Concursuri software

Concursuri software

Mesajde newentry » 03 Ian 2004, 04:16

O intrebare la care sper sa gasim raspunsul:

Cand o sa se acorde concursurilor de software aceeasi atentie care se acorda olimpiadelor? Nu cred ca este un domeniu care trebuie neglijat. La urma urmei, daca nu stimulam tinerii atunci ce facem?

Sa promovam mai bine jocurile pe calculator? Sunt foarte multi elevi cu inclinatie spre programarea de software care din pacat nu sunt stimulati in nici un fel. Nu toti au norocul sa gaseasca un profesor care sa ii indrume spre olimpiada. Asa ca multi, in dorinta de a-si desavarsi pasiunea pentru programare, se apuca de creat software. Mai tarziu, acestia sunt recrutati de firme din afara. De ce? Pentru ca se pare ca la noi in tara nimeni nu stie sa aprecieze munca lor de la o varsta frageda.

Exista concursul InfoEducatie, o initiativa buna, dar insuficienta. Ce anume il atrage pe un elev sa vina la Galaciuc si sa isi prezinte proiectul? Nimic. Stie ca nu obtine nimic mai mult decat in cazul in care sta acasa. Ati putea spune... recunoasterea celorlalti. Da? De ce sa nu il posteze pe Internet daca vrea recunoastere? La urma urmei, concursul InfoEducatie este tratat de catre minister ca o frectie la picior de lemn.

Un elev care castiga un premiu la olimpiada se bucura de anumite privilegii (prestigiu si in cel mai bun caz admitere la o facultate de profil in tara samd).

Un elev care castiga un premiu la InfoEducatie ce castiga? Nimic. O diploma care nu ii aduce nici un beneficiu. Asa ca...intrebarea este...de ce sa mai participe? Il va ajuta pe un elev un premiu obtinut la InfoEducatia?

Daca vrem sa ne modernizam, ar trebui sa avem o gandire mai deschisa si sa apreciem ceea ce realizeaza acesti elevi. Ar trebui sa ii stimulam cumva. Efortul lor nu merita apreciat? Si ei se pregatesc la fel ca si elevii pentru olimpiada.