 20:29

Re: Cum apreciati cadrul didactic?

Mesajde emil » 18 Sep 2011, 21:54

a-mihai scrie:
cu texte culese fara o formatare corespunzatoare, probabil cu Copy si Paste de undeva

Ei, pentru chestia asta ar trebui să vă pretind scuze. Dar n-o fac. E vorbă din bătrâni, care se termină cu " ... nici Dumnezeu nu cere".
păcat de site-ul ăsta.
consideraţi că aţi gonit un utilizator ci atitudinea de doi lei.

Regret ca am pierdut un utilizator care promitea... Ati inceput insa cu o lucrare conceputa nu rau, dar neglijent si v-am cerut sa faceti corectii. De regula aceste discutii nu sunt publice, benefic pentru dvs. era sa trimiteti un mesaj privat si sa cereti explicatii. Pentru aceasta "chestie" nu imi cer scuze pentru ca politica noastra este sa aducem lucrari bune si sa ajutam utilizatorii sa le corecteze. Asa este, unde nu e, nici Dumnezeu nu cere... probabil vorbind despre "ingaduinta" si intelegera dvs. Site-ul acesta este conceput de mine si moderat de aproape 10 ani. Cred, dupa toate semnalele si cunostintele pe care le am, ca este unic in lume! Imi asum riscul de a fi injurat de tot felul de oameni, dar doresc sa avem lucruri, pe cat se poate, de calitate. Mai scapa si unele mai slabe, mai gresim si sanctionam unele care sunt bunicele sau la limita... dar intentiile sunt bune si ajutorul catre comunitatea educatorilor este excelent! Dvs. sunteti un utilizator care propune o lucrare si crede ca e o opera ideala... Dvs. credeti ca aveti perfecta dreptate, eu incerc sa va conving sa faceti lucruri bune, sa va expuneti aici frumos si elegant, avand in vedere experienta pe care o am.... Nu pretind ca am intotdeauna dreptate... pot gresi...e omeneste. Nu atac persoane ci ideile lor, productiile lor, solicit respectarea unor reguli firesti si sa ne prezentam public ca niste educatori adevarati. Dvs., ca si altii, in loc sa discutati despre observatiile facute, cautati sa ma atacti pe mine...
Si ca sa vedem "cati lei" face atitudinea mea, pot expune aici o analiza slide cu slide a prezentarii dvs. ce e bine, ce e rau!!
Va rog sa cititi tot ceea ce am publicat legat de modul in care se face o prezentare, sa vedeti lucrarile unor colegi si apoi, eventual, sa reveniti...
Acum punctele castigate nu sunt impotriva dvs. ci pentru invataturile pe care le trag oamenii, chiar daca reactioneaza violent. Punctele castigate sunt pentru beneficiarii nostri, elevii!

Va doresc succes si la cat mai multe PPT frumoase si utile, scrise corect, chiar daca nu le postati pe didactic.ro.
Nicio problema, deja avem cca 60.000 utilizatori pe zi si cate 200 de postari de materiale!

Inchei discutia, va rog sa trimiteti mesaj privat daca mai aveti nelamuriri...

Imi cer scuze pentru ca am iesit complet din topic, vina imi apartine!
Emil Onea
Avatar utilizator
emil
Site Admin
 
Mesaje: 2737
Membru din: 22 Oct 2003, 23:10
Localitate: Focsani

Re: Cum apreciati cadrul didactic?

Mesajde rodycuta » 07 Oct 2011, 19:00

Am o mare,mare rugaminte !!! Sunt invatator si nu stiu exact unde sa ma informez ptr a gasi raspuns la urmatoarea intrebare:este OBLIGATORIU sa ai extindere si/sau la vreuna din ariile curriculare?...Multumesc tuturor celor care doresc si vor sa ma lamureasca in aceasta dilema...cu profund respect,vasion54@yahoo.com
rodycuta
 
Mesaje: 1
Membru din: 10 Ian 2011, 18:57

Re: Cum apreciati cadrul didactic?

Mesajde sportiv » 07 Oct 2011, 19:40

Nu! Nu este obligatoriu! Cum Dumnezeu ar fi?Facem ceea ce este mai bine pentru copiii pe care îi avem în clasă! Nicio clasă nu seamănă cu alta (nici măcar în aceeasi scoală la clase paralele)!Daca vrei amanunte cu placere pe MP!
Avatar utilizator
sportiv
 
Mesaje: 3121
Membru din: 19 Ian 2008, 19:02
Localitate: Răcăciuni-Bacău

Re: Cum apreciati cadrul didactic?

Mesajde ianchis » 07 Oct 2011, 23:48

Am urmarit acest topic si observ in el muuuuuulte conflicte.
Nu ma pot abtine de la a face o remarca: atunci cand vrei sa faci ceva constructiv, trebuie in primul rand sa [b]intelegi[b] oamenii, sa incerci sa pornesti de la nivelul lor. Daca te afli mereu undeva mai sus decat restul lumii si nu faci decat sa arunci cu sfaturi, remarci si "moderari ale discutiilor" in stanga si-n dreapta, nu se va ajunge nicaieri.
D-le Emil Onea, daca doriti cu adevarat colaborarea oamenilor cu idei constructive, daca vreti cu adevarat ca oamenii sa participe activ si constructiv la discutiile lansate de dvs, incercati sa coborati de pe acel soclu pe care va aflati si tratati-va colegii ca pe niste egali. Veti fi uimit de feed-back-ul pe care-l veti primi. Daca veti continua ca si pana acum, nu o sa lasati in urma decat cearta.
PS Cunosc deja si replicile dvs (nu respectam regulile lb. romane, datoria dvs este aceea de a modera discutiile, interventiile noastre sunt off topic si inutile, etc etc), asa ca nu va mai obositi sa-mi raspundeti - stiu ca nu ma suferiti. Dar dati un click inapoi si mai parcurgeti acest topic inca odata. Cearta si conflictele sunt ceea ce lasati dvs in urma de fiecare data. Uneori trebuie sa ne privim pe noi insine ca sa intelegem problemele din jurul nostru. E doar o parere - sper ca parerile personale nu sunt interzise pe acest forum. Sau sunt :?:
Avatar utilizator
ianchis
 
Mesaje: 1450
Membru din: 09 Noi 2009, 16:56

Re: Cum apreciati cadrul didactic?

Mesajde emil » 08 Oct 2011, 07:52

ianchis scrie:Am urmarit acest topic si observ in el muuuuuulte conflicte.
Nu ma pot abtine de la a face o remarca: atunci cand vrei sa faci ceva constructiv, trebuie in primul rand sa [b]intelegi[b] oamenii, sa incerci sa pornesti de la nivelul lor. Daca te afli mereu undeva mai sus decat restul lumii si nu faci decat sa arunci cu sfaturi, remarci si "moderari ale discutiilor" in stanga si-n dreapta, nu se va ajunge nicaieri.
D-le Emil Onea, daca doriti cu adevarat colaborarea oamenilor cu idei constructive, daca vreti cu adevarat ca oamenii sa participe activ si constructiv la discutiile lansate de dvs, incercati sa coborati de pe acel soclu pe care va aflati si tratati-va colegii ca pe niste egali. Veti fi uimit de feed-back-ul pe care-l veti primi. Daca veti continua ca si pana acum, nu o sa lasati in urma decat cearta.
PS Cunosc deja si replicile dvs (nu respectam regulile lb. romane, datoria dvs este aceea de a modera discutiile, interventiile noastre sunt off topic si inutile, etc etc), asa ca nu va mai obositi sa-mi raspundeti - stiu ca nu ma suferiti. Dar dati un click inapoi si mai parcurgeti acest topic inca odata. Cearta si conflictele sunt ceea ce lasati dvs in urma de fiecare data. Uneori trebuie sa ne privim pe noi insine ca sa intelegem problemele din jurul nostru. E doar o parere - sper ca parerile personale nu sunt interzise pe acest forum. Sau sunt :?:

Regret, nu pot trata "ca pe niste egali" colegi care ostentativ nu respecta reguli elementare. Multi au reactionat violent, dar sunt convins ca au facut lucruri mai bune dupa sfaturile pe care dvs. le considerati "de sus". Ele snt naturale intr-o lume normala... Comunicarea buna incepe de la "forma" in care stii sa te adresezi. Aceasta trebuie sa fie permanent in atentia noastra. Pentru mine, ca si pentru multi oameni rationali, respectul pleaca de la primele cuvinte pe care le scrii, gandindu-te efectiv nu numai la tine dar si la cel sau cei care te asculta... Este o datorie de om dar mai ales de educator. Voi continua sa atrag atentia asupra neregulilor de comunicare si asupra modului in care sunt folosite mijloacele IT in viata noastra... Aceasta este "meseria mea" si nu "soclul" meu. Doresc foarte mult sa aratam prin portalul pe care l-am construit ca si o imagine a noastra a educatorilor, ca suntem oameni competenti, de calitate. Vi se pare ca las in urma conflicte si cearta, daca va uitati numai in locuri unde oamenii doresc neaparat asta, asa cum vad ca doreste interventia dvs. Nu va cunosc si nici nu stiu de ce va autodenumiti "nesuferita"(in profilul dvs. scrie XXX si nici nu vad vreo contributie a dvs. la didactic.ro!) Cred ca va dati prea multa importanta...Oamenii seriosi si rationai, au adus contributii importante la acest topic, asa cum am vazut dand "click inapoi", iar oamenii care vorbesc mult si degeaba, au cautat motive de conflict, pe unde ar fi fost pe acest Forum. Este ciudat daca "dau inapoi", ca acei colegi care au contributii frumoase in lucrari pe didactic.ro nu "se cerata" cu nimeni....

Va rog sa interveniti aici, numai daca aveti ceva de spus la topic.M-as fi bucurat sa imi dati o lectie cu o interventie consistenta!... Daca vreti sa tratati special problema "conflictelor" va recomand sa faceti un topic nou.
Emil Onea
Avatar utilizator
emil
Site Admin
 
Mesaje: 2737
Membru din: 22 Oct 2003, 23:10
Localitate: Focsani

AnteriorUrmătorul

Înapoi la Scoala in Romania

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 2 vizitatori