Corigente

Corigente

Mesajde aristide » 26 Aug 2005, 14:23

Am dori să vă cunosc opinia în legătură cu acest subiect. Se justifică repetenţia la clasele primare? În ce condiţii? Am un elev cu probleme speciale( din păcate nediagnosticat după dorinţa părinţilor, deşi acest lucru se vede cu ochiul liber).Consider că ar fi în avantajul lui să repete clasa a II-a( în condiţiile în care în clasa a III-a ar trebui să înveţe înmulţirea şi probleme complexe de scriere- ortogramele) deoarece nu stăpăneşte încă adunarea şi scăderea, recunoaşte aproape toate literele, dar nu citeşte cuvintele şi poate doar să transcrie, deşi pentru unele litere nu cunoaşte corespondentul de mână. La sfârşitul clasei întâi reuşea mult mai puţine lucruri dintre cele enumerate. Datorită modificărilor din programa şcolară, cred că are şansa să mai recupereze în clasa a doua.
Dacă v-aţi confruntat cu un caz asemănător şi doriţi să împărtăşiţi din experienţa( soluţia) dumneavoastră, aştept păreri.
Vă mulţumesc.
aristide
 
Mesaje: 1
Membru din: 26 Aug 2005, 13:09

Mesajde nporumb » 26 Aug 2005, 23:12

Ce bine ar fi daca ar exista o reteta valabila in orice situatie. Şi pentru că nu există, putem doar sa ne spunem părerea. În fiecare generaţie pe care am avut-o au fost elevi cu probleme şi nu au fost 2 la fel.
Trebiue sa ne gandim ca învăţământul primar este învăţământ de masă şi că elevul trebuie evaluat după progresul pe care l-a înregistrat şi nu comparându-l cu alţi copii. Spui că a progresat fată de clasa I şi nu stiu de ce crezi ca va putea mai mult daca mai stă un an. Nu se va deştepta peste noapte şi să fii sigur că are locul lui în lumea asta indiferent de faptul că promovează sau nu. Situaţia trebuie analizată din toate unghiurile, nu sunt adepta promovării degeaba, dar dacă nu are absenţe, se străduieşte, este ajutat de familie, cred că trebuie promovat.
Sper că nu te-am plictisit,
Norina Porumb
nporumb
 
Mesaje: 11
Membru din: 05 Apr 2005, 19:32

Mesajde mela » 28 Aug 2005, 17:49

Si eu cred ca acestui copil trebuie sa i se acorde o sansa tinand cont ca nu e rea vointa. De aceea suntem educatori sa ne apropiem de sufletul copilului nu sa il alteram. Gandeste-te ce rezolvi daca il lasi repetent? Mai degraba cred ca se va simti umilit nu ajutat. Si eu am un copil in clasa si tot clasa a III - a voi avea, dar nu l-am lasat. Ma bucur ca vine la scoala si se straduieste, cum poate, putin cate putin. Stii imi amintesc ca am primit in generatia trecuta o fetita cu probleme, descoperite ulterior, care a ramas repetenta. Nu am sa-i uit privirea ei, nici durerea din sufletul mamei si lacrimile cand a venit sa ma roage sa o iau la mine in clasa, cu promisiunea ca o va sprijini cat va putea.
Sper sa nu supar pe nimeni,
Mihaela Carmen Lucut
mela
 
Mesaje: 58
Membru din: 27 Ian 2004, 22:32
Localitate: Satu Mare

Mesajde teo_ellla » 28 Aug 2005, 19:07

Trebuie sa gasesti o strategie si sa-ti asumi responsabilitatea ca vei lucra si cu el pe masura intelegerii lui astfel incat la sfarsitul anului scolar sa existe o valoare adaugata. Nu este o solutie in toate cazurile repetentia, cum nici toleranta si mila aceasta de care dam noi dovada nu are totdeauna consecinte benefice.Numai tu impreuna cu parintii puteti hotara ce faceti cu el. Daca parintii inteleg situatia copilului lor, te sprijina in acest demers si il mai ajuta si ei acasa, sau daca tu mai poti aloca si din timpul tau liber pentru a lucra separat cu el atunci e bine sa-l treci clasa.
Virginia
teo_ellla
 
Mesaje: 71
Membru din: 13 Dec 2004, 01:22

Re: Corigente

Mesajde dana_t » 29 Aug 2005, 20:44

Ar mai fi o problema. Daca e cumva dislexic, nu va fi NICIODATA la nivelul colegilor sai. Va citi f. greu, de scris ce sa mai vorbim. De aceea asociatiile dislexicilor din intreaga lume au militat si au obtinut de la guvernele lor evaluarea ORALA a membrilor.
Ce-ar fi sa facem si noi astfel de demersuri?

Dana
Avatar utilizator
dana_t
 
Mesaje: 213
Membru din: 11 Dec 2003, 20:21
Localitate: Pitesti

Corigente

Mesajde anahodoroaba » 30 Aug 2005, 20:54

Oricum, si promovat fiind,o va duce foarte greu daca nu-si revine. Tot timpul va fi marcat de neputinta lui; va suferi pe zi ce trece tot mai mult pentru ca va realiza decalajul dintre el si colegi. Cu toate stradaniile, nu se poate estompa definitiv un aspect la vedere. Copiii tot copii sunt, si, mai dau cu bata-n balta. Pentru a nu pierde anul si colectivul, poate fi tratat ca pe un copil cu CES, astfel, i se asigura o programa speciala si se ocupa mai multe persoane de el (chiar daca parintii refuza recunoasterea acestor dizabilitati, exista metode de diagnoza).
Ana Hodoroaba
anahodoroaba
 
Mesaje: 146
Membru din: 30 Dec 2004, 18:37
Localitate: Bacau

Re: Corigente

Mesajde zizi » 30 Aug 2005, 22:27

anahodoroaba scrie:Pentru a nu pierde anul si colectivul, poate fi tratat ca pe un copil cu CES, astfel, i se asigura o programa speciala si se ocupa mai multe persoane de el (chiar daca parintii refuza recunoasterea acestor dizabilitati, exista metode de diagnoza).
Ana Hodoroaba

CARE metode de diagnosticare, daca parintii nu sunt pe aceeasi ,,lungime de unda" ? Cum sa ajungi sa ii asiguri o programa ca a unui copil cu CES ? Daca stiti impartasiti-ne din experienta, fiindca sunt multi dintre noi care se lovesc de astfel de cazuri. Eu de exemplu am doi copii care ar intra in categoria mai sus mentionata. Parintii refuza sa recunoasca faptul ca acesti copii au unele probleme de adaptare la cerintele scolii. Ce-i de facut ?
zizi
 
Mesaje: 179
Membru din: 28 Aug 2004, 19:12

Mesajde marikaj » 31 Aug 2005, 07:52

dupa nouol regulament se pot lasa elevi corigenti/repetenti numai dupa clasa a II-a si nu dupa clasa I, daca nu dovedeste ca a asimilat cerintele pentru acel ciclu de achizitii fundamentale.
daca in schimb acel copil nu are cum sa evolueze si va fi mereu cu probleme in asimilarea cunostintelor. parerea mea este incadrarea lui intr-un program special, stiu ca aici mai mereu ne lovim de atitudinea parintilor, care greu inteleg ca nu au copilul cf asteptarilor (si ii inteleg perfect), dar putem sa-i invitam in clasa sa asiste la diferite activitati ale clasei si sa-i aratam cum o programa speciala in cadrul aceluiasi colectiv avantajeaza copilul din mai multe perspectiva, plus ca putem sa-i oferim sarcini la care si el sa simta ca face progrese
Maria Stefan, profesor, Cicanesti, Arges

"Prietenul care ne ascunde defectele ne slujeste mai rău decât dusmanul care ni le reproseaza" - Pythagoras
Avatar utilizator
marikaj
 
Mesaje: 1590
Membru din: 12 Ian 2004, 14:32
Localitate: Curtea de Arges

corigente

Mesajde anahodoroaba » 02 Sep 2005, 21:43

Stiu ca la nivelul fiecarui judet exista o comisie care analizeaza copilul, il diagnosticheaza, ii intocmeste un dosar prin care ii repartizeaza psiholog, consilier, logoped dupa caz, care poate veni si in scoala. La noi in oras aceasta comisie este usor de contactat. La nivelul fiecarui judet, exista un inspector care se ocupa de aceasta latura a invatamantului. Parintele trebuie convins ca al sau copil are aceeasi "masura" ca a celorlalti, nimeni nu va avea ocazia sa afle ceva, in schimb,
beneficiaza de sprijin suplimentar ,astfel incat ii poate depasi pe multi colegi.
Legat de repetentie, mare atentie pentru ca s-ar putea sa se aloce bani si in functie de promovabilitate nu numai in functie de numarul de elevi. Banuiesc, nu sunt sigura.
anahodoroaba
 
Mesaje: 146
Membru din: 30 Dec 2004, 18:37
Localitate: Bacau

Re: corigente

Mesajde marikaj » 03 Sep 2005, 10:21

anahodoroaba scrie: Parintele trebuie convins ca al sau copil are aceeasi "masura" ca a celorlalti, nimeni nu va avea ocazia sa afle ceva, in schimb,
beneficiaza de sprijin suplimentar ,astfel incat ii poate depasi pe multi colegi.

cred că aici este coarda sensibilă şi trebuie mult tact şi fineţe în abordarea problemei, am văzut cazuri când părinţii au preferat să-şi mute copilul la altă şcoală de la un învăţător "rău-voitor"

şi după cum am constatat cei care renunţă sunt învăţătorii/profesorii, cumpănind munca depusă pentru convingerea părinţilor, şi efortul care se impune să depună în continuare, cedează. :(
Maria Stefan, profesor, Cicanesti, Arges

"Prietenul care ne ascunde defectele ne slujeste mai rău decât dusmanul care ni le reproseaza" - Pythagoras
Avatar utilizator
marikaj
 
Mesaje: 1590
Membru din: 12 Ian 2004, 14:32
Localitate: Curtea de Arges


Înapoi la Invatamant primar

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 3 vizitatori