copil cu ADHD

copil cu ADHD

Mesajde doinaadifulga » 07 Apr 2008, 22:43

Am in clasa un copil diagnosticat cu o forma severa de ADHD. Are certficat de consiliere obtinut de la Protectia Copilului. Nu citeste, nu scrie, bate copiii, ii strange de gat, urla in timpul orelor. Nu il pot lasa repetent? Este in clasa a IIa.
doinaadifulga
 
Mesaje: 2
Membru din: 15 Feb 2006, 22:49


Mesajde livioara » 18 Apr 2008, 22:25

Din pacate copilul are nevoie de ajutor nu de repetentie. Repeta un an scolar, si? Intreb retoric deoarece si eu am in clasa un asemenea elev. Azi i-a spart capul unui coleg cu un pietroi de am inghetat in curtea scolii de spaima. Avem nevoie si noi dar si acesti copii de ajutor pentru a gestiona criza. Cum se implica Protectia Copilului inacest caz? Au eliberat un certificat si au bifat o rubrica intr-un dosar dar mai mult?
livioara
 
Mesaje: 168
Membru din: 04 Ian 2006, 23:32
Localitate: Brasov

Mesajde getta2000 » 30 Apr 2008, 00:38

imi pare rau sa va spun, dar Protectia Copilului nu se implica deloc.
Sunt cadru didactic si mama unui copil prescolar care are intarziere de libaj expresiv, dupa unii medici si elemente de autism, are certificat de la Protectia Copilului, dar nu ma ajuta cu nimic aceasta institutie. Mi-au facut un contract la un centru de zi respiro cum ca ar beneficia de logopedie si alte servicii copilul meu, dar niciodata nu si-au gasit timp, atunci cand eu as fi putut merge cu copilul, ca sa ma primeasca si sa beneficieze de aceste servicii.
In schimb lucram acasa, facem terapie ABA prin joc, costurile sunt foarte mari, dar da rezultate, insa dupa perioade mari de terapie.
Si eu am in clasa un copil cu ADHA, din pacate este un copil luat in plasament, de pe urma caruia cineva isi ia un salariu si atat, in schimb nu face nimic pt acest copil, ca dovada ca mi-a venit cu cutit la scoala, in conditiile in care pe acest copil il tin aproape de catedra mea fiindca este un pericol pentru colegi.
Singura sansa a acestor copii cu ADHD sau AUTISM este sa se faca terapie acasa, un profesor la un copil,adica om la om, si asa si merge foarte greu.
Eu mai recomand si un tratament homeopat, renumitul medic RADU NAGHIU, medic pentru psihiatria copilului si adolescentului si homeopat, copilul meu urmeaza tratament de 9 luni la acest medic cu rezultate foarte bune, care este specializat pe ADHD si AUTISM.
Fara ajutorul parintilor sau profesor de sprijin, imi pare rau ca va dezamagesc, dar mai rau imi pare rau pentru acesti copii fiindca exista sansa de a fi niste oameni normali in viitor, nu se poate face mare lucru, fiindca ei au nevoie de atentie in permanenta.
Din fericire copilul meu nu are si ADHD.
Succes si curaj!
getta2000
 
Mesaje: 85
Membru din: 22 Iun 2007, 15:43

Mesajde coelera » 30 Apr 2008, 07:33

Si eu am in clasa a II-a doi elevi cu certificat ADHD , coeficient de inteligenta liminara si care sunt in plasament familial. Nu sunt impotriva integrarii acestor elevi in invatamantul de masa dar AVEM NEVOIE DE AJUTOR !!!
Nimeni, pana acum nu mi-a acordat nici un ajutor.
coelera
 
Mesaje: 40
Membru din: 06 Feb 2006, 12:50

Mesajde livioara » 30 Apr 2008, 09:29

getta2000 scrie:imi pare rau sa va spun, dar Protectia Copilului nu se implica deloc.
Sunt cadru didactic si mama unui copil prescolar care are intarziere de libaj expresiv (...)

Am in clasa un elev cu intarzierea limbajului expresiv. Ma descurc foarte greu cu el. Ce ma sfatuiti sa fac, mai ales la citit.
livioara
 
Mesaje: 168
Membru din: 04 Ian 2006, 23:32
Localitate: Brasov

Mesajde getta2000 » 30 Apr 2008, 15:37

Un copil cu intarziere de limbaj expresiv, din cate am citit pentru copilul meu, pentru a-l ajuta, nu va putea citi un cuvant pe litere si apoi intreg, la fel ca un copil cu o dezvoltare normala. Stiu ca, de exemplu, pentru un cuvant din 2 litere, se invata separat fiecare litera( asta in cateva sedinte de terapie acasa) , apoi se pun literele una langa alta si se spune cuvantul intreg. La cuvintele formate din silabe se foloseste acelasi procedeu pentru fiecare litera din silaba, apoi fiecare silaba, apoi se citeste cuvantul pe silabe. Asa procedeaza logopeda fiului meu pentru cuvintele formate din silabe, o doamna cu o vasta experienta in domeniu( noi suntem dintr-un oras la 60km de Bucuresti si mergem saptamanal la Bucuresti pentru o ora de logopedie, fiindca logopeda de la noi nu are chemare si pentru copiii prescolari, lucreaza numai cu cei de varsta scolara).
Sa nu aveti pretentia sa va citeasca o propozitie intreaga, mergeti doar pe cuvinte si mai ales cuvinte care denumesc lucruri, actiuni, atribute care il vor ajuta in viata sa se descurce singur. Sa nu aveti pretentia sa iasa un mare invatat, ideea este sa-i pregatim pentru viata pe acesti copii speciali.
Mie mi-a spus un medic sa nu am pretentia ca acest copil al meu, baiatul meu, sa devina vreun prim ministru. Iar eu i-am spus ca vreau sa fie un simplu om, care sa se poata descurca singur in viata, sa aiba o familie, dar la cat este de inteligent, invata destul de repede, are memorie fotografica, fotografiaza cuvintele(asa invatam poeziile mai usor) e posibil sa aiba o inteligenta peste medie, sa fie un mic "geniu" dar cu probleme de comunicare, socializare etc. Imi doresc din tot sufletul sa nu fie asa si luptam din rasputeri noi, familia lui,pentru a-l ajuta sa recupereze totul si sa fie in viitor un om normal.
getta2000
 
Mesaje: 85
Membru din: 22 Iun 2007, 15:43

Mesajde livioara » 30 Apr 2008, 16:38

Multumes de raspuns. Intr-adevar de citit foarte greu poate lega silabe. Am reusit sa il invat tot alfabetul. Copiaza, transcrie, rezolva cu ajutor exercitii de aranjare a unei propozitii sau silabele unui cuvant. Asta doar daca ii numerotez in ce ordine sa faca acest lucru. Merge la logoped saptamanal, de ceva timp vine cineva la el acasa si lucreaza ( un logoped de la scoala speciala ). Nu intelege mesajul unei cerinte sau propozitii. Cum voi putea sa il ajut sa inteleaga ce scrie? Sa inteleaga mesajul unei propozitii?
livioara
 
Mesaje: 168
Membru din: 04 Ian 2006, 23:32
Localitate: Brasov

copil cu ADHD

Mesajde betiana » 30 Apr 2008, 17:31

Acest sindrom necesita interventie multidisciplinara: medic neuro-psihiatru, homeopat,logoped, profesor de sprijin.Si mai necesita anumite cerinte educationale "imaginative" care trebuie aplicate in familie.Orice mic succes trebuie gratulat.
In ceea ce priveste sindromul dislexico-disgrafic, aici trebuie intervenit prin logoped, cel care are cunostinte de psihopedagogie,foniartrie,lingvistica, deci specialistul in psihologia copilului si limbaj.Drumul este lung, dar cu pasi marunti se poate recupera.Cel care nu intelege mesajul textului are un retard in dezvoltarea intelectuala.Acesta trebuie ajutat cu intrebari succesive pentru a povesti si reda textul.
betiana
 
Mesaje: 240
Membru din: 22 Apr 2006, 18:37

Mesajde adinatulbure » 30 Apr 2008, 17:43

http://www.westfieldacademy.org/adhd

Cateva sfaturi practice de la un parinte care isi educa acasa copilul in sistem homeschooling
adinatulbure
 
Mesaje: 435
Membru din: 15 Feb 2005, 14:41


Înapoi la Invatamant primar

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 10 vizitatori