Ca sa imi tin promisiunea, ca sa dau curs indemnului tau catelutza, de a-mi descarca macar sufletul, incerc sa va povestesc ce schimbari s-au mai produs in clasa mea dupa atata vreme!
In primul rand as vrea sa mentionez ca am depus de la inceput toate eforturile pentru integrarea copiilor cu probleme din clasa mea. Problema a fost doar a lor: ei nu s-au putut integra, copiii normali i-au inconjurat cu multa prietenie chiar de la inceput pentru ca ei sunt prea mici pentru a face oarece diferente!
Dintre cei doi copii cu probleme, in urma unui incident (s-au dat reciproc cu capul de pereti la baie) cel care era AGITAT a considerat ca trebuie sa ne paraseasca si fara o vorba, parintii nu i-au mai trimis la scoala (pe el si pe sora lui care era data de 6 ani la scoala).
Cel care a ramas este in imposibilitatea de a se concentra, deoarece diagnosticele lui sunt:
1. tulburare de achizitii scolare pe fond de insuficienta cognitiva QI~72
2: tulburari hiperkinetice cu deficit de atentie
Ce achizitii are dupa 2 ani in clasa I? Cunoaste literele, le leaga in silabe de doua litere, leaga chiar si doua silabe, scrie dintr-un cuvant prima silaba dupa aceea gata, nu se mai poate concentra si scrie litere la intamplare! La matematica nu face nici o operatie. Nu stie cate degete are la o mana, nu stie sa si le numere!. Fara a numara ceva anume, numara pana la 9. Este foarte violent cu colegii lui pe care ii loveste foarte dur din orice mic motiv.
Am cautat despre boala lui pe Internet si am gasit: se cheama prescurtat ADHD (Attention-Deficit Hyperactivity Disorder). Nelamurirea mea este urmatoarea: de ce nu coincide tratamentul pe care il ia copilul cu cel pe care l-am gasit in calculator? Poate din aceasta cauza nu poate da un mai mare randament la scoala!
Am obsrvat ca nu mai are crize de ras-plans si ma inteleg mai bine cu el, este mai ascultator ca la inceputul anului scolar; alte performante nu am observat! Nu poate nici miscarile la ed. fizica sa le faca normal, nu poate indoi hartia pentru a lucra un coif, nu poate face un colaj: o casa sau un copac. Am tras o concluzie, poate e gresita, dar unii, am impresia ca ii considera copii cu CES doar pe cei in carucior care sunt in imposibilitatea de a se deplasa. Este acesta un copil cu cerinte educative speciale, Catelutza, (sau ceilalti colegi pe care acest subiect ii intereseaza), sau gresesc eu?
Se vorbeste aici sau pe alt topic de bani in plus, de invatator de sprijin, de programe diferite, de o supraveghere si control a unui psiholog… vorbe! Se fac liste peste liste cu elevii cu probleme pe care ii avem in clasa dar asa raman. Nu cred ca se uita cineva pe ele. Se fac poate diverse dosare la nivelul???? nu stiu carei institutii, doar ca sa fie scrise, dar masuri concrete… macar niste sfaturi, niste atentionari, niste incurajari… ne scurtam viata inainte de vreme… Spuneti-mi ce fac oare invatatorii care nu au posibilitatea de a cauta pe google anumite informatii si care nu stiu nimic despre o boala, despre un medicament, despre niste simptome? Cum abordati astfel de copii? Ce raspuns imi dati la ceea ce ma framanta:daca nu il trec clasa, ce se rezolva?
daca il trec, ce se rezolva?
Sau nu se rezolva?
Va astept cu nerabdare opiniile si va stau la dispozitie si cu alte lamuriri despre copiii mei cei frumosi pe care ii iubesc din suflet!