Copiii cu CES

Mesajde mariro » 22 Apr 2005, 19:13

Catelutza,
in sfarsit te gasesc aici cu un mesaj; am crezut ca ai parasit didacticul. :cry: Am multe de povestit despre problemele mele de la clasa (grave si nedorite) dar timpul actual (cand toti ne indreptam atentia si catre marea sarbatoare a crestinilor) nu-mi permite sa raman prea mult in fata calculatorului. Va doresc toate cele bune pana la urmatoarea intalnire!
Mari
Avatar utilizator
mariro
 
Mesaje: 16653
Membru din: 16 Mai 2004, 20:40
Localitate: Galati

Mesajde mariro » 14 Mai 2005, 18:00

Ca sa imi tin promisiunea, ca sa dau curs indemnului tau catelutza, de a-mi descarca macar sufletul, incerc sa va povestesc ce schimbari s-au mai produs in clasa mea dupa atata vreme!
In primul rand as vrea sa mentionez ca am depus de la inceput toate eforturile pentru integrarea copiilor cu probleme din clasa mea. Problema a fost doar a lor: ei nu s-au putut integra, copiii normali i-au inconjurat cu multa prietenie chiar de la inceput pentru ca ei sunt prea mici pentru a face oarece diferente!
Dintre cei doi copii cu probleme, in urma unui incident (s-au dat reciproc cu capul de pereti la baie) cel care era AGITAT a considerat ca trebuie sa ne paraseasca si fara o vorba, parintii nu i-au mai trimis la scoala (pe el si pe sora lui care era data de 6 ani la scoala).
Cel care a ramas este in imposibilitatea de a se concentra, deoarece diagnosticele lui sunt:
1. tulburare de achizitii scolare pe fond de insuficienta cognitiva QI~72
2: tulburari hiperkinetice cu deficit de atentie
Ce achizitii are dupa 2 ani in clasa I? Cunoaste literele, le leaga in silabe de doua litere, leaga chiar si doua silabe, scrie dintr-un cuvant prima silaba dupa aceea gata, nu se mai poate concentra si scrie litere la intamplare! La matematica nu face nici o operatie. Nu stie cate degete are la o mana, nu stie sa si le numere!. Fara a numara ceva anume, numara pana la 9. Este foarte violent cu colegii lui pe care ii loveste foarte dur din orice mic motiv.
Am cautat despre boala lui pe Internet si am gasit: se cheama prescurtat ADHD (Attention-Deficit Hyperactivity Disorder). Nelamurirea mea este urmatoarea: de ce nu coincide tratamentul pe care il ia copilul cu cel pe care l-am gasit in calculator? Poate din aceasta cauza nu poate da un mai mare randament la scoala!
Am obsrvat ca nu mai are crize de ras-plans si ma inteleg mai bine cu el, este mai ascultator ca la inceputul anului scolar; alte performante nu am observat! Nu poate nici miscarile la ed. fizica sa le faca normal, nu poate indoi hartia pentru a lucra un coif, nu poate face un colaj: o casa sau un copac. Am tras o concluzie, poate e gresita, dar unii, am impresia ca ii considera copii cu CES doar pe cei in carucior care sunt in imposibilitatea de a se deplasa. Este acesta un copil cu cerinte educative speciale, Catelutza, (sau ceilalti colegi pe care acest subiect ii intereseaza), sau gresesc eu?
Se vorbeste aici sau pe alt topic de bani in plus, de invatator de sprijin, de programe diferite, de o supraveghere si control a unui psiholog… vorbe! Se fac liste peste liste cu elevii cu probleme pe care ii avem in clasa dar asa raman. Nu cred ca se uita cineva pe ele. Se fac poate diverse dosare la nivelul???? nu stiu carei institutii, doar ca sa fie scrise, dar masuri concrete… macar niste sfaturi, niste atentionari, niste incurajari… ne scurtam viata inainte de vreme… Spuneti-mi ce fac oare invatatorii care nu au posibilitatea de a cauta pe google anumite informatii si care nu stiu nimic despre o boala, despre un medicament, despre niste simptome? Cum abordati astfel de copii? Ce raspuns imi dati la ceea ce ma framanta:daca nu il trec clasa, ce se rezolva? :roll: daca il trec, ce se rezolva? :roll: Sau nu se rezolva?
Va astept cu nerabdare opiniile si va stau la dispozitie si cu alte lamuriri despre copiii mei cei frumosi pe care ii iubesc din suflet! :P
Avatar utilizator
mariro
 
Mesaje: 16653
Membru din: 16 Mai 2004, 20:40
Localitate: Galati

Mesajde raluca_gabriela » 15 Mai 2005, 00:10

Este un articol bine dezvoltat despre copiii diagnosticati cu ADHD in numarul din aprilie al revistei "Stiinta pentru toti"...............scrie despre simptome......tratament.....efecte secundare ale tratamentului si despre cateva cazuri clinice.......daca nu reusiti sa faceti rost de revista eu sunt dispusa sa postez un mesaj cu tot ce se spune despre aceasta boala cu lux de amanute.....in speranta ca v-ar fi de ajutor intr-o mica proportie..........
"Calitatea de psiholog devine universal umana." (Vasile Pavelcu)
Avatar utilizator
raluca_gabriela
 
Mesaje: 82
Membru din: 22 Apr 2005, 03:02
Localitate: Focsani

Mesajde catelutza » 15 Mai 2005, 11:25

Draga Mariro,
Sindromul de care vorbesti (adhd) este intalnit la multi copii, dar cu grade diferite. El se asociaza, de cele mai multe ori, cu deficienta mintala. Multe dintre simptomele acestor copii se amelioreaza cu tratament de specialitate (dat de un medic neuropsihiatru infantil) - se linistesc, sunt putin mai mult timp (cca 15 min) atenti pe un exercitiu, obiect, etc., incep sa vorbeasca mai bine, etc. Eu nu stiu daca elevul tau a fost pe la vreun astfel de medic ...? Poate ar trebui, cu mult tact, sa-i indrumi pe parinti pentru un consult.
Este adevarat ca va trebui umblat si pe la alti specialisti - dar asta depinde de disponibilitatea si timpul parintilor. Ajutorul unui psihologi si al unui profesor de sprijin ar fi binevenita (primul ar lucra cu el pe capacitatea de concentrare, diferentiere forma, marime, culoare, etc., iar cel de al doilea pe programa clasei - in special pe scris-citit-socotit).
In cazul in care nu se poate adapta in nici un fel (nici social, nici la programa la un nivel satisfacator) poti recomanda inca o evaluare la Comisia de expertiza din cadrul Directiei pt Protectia Copilului, care il vor indruma mai departe, ori in continuare in scoala normala, ori intr-o scoala speciala (- cred ca in perioada asta trebuie facut acest demers.) In scoala speciala nivelul programei este cu mult scĂŁzut fata de cea din inv. de masa, si sunt si mult mai multi oameni care sa se poata ocupa de el (nu doar unul, ca in cazul tau).
Ce trebuie tu sa faci: sa vorbesti serios cu parintii, dar cu foarte mare tact (nu trebuie sa se simta jigniti, sau inlaturati, etc...stii tu mai bine), iar ei sa faca ce e mai bine pt copilul lor.
Mult succes, si sper sa rezolvi cu bine!
catelutza
 
Mesaje: 246
Membru din: 16 Oct 2004, 22:16

Mesajde mariro » 15 Mai 2005, 18:07

Sindromul de care vorbesti (adhd) este intalnit la multi copii, dar cu grade diferite. El se asociaza, de cele mai multe ori, cu deficienta mintala.


Am citit despre boala lui tot ce am gasit pe google si am urmarit si o emisiune la televizor. De ce in reteta lui, tratamentul nu coincide cu cel pe care l-am gasit eu pentru astfel de afectiuni grave?
Multe dintre simptomele acestor copii se amelioreaza cu tratament de specialitate (dat de un medic neuropsihiatru infantil) - se linistesc, sunt putin mai mult timp (cca 15 min) atenti pe un exercitiu, obiect, etc., incep sa vorbeasca mai bine, etc. Eu nu stiu daca elevul tau a fost pe la vreun astfel de medic ...? Poate ar trebui, cu mult tact, sa-i indrumi pe parinti pentru un consult.


Parintii au fost cu el la tot felul de medici, inclusiv la logoped deoarece are si balbism. Acest copil in primii doi ani (mi-a povestit mama, nu a dormit niciodata) a fost plimbat din medic in medic mama ajungand la concluzia ca tratamentul nu e adecvat (dormea prea mult copilul in urma tratamentului si ea nu-l putea hrani ) si nu l-a respectat.


Este adevarat ca va trebui umblat si pe la alti specialisti - dar asta depinde de disponibilitatea si timpul parintilor. Ajutorul unui psihologi si al unui profesor de sprijin ar fi binevenita (primul ar lucra cu el pe capacitatea de concentrare, diferentiere forma, marime, culoare, etc., iar cel de al doilea pe programa clasei - in special pe scris-citit-socotit).


Cine ne da un astfel de sprijin la clasa? De ce ni se cer tot felul de situatii si apoi asteptam anumite masuri degeaba, pana se termina anul scolar, luand-o apoi de la capt la fel!


In cazul in care nu se poate adapta in nici un fel (nici social, nici la programa la un nivel satisfacator) poti recomanda inca o evaluare la Comisia de expertiza din cadrul Directiei pt Protectia Copilului, care il vor indruma mai departe, ori in continuare in scoala normala, ori intr-o scoala speciala (- cred ca in perioada asta trebuie facut acest demers.) In scoala speciala nivelul programei este cu mult scãzut fata de cea din inv. de masa, si sunt si mult mai multi oameni care sa se poata ocupa de el (nu doar unul, ca in cazul tau).
Ce trebuie tu sa faci: sa vorbesti serios cu parintii, dar cu foarte mare tact (nu trebuie sa se simta jigniti, sau inlaturati, etc...stii tu mai bine), iar ei sa faca ce e mai bine pt copilul lor.
Mult succes, si sper sa rezolvi cu bine!


Am fost la o scoala speciala pentru acest copil, pe alt topic am aratat aceasta:
Azi am fost in vizita la o scoala speciala. Am intrat intr-o clasa de-a II-a unde erau 9 copii cu varste diferite. Cea mai mare era o fetita de 12 ani. Erau copii cu parinti, orfani sau de la Centrul de Plasament. Era un autist, unul cu Sindrom Down iar ceilalti cu deficiente mintale si de comportament. Fiecare necesita o atentie deosebita atat in modul de abordare cat si in procesul de invatare. Erau in stadii diferite de insusire a cunostintelor, dupa capacitatile fiecaruia. Unii erau la cifre, altii calculau; unii erau la litera r, altii la bastonase, iar un singur copil doar mazgalea fiecare pagina. (Acesta din urma a facut totusi un progres: in afara de nu, la orice, sa incerce sa-si spuna numele - Gabi atunci cand il intrebi.)
Nici acum nu stiu ce m-a impresionat mai mult: expresia fetelor, ticurile pe care le aveau, incepand cu leganatul corpului: fata-spate sau numai al capului, mimica fetei in continua schimbare a celui care era autist, agresivitatea unora asupra altor colegi de-ai lor si chiar la adresa invatatoarei, linistea si imobilitatea totala a celui ce avea Down, legatura dintre invatatoare si copii, blandetea si apropierea ei fata de acestia...
In orice caz, voi purta in suflet multa vreme imaginea clasei micuta, intima, curata, dotata cu birouri pentru fiecare, televizor, acvariu, canari, plante multe si diverse, unde copiii parca cereau ajutorul nostru, al celor sanatosi si puternici.
Se gandeste oare cineva cu adevarat, la cum e mai bine pentru acesti copii nevinovati?


mama copilului a reactionat astfel:

Am fost in vizita la acea scoala speciala impreuna cu mamica unui copil cu mari probleme, de la mine din clasa pentru a ne informa in vederea orientarii copilului (si a parintilor) spre acea scoala. Cand a intrat, a inceput sa planga! Acolo eram pentru a o ajuta sa inteleaga ce e mai bine pentru copilul ei. Ce te faci atunci cand parintii nu accepta adevarul? Ei isi vad copilul "aproape normal". Acest copil, nici macar la jocuri simple nu poate participa alaturi de echipa, pentru ca nu intelege cerinta jocului chiar daca inaintea lui s-au executat foarte multe actiuni si ei trebuie sa faca la fel! Nici macar la educatie fizica, nu se poate misca dupa modelul invatatorului! Oricat am ascunde faptul ca nu se deosebeste cu nimic de ceilalti copii, ei, copiii, vad si fac diferentele!
_________________
Avatar utilizator
mariro
 
Mesaje: 16653
Membru din: 16 Mai 2004, 20:40
Localitate: Galati

Mesajde mariro » 15 Mai 2005, 18:20

raluca_gabriela scrie:Este un articol bine dezvoltat despre copiii diagnosticati cu ADHD in numarul din aprilie al revistei "Stiinta pentru toti"...............scrie despre simptome......tratament.....efecte secundare ale tratamentului si despre cateva cazuri clinice.......daca nu reusiti sa faceti rost de revista eu sunt dispusa sa postez un mesaj cu tot ce se spune despre aceasta boala cu lux de amanute.....in speranta ca v-ar fi de ajutor intr-o mica proportie..........


Draga Gabi,
multumesc pentru ajutor, am sa caut revista si daca nu o mai gasesc voi apela la tine. Numai bine!
Mari
Avatar utilizator
mariro
 
Mesaje: 16653
Membru din: 16 Mai 2004, 20:40
Localitate: Galati

Mesajde raluca_gabriela » 21 Mai 2005, 02:06

Eu am scris mai sus....am uitat sa ma autentific.....
"Calitatea de psiholog devine universal umana." (Vasile Pavelcu)
Avatar utilizator
raluca_gabriela
 
Mesaje: 82
Membru din: 22 Apr 2005, 03:02
Localitate: Focsani

Mesajde mariro » 21 Mai 2005, 14:21

Gabi, multumesc!
Am citit tot si practic nu stiu ce sa zic. Ritalinul s-ar parea ca nu e bun, cu toate ca e "indicat" in aceasta boala! :roll: In reteta copilului din clasa mea exista: Tanakan, Cerebrolysym, Levemopremazin iar dupa ce si-a spart capul i s-a schimbat tratamentul cu: Tanakan, Encefabol, Depakine si Ca+V3. Se vor duce zilele astea cu el la Constanta la un tomograf.

As vrea sa stiu si eu cum e mai bine si pentru copiii ceilalti din clasa si pentru acest copil si la urma si pentru mine: sa-l trec clasa sau sa-l las repetent?
Mentionez ca parintii lui nici nu vor sa auda de scoala speciala si vad clar ca nu are nici macar achizitiile minime de trecere in clasa a II-a. :cry:
Avatar utilizator
mariro
 
Mesaje: 16653
Membru din: 16 Mai 2004, 20:40
Localitate: Galati

Mesajde raluca_gabriela » 22 Mai 2005, 01:31

Eu zic sa postati un mesaj detaliat pe www.apsi.ro
"Calitatea de psiholog devine universal umana." (Vasile Pavelcu)
Avatar utilizator
raluca_gabriela
 
Mesaje: 82
Membru din: 22 Apr 2005, 03:02
Localitate: Focsani

Mesajde raluca_gabriela » 28 Mai 2005, 14:32

Forumul de pe www.apsi.ro a fost desfiintat zilele trecute.....pe motiv ca nu pot fi monitorizate toate mesajele si....ca pe nici un site strain al asociatiei psihologilor nu exista forum :? .....ma rog....asta e... eu mai am niste adrese dar nu stiu cat de bune sunt... puteti incerca pe www.psihologie.info dar se raspunde cam greu .... pe www.psihologieonline.ro ....... dar mai e o varianta pe www.apsi.ro ...este acolo un link "sfaturi psihologice" .... trimiteti un mail la adresa afisata....si posibil sa primiti un raspuns .... de asemenea mai existat un link cu numele de "link-uri" chiar sub "sfaturi psihologice" si gasiti acolo site-ul unei reviste de psihologie .... acolo au o rubrica in care ceatatenii au posibilitateta sa ceara sfaturi de la un psihoterapeut si posibil sa va raspunda....spun posibil pentru ca sunt multe mesaje si se raspunde selectiv.....
"Calitatea de psiholog devine universal umana." (Vasile Pavelcu)
Avatar utilizator
raluca_gabriela
 
Mesaje: 82
Membru din: 22 Apr 2005, 03:02
Localitate: Focsani

Mesajde raluca_gabriela » 28 Mai 2005, 14:35

In final....stiu ca veti lua decizia corecta............ Va doresc numai bine! :)
"Calitatea de psiholog devine universal umana." (Vasile Pavelcu)
Avatar utilizator
raluca_gabriela
 
Mesaje: 82
Membru din: 22 Apr 2005, 03:02
Localitate: Focsani

Mesajde catelutza » 28 Mai 2005, 18:39

Pana la urma, draga Mariro, fara un element de sprijin nu stiu cu cate chinuri vei face fata si la anu (in cazul in care il treci clasa). Daca ramane repetent invatatoarea care il preia va avea si ea aceleasi dificultati ca si tine. Parintii nu sunt deloc de parere ca ar mai trebui sa-l ajute cineva? Ei cum se descurca cu el acasa? banuiesc ca greu! Pana la urma trebuie sa gaseasca o modalitate de sprijin, si de ei depind multe. Problema medicamentelor ma depaseste. Eu cunosc medicatia unor copii care vin la cabinetul meu, dar nu pot sa apreciez care e mai bun sau care e mai prost. Las asta in seama psihiatrului infantil (unul f. bun este la Spitalul Gh. Marinescu (fost 9) din Bucuresti - D-na Dr. Dobrescu). Problema se acutizeaza, caci se apropie sfarsitul anului scolar. Sfatul meu este sa vorbesti cu parintii pt a gasi cea mai buna solutie.
catelutza
 
Mesaje: 246
Membru din: 16 Oct 2004, 22:16

Mesajde viotanase » 07 Sep 2005, 19:21

Bine v-am gasit! :D
Am citit cu mare interes discutia voastra de pana acum...
Am vazut ce cred un logoped si o invatatoare despre cum se lucreaza cu elevii cu CES.
Eu lucrez intr-o scoala speciala pentru copii cu deficiente mintale. Am terminat Facultatea de Psihologie si Stiintele Educatiei, Sectia Psihopedagogie Speciala in 2003 si de atunci lucrez la aceasta scoala. Pana anul acesta am lucrat ca profesor educator la doua clase a VIII-a. De anul acesta, voi lucra ca profesor psihopedagog la o clasa I-IV (un fel de invatator, dar cu copiii scolii speciale). Problema mea e ca nu am prea multa pregatire in ceea ce priveste acest tip de activitate(metodica, tehnici etc).- decat ce am mai gasit pe internet... Asa ca stiu cam tot ce se poate sti despre deficienta mintala si tulburarile asociate, dar imi va fi tare greu pana ma voi dezmetici... Mai ales ca este o diferenta foarte mare intre clasa a VIII-a si clasa I... :(

Sper sa ma dezmeticesc destul de repede, mai ales ca fiecare zi pierduta din lucrul cu acesti copii se simte... Ei au si mai mare nevoie de oameni calificati si rabdatori... Nu va puteti imagina cam cum este sa predai la clasele mari in scolile speciale... Un singur om preda toate disciplinele...Asa ca nici invatamantul segregat nu este o solutie prea eficienta....

Sper ca nu v-am obosit cu mesajul meu prea lung... :oops: dar nu se prea discuta deschis despre acest subiect care pentru mine este importanat...
viotanase
 
Mesaje: 2
Membru din: 07 Sep 2005, 18:32

Mesajde mariro » 07 Sep 2005, 23:44

Vio, bine-ai venit! Aici este partea forumului cea mai trista si mai emotionanta pentru mine!
Vom discuta deschis despre tot ceea ce doresti si daca putem te ajutam, sau daca vom avea nevoie de ajutor speram sa-l primim de la tine.
Eu cred ca, daca te-ai descurcat bine cu cei de clasa aVIII-a, te vei descurca si cu cei mici!
Pana la urma... ma voi intalni cu elevul meu problema si anul acesta, stiu sigur de la mama lui ca abia asteapta deschiderea scolii si gandul la elevii mei (toti!), ma face iar sa ma emotionez... :roll:
Numai bine!
Mari
Avatar utilizator
mariro
 
Mesaje: 16653
Membru din: 16 Mai 2004, 20:40
Localitate: Galati

Mesajde mariane » 22 Ian 2006, 01:06

buna,

am citit cateva plangeri a unor profesori care au in clasa si copii cu deficiente si mi s-a parut ca ei se ocupa singuri de toata clasa, inclusiv de cei cu probleme.

Noutatea era ca in clasele in care se integreaza si copii cu deficiente mai apare un profesor de sprijin care e specializat in domeniu(adica aterminat psihopedagogia pseciala).
Vorbesc in cunostinta de cauza pt ca sunt studenta la Fac. de psihologie specializarea psihopedagogie speciala si tot asta ni se spune: ca profesorii speciali ajung profi de sprijin in clasele cu copii integrati.

Intrebarea mea era daca la voi s-a aplicat teoria?

Inca o precizare:
cineva se intreba de ce va e ingreunata munca prin integrarea copiilor cu deficiente in clasele normale.Ei bine, scopul e acela de a face un prim pas spre integrarea lor activa in societate si sa nu mai fie marginalizati.NU credeti ca ar fi mai usor viitorilor oameni ai societatii(elevii de acum) sa accepte prezenta persoanelor cu dizabilitati si sa le recunoasca drepturile de egalitate?

:?:
mariane
 
Mesaje: 1
Membru din: 22 Ian 2006, 00:56

AnteriorUrmătorul

Înapoi la Invatamant special / psihologie scolara

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Google Feedfetcher şi 2 vizitatori

cron