Copiii cu CES

Copiii cu CES

Mesajde catelutza » 12 Noi 2004, 14:14

Buna ziua, dragi colegi! Am mai participat pe acest forum cu diverse interventii, si acum mi-ar place sa cunosc parerile dumneavoastra vis-a-vis de prezenta copiilor cu cerinte educative speciale (sau cu deficiente) în clasele scolilor normale, eventual si atitudinea dumneavoastra fata de acestia, cum ii integrati la ore, ce metode folositi si cum ii evaluati.
Credeti ca este o idee buna integrarea lor in scolile obisnuite?
catelutza
 
Mesaje: 246
Membru din: 16 Oct 2004, 22:16

Re: Copiii cu CES

Mesajde mariro » 17 Noi 2004, 21:40

catelutza scrie:Buna ziua, dragi colegi! Am mai participat pe acest forum cu diverse interventii, si acum mi-ar place sa cunosc parerile dumneavoastra vis-a-vis de prezenta copiilor cu cerinte educative speciale (sau cu deficiente) în clasele scolilor normale, eventual si atitudinea dumneavoastra fata de acestia, cum ii integrati la ore, ce metode folositi si cum ii evaluati.
Credeti ca este o idee buna integrarea lor in scolile obisnuite?


Am clasa I. Am un copil care repeta aceasta clasa. Azi l-am pus sa repete niste versuri pe care le-am invatat la prima ora. S-a uitat peste umarul drept si a inceput sa rada in hohote, antrenand si pe alti copii. Nu e prima oara cand face asa ceva. Banuiesc cava grav, il intreb daca vede ceva, aude voci, dar imi spune ca nu. Mama lui fusese la ora de matematica in asistenta (le permit parintilor oricand vor, sa vina) Cu ocazia asta mi-a spus ca elevul are pe langa balbism, ticuri, si temper-activitate cu deficit de atentie. N-am mai avut astfel de cazuri. Nu s-a linistit decat atunci cand mi-a venit ideea de a-i spune sa se duca acasa sa se linisteasca. A inceput sa tremure si i-au tasnit lacrimile pe obraz! Pur si simplu sunt ingrozita de comportamentul lui. Sub nici o forma nu sunt de acord ca elevii cu astfel de deficiente sa faca parte dintr-un colectiv de copii normali. Ei necesita o atentie deosebita, poate sub tratament, lucru pe care il vad greu de realizat intr-o scoala de masa.
Avatar utilizator
mariro
 
Mesaje: 16653
Membru din: 16 Mai 2004, 20:40
Localitate: Galati

Mesajde mariro » 17 Noi 2004, 22:32

N-am spus de fapt, ce era mai important: va cer ajutorul, daca ati avut astfel de copii sau ceva asemanator, poate imi spuneti cum sa procedez cu el? Cam o data pe saptamana se manifesta astfel. Va fa mai bine pentru el sa ramana intr-o scoala cu copii normali sau sa mearga intr-o scoala speciala?
Avatar utilizator
mariro
 
Mesaje: 16653
Membru din: 16 Mai 2004, 20:40
Localitate: Galati

Mesajde catelutza » 18 Noi 2004, 21:11

Cred ca elevii cu instabilitate psihomotorie si deficiet de atentie sunt cel mai greu de integrat. Lor trebuie sa li se dea tot timpul ceva de facut, pe masura puterii lor intelectuale, pentru ca altfel se plictisesc, iar sarcinile grele ii descurajeaza. Cred ca ar fi bine sa ii mobilizati si pe colegi ...in a-l ajuta si a-l accepta. Incercati sa descoperiti cauzele care-i declanseaza accesele de ras/plans si sa le evitati. Eu pledez pentru integrare, atat timp cat li se ofera sansa de a se dezvolta langa copiii normali. Munca este mult mai mare, ce-i drept, dar fara eforturile noastre acesti copii nu au prea multe sanse de integrare.
Ma bucur ca mi-ati raspuns. Sunteti singura, de altfel, cu toate ca este un subiect destul de important, dar si sensibil. Probil colegii se feresc sa-si spuna parerea..
Va multumesc, si, daca va mai pot ajuta cu ceva, cu mare placere.
catelutza
 
Mesaje: 246
Membru din: 16 Oct 2004, 22:16

Mesajde mariro » 18 Noi 2004, 22:03

Multumesc pentru raspuns! M-ati putea ajuta in continuare! Mai am un caz: (chiar nu-i pot spune altfel) Un copil de 7 ani cu IQ pentru varsta de 5,5 ani si cu diagnostic de la medic: AGITAT. Acest copil, nu se poate linisti nici o clipa: iese din banca, vine la catedra, (sta in prima banca), ca sa-si ia cartea care e pe masa (avem mese de laborator si scaune in clasa) impinge scaunul, ocoleste masa, se aseaza, trage scaunul, arunca pe jos creioane ca sa deranjeze special ora sau, ca sa se miste! Vorbeste neintrebat, nu urmareste lectia, scrie putin si urat, nu cunoaste toate literele... La toaleta ii murdareste de plastilina pe haine pe cei ce se spala si sunt cu spatele la el, ii bate, le tranteste usa in cap, deschide usile cabinelor ocupate...Am chemat parintii, am vorbit cu el, l-am certat, l-am laudat, (cand a fost cazul), l-am lasat la toaleta dupa ce se suna sau inante si apoi nu-i mai dadeam voie ; se linisteste o zi doua, si o ia de la inceput!
De multe ori ma gandesc ca noi invatatorii, educatorii in general suntem niste sclavi care nu avem nici un drept in fata elevilor si a parintilor: Ei isi pot alege scoala. Da? Isi pot alege invatatorul. Da? De ce invers nu se poate?
Avatar utilizator
mariro
 
Mesaje: 16653
Membru din: 16 Mai 2004, 20:40
Localitate: Galati

Mesajde catelutza » 19 Noi 2004, 10:39

Parintii ar putea fi consiliati chiar de dumneavoastra sau sfatuiti pentru a impune niste reguli si acasa acestui copil. Puteati, acum poate e cam tarziu, sa le sugerati inca un an de gradinita (pentru ca diferenta de dezvoltare mintala sa nu fie prea mare in primul an de scoala...ea oricum este evidenta prin clasa a III-a, a IV-a cand nu va mai face fata sarcinilor comune.) Cu doi copii cu probleme in clasa (de acest fel) si poate si altii este greu de lucrat - ati putea apela la sprijinul parintilor sau altor persoane (profesor de sprijin, voluntari, etc.) ca la orele de interes maxim - citire, scriere, matematica - sa ajute individual copiii respectii.
Recomandarile sunt, desigur, generale, pentru ca ficare caz in parte este diferit si copiii reactioneaza diferit. Daca aveti psiholog si / sau logoped in scoala sau intr-o scoala apropiata pot (si este foarte bine) sa mearga si la cabinetele respective - dar tine doar de receptivitatea parintilor (modul cum receptioneaza sfaturile dumneavoastra si cum le aplica).
In ceea ce priveste intrebarea dumneavoastra nu pot sa va raspund decat ca ne-am ales o meserie si nu copiii cu care sa lucram.
O sa trimit pe site cateva sugestii practice de lucru la clasa cu elevii cu astfel de probleme. Sper sa va foloseasca.
O zi minunata!
catelutza
 
Mesaje: 246
Membru din: 16 Oct 2004, 22:16

Mesajde mariro » 19 Noi 2004, 15:49

Multumesc din suflet pentru raspuns! Il simt ca pe o mangaiere! Cred ca fiecare din cei care citesc aici isi da seama ca elanul si emotia primelor zile de clasa I mi s-au spulberat demult si astept ca un copil sfarsitul de saptamana ca sa ma pot odihni si sa pot uita pur si simplu totul! (ceea ce este imposibil!) E adevarat, asta ne e meseria si daca o iubesti, o iei mereu de la inceput cu drag!
Avatar utilizator
mariro
 
Mesaje: 16653
Membru din: 16 Mai 2004, 20:40
Localitate: Galati

Mesajde lili_san » 23 Noi 2004, 23:10

Draga mariro,
Sunt cu sufletul alaturi de tine si-ti inteleg amaraciunea.Fac si eu parte din clubul celor care erau, poate, prea inaripati la inceputul anului. Am si eu doi copii hiperactivi si cu deficit de atentie care ar avea nevoie de control si asistenta de specialitate. Inteleg ca la tine e si mai crunt. Sa-ti dea Dumnezeu sanatate si putere sa treci cumva peste aceste incercari.
lili_san
 
Mesaje: 33
Membru din: 24 Iun 2004, 18:36

Mesajde mariro » 24 Noi 2004, 15:24

:D :( :D Multumesc pentru incurajari! La fel si tie, multa putere de munca!
Avatar utilizator
mariro
 
Mesaje: 16653
Membru din: 16 Mai 2004, 20:40
Localitate: Galati

Copii cu CES

Mesajde marinelabr » 16 Ian 2005, 23:53

Buna
Eu am clasa a IV a si am 3 copii cu CES. Doi dintre ei sunt recuperabili dar unul are nevoie de foarte mult sprijin. Avem profesor de sprijin care face 1 ora pe saptamana cu ei dar nu este suficient. Cu cel ce are mari probleme lucrez separat tot timpul dandu-i sa faca ce poate pe masura lui. Este important sa nu-i uitam in banca ci sa-i facem sa se simta utili si ei.
Voi ce metode folositi?
marinelabr
 
Mesaje: 70
Membru din: 17 Noi 2004, 01:19

Mesajde gina » 19 Ian 2005, 20:52

Catelutza, am raspuns si la celalalt subiect asa ca nu vreau sa ma repet. Iti inteleg dorinta de a integra acesti copii. Exista insa un mare semn de intrebare. Ce fac eu cu ei , cu programa incarcata de la matematica. Nu stiu, probabil ca daca as preda altceva , nu ar fi o problema, insa la matematica chiar nu merge!
gina
 
Mesaje: 1040
Membru din: 24 Sep 2004, 17:20
Localitate: Bucuresti

Mesajde ady_petrea » 12 Apr 2005, 12:56

Dragi colegi, este foarte usor sa discuti despre copilul cu CES, dar mai greu este sa lucrezi cu acest copil. Eu predau intr-o scoala speciala, deci lucrez cu astfel de copii, de 7 ani.
Intr-adevar se pledeaza pentru integrarea copilului cu CES in invatamantul public, dar treptat. Programa duba care lucram noi este mult diferita de a dumneavoastra si tocmai de aceea acum se vor face diverse cursuri pentru invatatori de sprijin sau itineranti care vor veni in sprijinul cadrelor de la scolile publice. Daca doriti detalii despre astfel de copii va impartasesc din experienta mea.
ady_petrea
 
Mesaje: 2
Membru din: 11 Apr 2005, 14:29
Localitate: Vaslui

Mesajde mariro » 12 Apr 2005, 13:34

Doamne-ajuta! Abia astept un invatator de sprijin care sa ma ajute in educarea acestor copii! In fiecare zi mi se intampla cate ceva. Pur si simplu nu mai stiu ce sa fac... :cry: (Astea, daca nu raman numai la nivelul vorbelor...)
Avatar utilizator
mariro
 
Mesaje: 16653
Membru din: 16 Mai 2004, 20:40
Localitate: Galati

ticabela

Mesajde ticabela » 22 Apr 2005, 14:33

Este foarte bine ca se vorbeste despre copiii cu CES. Se pare ca in foarte multe clase sunt prezenti chiar daca invatatorii ni isi dau seama exact despre ce este vorba. Absenta psihologului scolar si a logopedului isi face simtita prezenata. Munca invatatorului, fara acestia este titanica, de aceea, noi invatatorii trebuie sa facem un front comun si sa prezentam inspectoratelor scolare situatiile cu toti acesti elevi si sa ceream, pe langa banii suplimentari pentru aceasta munca, prof. de sprijin chiar si pentru un singur subiect. Viitorul oricum este al echipelor de specialisti! Numai directorii scolilor sa inteleaga!? :cry:
Cand aveti un subiect cu CES e bine sa cunoastem toate informatiile despre el-istoricul perioadei natale, perinatale,postnatale,0-1an, mica copilarie, aspecte ereditare. Aici veti gasi cauzele comportamentelor actuale. Pentru a integra cat mai bine acesti subiecti este bine sa le acordati o importanta egala si sa le valorizati aspectele pozitive. In orice caz e navoie de multa rabdare si lectura de specialitate!
Vreau sa te felicit pentru materialele propuse! nu fi dezamagita! esti pe
drumul cel bun! Trebuie sa existe un inceput in toate! Eu m-am bucurat foarte mult cand am vazut materialele(tarziu cei drept!) poate si pentru faptul ca am gasit numele doamnei prof. ECATERINA VRASMAS care mi-a fost profesoara si pe care o admir din suflet
Nu ezitati sa propuneti orice tema in acest domeniu! eu cred ca suntem la inceput dar cu timpul vor aparea multe persoane interesate
Succes!
ticabela
 
Mesaje: 23
Membru din: 22 Apr 2005, 13:15

Mesajde catelutza » 22 Apr 2005, 17:36

Banuiesc ca o parte din mesaj imi este adresata. Sunt in continuare dezamagita de atitudinea cadrelor didactice (atat educatori cat si invatatori), care, in momentul in care le solicit concret integrarea unui copil cu probleme de comunicare refuza, argumentand ca le ocupa tot timpul, nu se mai pot ocupa de ceilalti, perturba orele, etc. fara macar sa cunoasca copilul in cauza.
Iar in cadrul sedintelor metodice pe aceasta tema sunt "sustinatori" strasnici ai integrarii, dar, spun ei "parintii sunt cei care nu prefera un copil cu probleme alaturi de copiii lor normali".
Adevarul este, cu siguranta, undeva la mijloc. Dar daca ne ferim sa-l privim nu ne limitam decat la a-i izola in continuare pe acesti copii.
Desigur, exista invatatori si profesori demni de laude si poate prime mai mari decat 2 sau 15% pentru acest efort (pot sa dau exemple chiar de pe didactic.ro si nu numai), dar acestia sunt putini ca numar.
Iar in privinta directorilor...cred ca nu sunt destul de informati cu privire la rolul logopedului si al psihologului in scoala. Psiholog suna mai bine, totusi, de aceea cer infiintarea de posturi de acest gen. Dar de logoped "nu avem nevoie de asa ceva! Noi nu avem copii cu probleme in soala!" (citat).
In fiecare an scolar, la sfarsitul si inceputul anului sunt in postura de a ma ruga de diferite persoane (cadre didactice) pentru a primi la inscriere copii cu probleme cu care lucrez la cabinet. Dureaza o perioada destul de mare pana gasesc un suflet milos care sa-i primeasca. Dar ma intreb, de ce este nevoie de interventia mea, de asigurarile ca ii voi sprijini in continuare pe copii, etc.??? De ce nu poate sa fie la fel de simplu ca si pentru un alt copil?
Precizare: copiii despre care vorbesc sunt cu deficiente usoare si moderate de limbaj, uneori usoare mintale, si in rare cazuri cu intabilitate psihomotorie.
catelutza
 
Mesaje: 246
Membru din: 16 Oct 2004, 22:16

Următorul

Înapoi la Invatamant special / psihologie scolara

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 3 vizitatori

cron