Cum apreciati cadrul didactic?

Discutii legate de invatamantul romanesc, cum este acum si cum ar trebui sa fie.

Re: Cum apreciati cadrul didactic?

Mesajde blagavioleta2008 » 22 Iul 2011, 08:32

Da, asa este, parerea colegilor, a copiilor, a parintilor este foarte importanta in evaluarea noastra. In Consiliul de Administratie exista reprezentanti ai tuturor celor enumerati si cred ca decizia lor este mult mai obiectiva decat zecile de diplome, adeverinte si certificate de perfectionare dupa care alergam azi, neglijand, uneori, sarcina noastra principala. Eu asa cred: cea mai obiectiva evaluare este din partea celor care ma cunosc si celor carora am oferit transparenta muncii mele. Fapta este deasupra hartiilor, iar criteriile si conditiile in care lucram sunt mult diferite de la regiune la alta ca sa fim evaluati in niste criterii standard. De modul in care conducerea scolii isi formeaza echipa de lucru, o apreciaza prin calificative corespunzatoare depinde calitatea procesului instructiv / educativ. Parerea mea...
blagavioleta2008
 
Mesaje: 215
Membru din: 01 Mai 2009, 22:20

Re: Cum apreciati cadrul didactic?

Mesajde lerus » 22 Iul 2011, 14:52

Un alt criteriu carear trebui sa cantareasca mult:
activitatea si reyultatele(eventual cu copiii cu CES ...
lerus
 
Mesaje: 32
Membru din: 23 Mar 2009, 17:19

Re: Cum apreciati cadrul didactic?

Mesajde cllaudia » 23 Iul 2011, 01:20

Salut,
Trebuia sa fiti mai explicit cand v-ati referit la ierarhizare. Stiti de ce utilizatorii acestui forum nu se inghesuie sa raspunda? Pentru ca este evident pentru toata lumea ca nici in 200 de ani de acum incolo nu vor fi evaluati corect oamenii in aceasta tara. Le cereti sa isi dea cu parerea.., sa numeasca criterii... probabil fiecare se gandeste la cum sunt evaluati profesorii in propriite scoli...
Am citit raspunsurile date si va asigur ca demersul dvs este in van. Ar fi fost mai bine sa procedati altfel. Sa chestionati trecand intr-o lista mai multe criterii lasand posibilitatea cititorului sa selecteze unele si chiar sa aduge altele.
Revenind la topicul dvs, consider ca cel mai important criteriul este CINSTEA. Un om cinstit, onest, care emana bunatate si seriozitate izvorate din cinste este de o mie de ori mai bun decat unul care are ''rezultate'' si care la prima vedere ar merita pus in fruntea unei ierarhii. Nu inteleg de ce acest topic. Cu totii cunoastem lucrurile acestea...vesnicul ..pacat ca nu se aplica.
cllaudia
 
Mesaje: 15
Membru din: 18 Feb 2011, 13:09

Re: Cum apreciati cadrul didactic?

Mesajde emil » 23 Iul 2011, 22:20

cllaudia scrie:Salut,
Trebuia sa fiti mai explicit cand v-ati referit la ierarhizare. Stiti de ce utilizatorii acestui forum nu se inghesuie sa raspunda? Pentru ca este evident pentru toata lumea ca nici in 200 de ani de acum incolo nu vor fi evaluati corect oamenii in aceasta tara. Le cereti sa isi dea cu parerea.., sa numeasca criterii... probabil fiecare se gandeste la cum sunt evaluati profesorii in propriite scoli...
Am citit raspunsurile date si va asigur ca demersul dvs este in van. Ar fi fost mai bine sa procedati altfel. Sa chestionati trecand intr-o lista mai multe criterii lasand posibilitatea cititorului sa selecteze unele si chiar sa aduge altele.
Revenind la topicul dvs, consider ca cel mai important criteriul este CINSTEA. Un om cinstit, onest, care emana bunatate si seriozitate izvorate din cinste este de o mie de ori mai bun decat unul care are ''rezultate'' si care la prima vedere ar merita pus in fruntea unei ierarhii. Nu inteleg de ce acest topic. Cu totii cunoastem lucrurile acestea...vesnicul ..pacat ca nu se aplica.

Mai cititi odata mesajul introductiv din acest topic, in care amn specificat clar ca este vorba de un proiect ce va fi lansat pe didactic.ro, prin urmare nu este utopie sau orice incercati dvs. sa intoarceti lucrurile. Pana acum exista o lista de criterii, puteati vedea daca citeati posturile din acest topic. Iar cu criteriul "cinstea" nu prea va remarcati ca un contributor a ceea ce vrem sa construim... Va rog sa adaugati alte raspunsuri numai daca aveti intradevar ceva de construit!

Multumesc pentru intelegere,
Emil Onea
Avatar utilizator
emil
Site Admin
 
Mesaje: 2737
Membru din: 22 Oct 2003, 23:10
Localitate: Focsani

Re: Cum apreciati cadrul didactic?

Mesajde emil » 23 Iul 2011, 22:22

lerus scrie:Un alt criteriu carear trebui sa cantareasca mult:
activitatea si rezultatele(eventual cu copiii cu CES ...

Aveti dreptate, poate fi o excelenta dovada a unui coleg daruit scolii. Problema este ca nu toti avem in clasa elevi cu CES...
Emil Onea
Avatar utilizator
emil
Site Admin
 
Mesaje: 2737
Membru din: 22 Oct 2003, 23:10
Localitate: Focsani

Re: Cum apreciati cadrul didactic?

Mesajde mara1979 » 24 Iul 2011, 10:38

valimatiuta scrie:- cunoasterea posibilitatilor intelectuale ale elevilor sai si activitatea didactica in consecinta ( aici se pot evidentia activitatile diferentiate, suplimentare, rezultatele progresive -chiar cu pasi mici- pentru elevii subdotati, slab dotati intelectual etc., sau la polul opus pentru cei superdotati);

Sunt de acord cu aceste aspecte la care se poate accentua problema copiilor cu CES.
E adevarat, domnule Emil, ca nu toti avem mereu astfel de situatii, dar nici nu putem fi toti responsabili de comisii metodice, formatori, mentori, directori sau alte responsabilitati importante care iau puncte solide in orice imprejurare.
Munca serioasa si responsabila cu elevii care au nevoi speciale este un efort suplimentar indiscutabil, deci ...!
Avatar utilizator
mara1979
 
Mesaje: 238
Membru din: 01 Feb 2008, 22:50

Re: Cum apreciati cadrul didactic?

Mesajde emil » 24 Iul 2011, 12:13

mara1979 scrie:
valimatiuta scrie:- cunoasterea posibilitatilor intelectuale ale elevilor sai si activitatea didactica in consecinta ( aici se pot evidentia activitatile diferentiate, suplimentare, rezultatele progresive -chiar cu pasi mici- pentru elevii subdotati, slab dotati intelectual etc., sau la polul opus pentru cei superdotati);

Sunt de acord cu aceste aspecte la care se poate accentua problema copiilor cu CES.
E adevarat, domnule Emil, ca nu toti avem mereu astfel de situatii, dar nici nu putem fi toti responsabili de comisii metodice, formatori, mentori, directori sau alte responsabilitati importante care iau puncte solide in orice imprejurare.
Munca serioasa si responsabila cu elevii care au nevoi speciale este un efort suplimentar indiscutabil, deci ...!

Sunt de acord ca pot fi particularitati de nivele intelectuale care pot face dificila munca unui profesor, invatator sau educatoare. De fapt, capacitatea de a se adapta la acestea, constituie marea arta a educatorilor. Cand auzi comentarii de tipul: lucrez la tara si am numai "prosti" sau intr-un liceu industrial unde vin elevii "refuzati" de la alte licee si nu pot face nimic cu ei..., constati ca in spatele acestor plangeri nu sunt decat mediocritati care nu fac nimic pentru un progres minim al celor care constituie, practic, obiectul muncii pentru care sunt remunerati/ Ideea este cum masuram toate aceste lucruri, legate de activitatea la clasa? Am mai spus ca Ministerul Educatiei, desi a anuntat cu surle si trambite ca face revolutie in metodologii, a publicat o aceiasi ingusta si mecanica lucrare ca aceea pe care o stim de 10 ani si care evalueaza in special hartiile, diplomele cumparate (chiar si de pe didactic!), activitatile formale doar in favoarea educatorului, etc...
Noi am dori sa realizam o "fisa de evaluare" acoperita de fapte concrete, de aprecierea colegilor, a parintilor, a elevilor, dar si de rezultate interesante, de inovatii in domeniul didactic, etc..
Dupa ce se sedimenteaza niste lucruri substantiale din discutiile de pe aceasta sectiune si din experiente anterioare, vom incerca sa elaboram un set de criterii care sa fie un exemplu dar si pentru a face un top periodic al celor mai buni colegi.
De aceea, asteptam propuneri concrete!

Va multumesc
Emil Onea
Avatar utilizator
emil
Site Admin
 
Mesaje: 2737
Membru din: 22 Oct 2003, 23:10
Localitate: Focsani

Re: Cum apreciati cadrul didactic?

Mesajde cllaudia » 24 Iul 2011, 13:48

Imi cer iertare domnule Emil, sa nu mai credeti ca in spatele unor plangeri se ascund mediocritati. [quoteCand auzi comentarii de tipul: lucrez la tara si am numai "prosti" sau intr-un liceu industrial unde vin elevii "refuzati" de la alte licee si nu pot face nimic cu ei..., constati ca in spatele acestor plangeri nu sunt decat mediocritati care nu fac nimic pentru un progres minim al celor care constituie, practic, obiectul muncii pentru care sunt remunerati/ ][/quote]
Lucrez la un liceu unde elevii nu stiu sa scrie, nu stiu sa se exprime, zeci de repetenti anual. Sunt titulari care au dat concurs, au fost printre primii cu note mari si au ajuns la astfel de unitati scolare. Si muncesc, dar este greu. Realizezi mijloace didactie, fise, prezentari ppt, dar ai o permanenta teama ca le vor distruge. La un moment dat iti vine sa renunti cand vezi ca nu le pasa, ca nu sunt deloc interesati. Totusi, cred ca un criteriu ar fi si acesta, realizarea de lectii cat mai atractive foflosindu-se mijloace cat mai diverse (fise, ppt-uri, film didactic, Tabla Smart, Ael). Intradevar nu sunt multi cei care isi aloca timp si pentru realizarea de astfel de materiale. Un alt criteriu important ar fi si activitatile extrascolare si extracurriculare realizate in folosul elevului nu al profesorului.
cllaudia
 
Mesaje: 15
Membru din: 18 Feb 2011, 13:09

Re: Cum apreciati cadrul didactic?

Mesajde diana_trentea » 01 Aug 2011, 01:48

Eu imi "aprecierea" ca o piramida .
De ex.- planificarile,munca de rutina pe care o facem toti ar trebui considerata baza
- actvitati extrascolare,concursuri,cursuri de perfectionare (in functie de anvergura fiecaruia) ar trebui sa departajeze cadrele didactice

Nu cred ca se mai tine cont de profilul terminat la facultate - eu de ex am terminat sectia de Matematica pura 5 ani + 1 an master si nu e nici o diferenta intre mine si un absolvent de matematica-informatica 4 ani sau matematica fizica tot de 4 ani ceea ce mi se pare incorect.

Diana T.
diana_trentea
 
Mesaje: 2
Membru din: 31 Iul 2011, 19:50

Re: Cum apreciati cadrul didactic?

Mesajde diana_trentea » 01 Aug 2011, 01:54

Scuze ,nu a aparut tot textul la inceput
" eu imi imaginez aprecierea ..."


Diana T.

referitor la mesajul anterior subscriu si eu - ma lovesc de indiferenta elevilor care iau modele nu tocmai bune din societatea in care traim - nu am vazut demult un invatat de placere sau din pasiune pentru disciplina respectiva...asta mi se pare trist si recunosc ca deseori simt ca ma lupt cu morile de vant si ma face sa ma gandesc sa ies din sistem .
diana_trentea
 
Mesaje: 2
Membru din: 31 Iul 2011, 19:50

Re: Cum apreciati cadrul didactic?

Mesajde emil » 01 Aug 2011, 20:09

diana_trentea scrie:Eu imi "aprecierea" ca o piramida .
De ex.- planificarile,munca de rutina pe care o facem toti ar trebui considerata baza
- actvitati extrascolare,concursuri,cursuri de perfectionare (in functie de anvergura fiecaruia) ar trebui sa departajeze cadrele didactice

Nu cred ca se mai tine cont de profilul terminat la facultate - eu de ex am terminat sectia de Matematica pura 5 ani + 1 an master si nu e nici o diferenta intre mine si un absolvent de matematica-informatica 4 ani sau matematica fizica tot de 4 ani ceea ce mi se pare incorect.

Diana T.


Solicitarea mea a fost legata de calitatea omului, de efectele muncii lui, intr-un colectiv de elevi mai bun sau mai slab. Interventia dvs, cu mastere, cu perfectionari si cu numar de licente, ma pune pe ganduri. Ma pune pe ganduri si modul in care comunicati. Uneori este suficient sa citesti un text scris de cineva, sa ii vezi ideile si poti sa iti formezi macar o parte din idei... In educatia elevilor, nu conteaza cate cursuri de perfectionarea ati facut, cate mastere aveti ci cat cstiga ei din educatia pe care le-o faceti... Va rog, mai jos, sa respectati sintaxa in comunicarea publica, ba cu atat mai mult in comunicarea catre elevi....
Va multumesc de intelegere si de "anticriteriile" pe care ni le-ati furnizat!
Emil Onea
Avatar utilizator
emil
Site Admin
 
Mesaje: 2737
Membru din: 22 Oct 2003, 23:10
Localitate: Focsani

Re: Cum apreciati cadrul didactic?

Mesajde penelopa_45 » 07 Aug 2011, 00:52

emil scrie:Daca ar trebui sa evaluam un coleg pentru a-l aseza intr-o ierahie oarecare, spuneti care ar fi criteriile pe care le-ati folosi si care ar fi probele materiale in format electronic sau alte forme de evaluare pe care le-ati cere? Va rog sa ganditi altfel decat sunt "clasicele" criterii care "numara" diplome, adeverinte, etc. Va rog sa va ganditi efectiv la munca cu elevii, aceea obisnuita si nu "de performanta", la efortul depus pentru a eficientiza predarea dar si receptarea de catre elevi, la colaborare, modernizare, etc...?
Aceasta intrebare este adresata tuturor colegilor de pe didactic interesati a se implica intr-un nou proiect ce va fi lansat pe didactic.ro. Nu va dezvaluim exact cum arata acest proiect, dar va garantam ca va fi in folosul tuturor.
Asteptam cat mai multe idei, sugestii. De dvs. depinde o buna evaluare!

Va multumesc

Sa nu-i uitam pe cei care integreaza copii cu CES. Eu cred ca ar trebui sa fie foarte bine punctati cei care reusesc acest lucru pentru ca este foarte greu sa lucrezi si sa obtii performanta cu un colectiv in care ai si un elev cu CES. Mai cred ca este foarte importanta si seriozitatea cu care ne achitam si de alte responsabilitati marunte dar care au o mare importanta: efectuarea serviciului pe scoala, intrarea la timp la ore, prezenta zilnic la scoala, fara invoiri repetate, ne putem rezolva problemele in afara orelor. Cine sa vada aceste lucruri? Doar directorul, daca vrea sa le vada. In cazul in care solicta anumite cadre didactice sa-i intocmeasca ceva materiale de care are nevoie si pe care nu are timp sau nu stie sa le faca credeti ca mai vede daca aceste ,,anumite" isi fac de cap? Va asigur ca nu, directorul nu vede nimic in jurul lui daca nu vrea sa vada. Eu cred ca nu poate fi evaluat corect un cadru didactic decat daca vrei sa-l apreciezi din toate punctele de vedere.
penelopa_45
 
Mesaje: 47
Membru din: 01 Ian 2008, 18:20

Re: Cum apreciati cadrul didactic?

Mesajde penelopa_45 » 07 Aug 2011, 01:25

emil scrie:
mara1979 scrie:
valimatiuta scrie:- cunoasterea posibilitatilor intelectuale ale elevilor sai si activitatea didactica in consecinta ( aici se pot evidentia activitatile diferentiate, suplimentare, rezultatele progresive -chiar cu pasi mici- pentru elevii subdotati, slab dotati intelectual etc., sau la polul opus pentru cei superdotati);

Sunt de acord cu aceste aspecte la care se poate accentua problema copiilor cu CES.
E adevarat, domnule Emil, ca nu toti avem mereu astfel de situatii, dar nici nu putem fi toti responsabili de comisii metodice, formatori, mentori, directori sau alte responsabilitati importante care iau puncte solide in orice imprejurare.
Munca serioasa si responsabila cu elevii care au nevoi speciale este un efort suplimentar indiscutabil, deci ...!

Sunt de acord ca pot fi particularitati de nivele intelectuale care pot face dificila munca unui profesor, invatator sau educatoare. De fapt, capacitatea de a se adapta la acestea, constituie marea arta a educatorilor. Cand auzi comentarii de tipul: lucrez la tara si am numai "prosti" sau intr-un liceu industrial unde vin elevii "refuzati" de la alte licee si nu pot face nimic cu ei..., constati ca in spatele acestor plangeri nu sunt decat mediocritati care nu fac nimic pentru un progres minim al celor care constituie, practic, obiectul muncii pentru care sunt remunerati/ Ideea este cum masuram toate aceste lucruri, legate de activitatea la clasa? Am mai spus ca Ministerul Educatiei, desi a anuntat cu surle si trambite ca face revolutie in metodologii, a publicat o aceiasi ingusta si mecanica lucrare ca aceea pe care o stim de 10 ani si care evalueaza in special hartiile, diplomele cumparate (chiar si de pe didactic!), activitatile formale doar in favoarea educatorului, etc...
Noi am dori sa realizam o "fisa de evaluare" acoperita de fapte concrete, de aprecierea colegilor, a parintilor, a elevilor, dar si de rezultate interesante, de inovatii in domeniul didactic, etc..
Dupa ce se sedimenteaza niste lucruri substantiale din discutiile de pe aceasta sectiune si din experiente anterioare, vom incerca sa elaboram un set de criterii care sa fie un exemplu dar si pentru a face un top periodic al celor mai buni colegi.
De aceea, asteptam propuneri concrete!

Va multumesc


Nu se poate pune semnul egalitatii intre un colectiv de elevi alesi, format la solicitarea parintilor inca din anul scolar precedent si un colectiv format din ce ramane, cu parinti mai putin interesati de rezultatele copiilor lor. Cu primul colectiv vei avea sigur rezultate mult mai bune. Desi cu al doilea vei munci mult mai mult si de multe ori rezultatele nu vor fi pe masura muncii depuse. Apoi eu ma cam indoiesc ca poti face chiar totul de nota 10, viata personala nu mai ai?
penelopa_45
 
Mesaje: 47
Membru din: 01 Ian 2008, 18:20

Re: Cum apreciati cadrul didactic?

Mesajde sportiv » 07 Aug 2011, 18:27

Încerc o prpunere și sper să nu mai supăr pe cei care au ,,dreptul” să șteargă de pe site ceea ce cred că nu este întocmai ,,pliat” pe ceea ce gândesc dumnealor!
(Lăsați brainstorming-ul să-și producă efectul!) :oops:( Un principiu al ,,bunului simt” este să combatem ideea,nu persoana!)
Propunerea ar fi : cunoașterea in amanunt a legislatiei,cea în vigoare, și mai ales respectarea ei!
Să mă explic: La înscrierile în clasa I se procedează , de către majoritatea unităților școlare, la inscrierea elevului pe învățător (evident acolo unde sunt clase paralele). Unul are 28 ,altul 22- pot fi și alte ..combinații ; 30 cu 20 26 cu 24 ș.a. -toate in afara legii- de ce,oare? Care-i criteriul unitatii școlare,nu al altcuiva , pentru această ,,împărțire”? Cum explicăm colegilor această diferență?
Deocamdată atât!
Numai de bine!
Avatar utilizator
sportiv
 
Mesaje: 3121
Membru din: 19 Ian 2008, 19:02
Localitate: Răcăciuni-Bacău

Re: Cum apreciati cadrul didactic?

Mesajde emil » 08 Aug 2011, 10:44

Lasati frustraile si mai bine dati idei. Aici nimeni nu combate persoane ci ideile si actiunile lor. Nu se sterge decat reclama dar se sanctioneaza ignoranta ce poate aduce mari prejudicii educatiei elevilor nostri. Se sanctioneaza multe din lucrurile care dau nota proasta unui cadru didactic si ne pun in situatii jenante fata de elevi, parinti sau alte persoane care nu apartin sistemului.
V-am invitat sa gasim criterii reale, adevarate, convenabile, poate mai bune si pornite de la noi, poate altfel decat cele pe care nu le agream de la Ministerul Educatiei. De multe ori spunem ca e usor sa critici fara sa pui ceva in loc....
Asteptam idei frumoase, constructive si mai putin legate de cele..."oficiale"

Multumesc de intelegere
Emil Onea
Avatar utilizator
emil
Site Admin
 
Mesaje: 2737
Membru din: 22 Oct 2003, 23:10
Localitate: Focsani

AnteriorUrmătorul

Înapoi la Scoala in Romania

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 0 vizitatori

cron