Copiii cu CES

Re: ticabela

Mesajde didita » 01 Mar 2006, 00:36

ticabela scrie:Este foarte bine ca se vorbeste despre copiii cu CES. Se pare ca in foarte multe clase sunt prezenti chiar daca invatatorii ni isi dau seama exact despre ce este vorba. Absenta psihologului scolar si a logopedului isi face simtita prezenata. Munca invatatorului, fara acestia este titanica, de aceea, noi invatatorii trebuie sa facem un front comun si sa prezentam inspectoratelor scolare situatiile cu toti acesti elevi si sa ceream, pe langa banii suplimentari pentru aceasta munca, prof. de sprijin chiar si pentru un singur subiect. Viitorul oricum este al echipelor de specialisti! Numai directorii scolilor sa inteleaga!? :cry:
Cand aveti un subiect cu CES e bine sa cunoastem toate informatiile despre el-istoricul perioadei natale, perinatale,postnatale,0-1an, mica copilarie, aspecte ereditare. Aici veti gasi cauzele comportamentelor actuale. Pentru a integra cat mai bine acesti subiecti este bine sa le acordati o importanta egala si sa le valorizati aspectele pozitive. In orice caz e navoie de multa rabdare si lectura de specialitate!
Vreau sa te felicit pentru materialele propuse! nu fi dezamagita! esti pe
drumul cel bun! Trebuie sa existe un inceput in toate! Eu m-am bucurat foarte mult cand am vazut materialele(tarziu cei drept!) poate si pentru faptul ca am gasit numele doamnei prof. ECATERINA VRASMAS care mi-a fost profesoara si pe care o admir din suflet
Nu ezitati sa propuneti orice tema in acest domeniu! eu cred ca suntem la inceput dar cu timpul vor aparea multe persoane interesate
Succes!

Ai perfecta dreptate , solutia nu este de a exclude acesti copii din clase asa cum si-ar dori unii colegi ai nostri , ci de a accepta ca nimeni nu poate face totul singur- si se vede ca nici experienta nu permite acest lucru - de aceea este nevoie ca toti colegii nostri pusi in situatii similare sa accepte ca au nevoie de ajutor din partea celor care lucreaza in inv. special , ori sa ceara suportul profesorului de sprijin ! Aceasta cceptare trebuie sa mearga pe cale ierarhica incepand de la recunoasterea statutului coilului ca fiind deficient de catre directiune, pana la legatura cu parintele acelui copil , pe care tot cadrul didactic il consiliaza . Odata intrrodus sistemul lucrului in echipa cu profesorul itinerant , va va fi mult mai usor , stimati colegi ! Incercati ! Nici pentru cei din inv. special nu este prea usor , dar se straduiesc sa integraza copiii macar social , daca altfel nu se poate ( ma refer la gravitatea deficientei )
didita
 
Mesaje: 53
Membru din: 28 Feb 2006, 23:10

Mesajde didita » 23 Mar 2006, 16:27

mariane scrie:buna,

am citit cateva plangeri a unor profesori care au in clasa si copii cu deficiente si mi s-a parut ca ei se ocupa singuri de toata clasa, inclusiv de cei cu probleme.

Noutatea era ca in clasele in care se integreaza si copii cu deficiente mai apare un profesor de sprijin care e specializat in domeniu(adica aterminat psihopedagogia pseciala).
Vorbesc in cunostinta de cauza pt ca sunt studenta la Fac. de psihologie specializarea psihopedagogie speciala si tot asta ni se spune: ca profesorii speciali ajung profi de sprijin in clasele cu copii integrati.

Intrebarea mea era daca la voi s-a aplicat teoria?

Inca o precizare:
cineva se intreba de ce va e ingreunata munca prin integrarea copiilor cu deficiente in clasele normale.Ei bine, scopul e acela de a face un prim pas spre integrarea lor activa in societate si sa nu mai fie marginalizati.NU credeti ca ar fi mai usor viitorilor oameni ai societatii(elevii de acum) sa accepte prezenta persoanelor cu dizabilitati si sa le recunoasca drepturile de egalitate?

:?:

Iertare , insist foarte mult pe subiectul acesta al integrarii elevului cu CES , in special deficientul mintal . in scoala de masa . Este o diferenta foarte mare intre teorie si practica . Asa ca , draga marianne , daca nu ai lucrat pana acum in invatamant , ar fi bine sa o faci mai intai ,apoi as vrea sa-ti aud parerea despre acesti copii , fie in scoala speciala , fie in cea publica , sa lucrezi efectiv cu ei . " Teoria ca teoria , dar practica ne omoara ! "
Vreau sa-ti spun ca , daca nu ai mai lucrat , e usor de zis ca " profesorii se plang " de diverse situatii !
Pentru multi integrarea copiilor cu CES in clasele publice este nu numai o provocare , ci si o situatie cu totul speciala ; nu e simplu sa stii ca ai raspunderea acestor copii , pretentiile parintilor in spate( fie vorba intre noi total rupti de realitate , nu au nici cea mai elementara consideratie pentru opinia cadrului didactic de la clasa , referitor la capabilitatile copilului , si nu vor sa recunoasca niste situatii limita ) si lipsa de informatie ( de multe ori provenind chiar de la conducerile scolilor in care activeaza ; vezi situatii in care prezenta unui profesor de sprijin nu este solicitata , acolo unde s-ar putea realiza nu este acceptata " nu avem nevoie , ne descurcam singuri " , sau pur si simplu nici nu este cunoscuta posibilitatea stabilirii necesitatii ajutorului din partea unui cadru de sprijin ( comisie de evaluare a copilului , profesor itinerant , programe adaptate , planuri de interventie personalizate , etc. )
In concluzie , pana la o integrare reala a acestor copii in clase publice , mai e cale lunga !
SA NU NE GRABIM SA ARUNCAM CU PIATRA IN COLEGII NOSTRI CA DE ... NU SE STIE !
didita
 
Mesaje: 53
Membru din: 28 Feb 2006, 23:10

Mesajde dienutza76 » 27 Feb 2007, 23:02

Din semestrul acesta predau unui copil cu CES clasa a IV-a - invatamant la domiciliu. ajutati-ma cu o programa. va multumesc
dienutza76
 
Mesaje: 2
Membru din: 19 Noi 2006, 17:38

Mesajde dienutza76 » 27 Feb 2007, 23:03

Din semestrul acesta predau unui copil cu CES clasa a IV-a - invatamant la domiciliu. ajutati-ma cu o programa. baietelul are doar probleme locomotorii grave. va multumesc
dienutza76
 
Mesaje: 2
Membru din: 19 Noi 2006, 17:38

Mesajde gea » 28 Feb 2007, 00:16

e foarte bine ca s-a deschis acest subiect... sunt si eu foarte interesata: profesorii preluam copii cu astfel de probleme si nu prea suntem pregatiti pentru a lucra cu ei...
gea
 
Mesaje: 180
Membru din: 30 Sep 2004, 02:33

Mesajde ramclaudia » 01 Mar 2007, 01:37

Toate cele amintite de voi, dragi colegi sunt perfect adevărate. Face-ţi un efort de memorie şi analizaţi cum se poate lucra cu un elev surdo-mut, într-o şcoală de masă, când de fapt ai doar 50 de minute să te ocupi de alţi 24, cu diferite pretenţii. O clasă întreagă, stă şi aşteaptă 10 minute, până ce tu ca şi dascăl stai să-i explici unui astfel de copil cam ce vrei de la el; bineînţeles în acest timp toată lumea se amuză pe seama ta făcând vocalize şi semne, pentru a putea fi înţeles.
La toate cele amintite, mai adăugaţi 1-2 elevi cu curriculum adaptat, şi atunci să te ţii. Au trecut astfel 20 de minute...şi au mai rămas 30. Ce credeţi că e de făcut în astfel de situaţii?
Eu vă doresc spor la lucru şi să auzim numai de bine!
ramclaudia
 
Mesaje: 31
Membru din: 15 Ian 2007, 10:41

Mesajde soricel » 01 Mar 2007, 16:20

Daca ii izolam acum cu siguranta ii vom izola si ca persoane adulte.Sunt parinte copil CES si cadru didactic asa ca pot sa vad lucrurile din ambele puncte de vedere.Daca exista incredere si bunavointa sunt convinsa ca se poate insa de ce sa ne complicam mai mult decat e nevoie?Cand vine vorba de cursuri educatie incluziva toata lumea sare ca arsa;de ce e nevoie sa mai lucram si cu handicapatii?Pentru ca Dumnezeu a lasat pamantul pentru toti si cred ca niciunul dintre noi nu e cu nimic mai bun decat acesti copii.Succes tuturor si luati lucrurile ca pe o provocare.
soricel
 
Mesaje: 24
Membru din: 26 Feb 2007, 14:53

Mesajde roximar » 06 Mar 2007, 00:01

catelutza scrie:Cred ca elevii cu instabilitate psihomotorie si deficiet de atentie sunt cel mai greu de integrat. Lor trebuie sa li se dea tot timpul ceva de facut, pe masura puterii lor intelectuale, pentru ca altfel se plictisesc, iar sarcinile grele ii descurajeaza. Cred ca ar fi bine sa ii mobilizati si pe colegi ...in a-l ajuta si a-l accepta. Incercati sa descoperiti cauzele care-i declanseaza accesele de ras/plans si sa le evitati. Eu pledez pentru integrare, atat timp cat li se ofera sansa de a se dezvolta langa copiii normali. Munca este mult mai mare, ce-i drept, dar fara eforturile noastre acesti copii nu au prea multe sanse de integrare.
Ma bucur ca mi-ati raspuns. Sunteti singura, de altfel, cu toate ca este un subiect destul de important, dar si sensibil. Probil colegii se feresc sa-si spuna parerea..
Va multumesc, si, daca va mai pot ajuta cu ceva, cu mare placere.


Draga Catelutza, sincer cred ca vorbesti vorbe doar de dragul de a te afla si tu in treaba. dupa cum iti expui ideile marete am convingerea ca nu ai lucrat nici macar o secunda cu un elev CES, mai ales cu ADHD. tu pledezi pentru integrare? poate integrarea in absolut a lui Bivolaru iti este mai cunoscuta, ca o integrare a unui copil cu ADHD si inteligenta cat un copil de gradinita intr-o scoala si clasa normala este un calvar si o nedreptate. un calvar pentru profesori si o mare nedreptate pentru copii normali care trebuie sa suporte crizele si apucaturile unui astfel de copil. daca ai avea un copil normal intr-o clasa cu un copil cu CES, iar copilul tau ar veni acasa batut, traumatizat, exasperat de comportamentul celui cu deficienta, cred ca nu ai mai avea aceleasi pareri. de ce sa obligam cadrele didactice si elevii sa suporte intr-o scoala normala un copil anormal? stiu! suna dur, dar daca un astfel de copil loveste si distruge viata copilului tau? are o scuza? da. sufera de ADHD si trebuie integrat. dar copilul tau, ce vina a avut?
acesti copii cu ADHD au nevoie de ajutor specializat, de orientare facuta de cadre instruite in acest sens, nu de profesori care au OBLIGATIA si DATORIA sa pregateasca pentru viata, 25 de elevi intr-o clasa, nu sa se ocupe jumatate din ora de asigurarea linistii si a ordinii in clasa. de ce sa fie defavorizati 24 de elevi, pentru unul care ar putea fi ajutat in scoli cu alti 24 de elevi ca el. integrati in scoli normale violenta si va intebati cine e de vina?
roximar
 
Mesaje: 1
Membru din: 05 Mar 2007, 23:14

Mesajde gea » 06 Mar 2007, 00:23

nu as vrea sa intru in amanunte. Insa supun atentiei cazul general. ... Sa zicem ...... sunt un profesor pregatit pentru invatamant de masa. In consecinta, nu am studii de specialitate pentru a lucra cu copii cu deficiente. Oare nu sistemul e de vina daca imi cere sa ma ocup de astfel de copii, din moment ce nu am studii pentru asta?... Si nu greseste de doua ori: si fata de acesti copii, si fata de mine???...

Gresesc oare ? ???
gea
 
Mesaje: 180
Membru din: 30 Sep 2004, 02:33

cadre itinerante/profesori de sprijin

Mesajde brebumaria » 24 Mar 2007, 02:54

bine v-am gasit dragi colegi!
Am vazut parerile dvs despre integrarea copiilor cu ces .Suna interesant .Sa lucrezi cu ei este foarte greu dar satisfactiile sunt si mai mari.Vin si eu cu o propunere sau cu o intrebare mai degraba:credeti ca ar fi mai bine sa existe cadre itinerante si profesori de sprijin incepand cu gradinita?Eu cred ca integrarea ar fi mai blanda avand in vedere organizarea activitatilor in gradinita.
brebumaria
 
Mesaje: 3
Membru din: 20 Mar 2007, 23:17

Mesajde mariro » 26 Mar 2007, 14:45

Dar oare exista cadre itinerante ???? De trei ani de zile ma chinui cu un astfel de copil care imi mananca sanatatea in fiecare moment! :cry:
Avatar utilizator
mariro
 
Mesaje: 16653
Membru din: 16 Mai 2004, 20:40
Localitate: Galati

copii cu CES

Mesajde betiana » 26 Mar 2007, 21:10

A lucra cu copiii cu nevoi speciale nu este deloc usor, dar cu rabdare si perseverenta se poate.Si mai ales din partea "echipei pluridisciplinare": profesor de sprijin, consilier, logoped.In calitate de logoped lucrez si cu astfel de copii.Ce-i drept munca noastra este intr-o echipa mica (4 copii).In echipa sunt cuprinsi copii normali si copii cu CES.Ceea ce am observat este ca intotdeauna copiii cu adhd sau note autiste vor sa fie la inaltimea celorlalti si abia asteapta ca performantele lor sa fie in prim plan.Un calificativ bun ii mobilizeaza.O responsabilitate data ii face sa se simta mai importanti.Normal ca eu ma ocup de limbaj (oral si scris-citit).Copiiilor le place sa citeasca din cartile de povesti cu abtibilduri.Citim o pagina la fiecare ora si sunt fericiti ca pot sa lipeasca abtibilde.Si din punct de vedere cognitiv au facut progrese.Folosim abecedarul interactiv pe calculator.Sunt atenti si au invatat sa aiba rabdare pana le vine randul la calculator.Cred ca in clasa este mult mai dificil sa le acorzi numai lor importanta,de aceea pledez pentru suportul echipei si pentru recunoasterea eforturilor tuturor persoanelor implicate in recuperare si integrare.Poate o sa vi se para ciudat, dar am lucrat cu un hipoacuzic inscris in invatamantul de masa care a reusit sa termina o facultate( de matematica) si care are atestat de operator pe calculator si carnet de conducere auto.Avea o memorie fabuloasa, chiar daca registrul lingvistic era cam "subtire".Si asa as putea scrie de sute de cazuri.
betiana
 
Mesaje: 240
Membru din: 22 Apr 2006, 18:37

despre copii cu ces

Mesajde brebumaria » 30 Mar 2007, 00:39

daca i ati putea vedea atunci cand se bucura,atunci cand cred ei ca nu i vede nimeni,poate ati lacrima si v ati intreba cu ce au gresit ei de s au nascut asa si mai ales de ce toti ii marginalizeaza?Eu mi am raspuns dupa foarte multi ani dupa multa mahnire vis- a -vis de purtarea multor oameni fata de ei .Este foarte greu sa lucrezi cu ei ,sa poti sa i intelegi sa poti sa stii ce vorbesc ,ce doleante au cand ii doare ceva cand vor ceva.Este bine sa ai la baza cursuri de specializare ca sa i poti ajuta mai mult,dar in primul rand au nevoie de un suflet aproape,de caldura care uneori ne lipseste noua din varii motive.==da ,este bine sa cunosti si toate datele despre copil si familia din care provine-e un ajutor mare insa trebuie sa stii tu ca si cadru didactic ,ca munca cu un astfel de copil este foarte grea si de foarte lunga durata dar si satisfactia ta pentru munca depusa este infinit mai mare.Eu sunt pentru integrarea in scoala de masa DARnumai daca exista cadrul de sprijin/itinerant care cunoaste metodologia mai bine si ceea ce este mai important lucreaza numai cu acesti copii dandu i posibilitatea invatatorului sa se ocupe de ceilalti elevi asa cum stie el mai bine====Vin cu o propunere si as vrea sa stiu ce parere aveti :sunt convinsa ca inca de la gradinita acesti copii pot fi detectati de comisie de evaluare si cu ei sa lucreze cadrele itinerante .Cred ca ar fi mai usor de integrat un copil daca descoperi de timpuriu ce nu este in ordine cu el.Intrebare:credeti ca ar fi binesa existe cadre itinerante incepand cu gradinita? ==imi permit un sfat pentru aceia care inca nu s au obisnuit cu acesti copii:avem toti un loc sub soare si un destin aparte
brebumaria
 
Mesaje: 3
Membru din: 20 Mar 2007, 23:17

Mesajde mariro » 30 Mar 2007, 15:14

Eu nu am auzit de profesor de sprijin la scolile de masa in orasul meu, decat aici pe didactic; (poate ca exista... :wink: ) Daca nu sunt destui pentru scoli, dar pentru gradinite???!!!
Si eu am crezut ca rezist sa educ un colectiv de elevi in care sa existe un astfel de copil... Dar... am ajuns sa ma intreb cu ce am gresit eu de ma chinuie Dumnezeu in asa hal... Si ceilalti copii sunt vai de capul lor cand un copil ca asta deranjeaza orele! Macar in al doisprezecelea ceas s-a trezit mama sa si s-a gandit ca anul viitor sa-l inscrie la scoala speciala., dupa ce a pierdut trei ani in care nu a reusit sa invete decat literele! Fara sa le poata citi sau scrie in cuvinte si propozitii!
Avatar utilizator
mariro
 
Mesaje: 16653
Membru din: 16 Mai 2004, 20:40
Localitate: Galati

Mesajde mihaela_j65 » 13 Mai 2007, 01:47

Va cred ca va este foarte greu, doamna mariro. Stiu si eu ce inseamna sa ai asemenea copii. Macar fetita de la mine din clasa este cuminte.
Pentru a exista un profesor itinerant trebuie sa existe cam 8 copii cu CES in scoala si , conform legislatiei in vigoare, directorul unitatii poate solicita o norma de profesor itinerant de la inspectoratul scolar.
"Singurul mod de a descoperi limitele posibilului este sa mergi dincolo de ele, catre imposibil"
mihaela_j65
 
Mesaje: 1159
Membru din: 03 Noi 2006, 15:46
Localitate: Halaucesti-Iasi

AnteriorUrmătorul

Înapoi la Invatamant special / psihologie scolara

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 2 vizitatori