CONCURS NATIONAL" MĂRŢIŞOR DE SUFLET ROMÂNESC"

Sectiune dedicata evenimentelor scolare, stiri de interes pentru educatori

CONCURS NATIONAL" MĂRŢIŞOR DE SUFLET ROMÂNESC"

Mesajde mihaelagheorghe30 » 06 Feb 2009, 09:58

INFORMAŢII GENERALE

Denumirea proiectului: MĂRŢIŞOR DE SUFLET ROMÂNESC
TIPUL DE EDUCAŢIE ÎN CARE SE ÎNCADREAZĂ:
EDUCAŢIE PENTRU DEZVOLTARE PERSONALĂ, EDUCAŢIE ECOLOGICA
TIPUL DE PROIECT: NAŢIONAL
UNITĂŢI APLICANTE :
ŞCOALA CU CLASELE I – VIII SCĂRIŞOARA, com. CISLĂU jud. BUZĂU
Strada Scărişoara Nr. 4 , Telefon-FAX : 0238553135
e-mail : scoalascarisoara@yahoo.com
ŞCOALA CU CLASELE I – VIII SCĂRIŞOARA - STRUCTURA BUDA- CRĂCIUNESTI
G.P.N. SCĂRIŞOARA
G.P.N. BUDA – CRĂCIUNEŞTI
G.P.N. BĂRĂŞTI
Şcoli din ţară care doresc să se implice
INIŢIATOR PROIECT : Inst. GHEORGHE MIHAELA
ECHIPA DE PROIECT:
Inst. IONELA PETROŞEL
Inst. MIHAELA GHEORGHE
Inst. AURELIA MOLDOVEANU
Inst. MIHAI MIHAELA – LAURA
Educatoare - DRAGOMIR EUGENIA – G.P.N. Scărişoara

ARGUMENT
An de an sărbătoarea de 1 Martie ne readuce speranta, optimismul, credinţa în mai bine şi spor la toate. Din încleştarea frigului cu razele soarelui, a întunericului cu lumina, după ultimele zvârcoliri din zilele babelor, învinge viata, primăvara, soarele.
Acest triumf al reînvieri si regenerării nu putea fi invocat decât prin Martisor-pe care îl dăruim celor dragi la “cap de primăvară”.
Şnurul alb şi roşu cu o amuletă(bănuţ, o scoică) îl legau părinţii la mâna copiilor, îl daruiau flăcăii fetelor, îl shimbau fetele între ele cu sens de urare de noroc, de sanatate ca “argintul curat, ca piatra de râu, ca scoica din ape”.
Mărţişorul dăruit în zorii primei zile din Martie se purta 9-12 zile, uneori chiar până la vederea primului pom înflorit, apoi se atârna de ramurile înflorite, crezându-se că tot astfel va fi şi anul celui care l-a purtat.
Sunt frumoase traditii româneşti de mărţişor pe care nu am vrea să le lăsăm să piară! Şi ne-am gandit că un bun început ar putea să fie derularea cestui proiect.
De noi depinde în cea mai mare parte ca acest proiect să-şi atingă scopul. Reuşita activităţilor propuse se leagă direct de alegerea strategiilor didactice adecvate, îmbinarea metodelor expozitive cu cele activ – participative, care să ducă la realizarea produselor dorite cu întregul colectiv de elevi.
Tema “ Mărţişor de suflet românesc”,nu se înscrie numai în cadrul obiectului abilităţi practice,ci este mult mai complexă deoarece vine cu o provocare în faţa elevilor, şi anume:este lansată provocarea de a se implica afectiv şi efectiv în realizarea temei, în căutarea şi sortarea materialelor necesare, în culegerea de informaţii şi curiozităţi referitoare la tema aleasă.
Proiectul propus nu atinge doar obiective care se înscriu în sfera educaţiei estetice, ci şi a celei morale şi ecologice, dat fiind faptul că elevii vor oferi mărţisoarele realizate, femeilor pe care le vor găsi la Slujba de Duminica în dimineaţa zilei de 1 Martie, dar şi celor pe care le vor întâlni în drum spre biserica şi la întoarcere. Latura de educaţie ecologică a proiectului se va reflecta in realizarea unor felicitări utilizând materiale refolosibile, felicitări ce vor fi oferite mămicilor, bunicilor, dar şi femeilor întâlnite pe strada în timpul marşului cu caracter ecologic ce va fi organizat în data de 8 Martie 2009.

SCOPUL PROIECTULUI:
Dezvoltarea capacităţii de valorizare si păstrare a tradiţiilor lăsate de înaintaşi referitoare la mărţisor de mărţişor, contribuind la dezvoltarea experienţei practice a elevilor din şcolile aplicante, prin implicarea acestora in acţiuni placute şi constructive;cultivarea dorinţei de a trai intr-un mediu curat.
OBIECTIVE GENERALE:
Dezvoltarea respectului pentru valoarile umane ale culturii româneşti;
Dezvoltarea respectului pentru valorile tradiţionale ale creaţiei populare;
Dezvoltarea simţului artistic şi a spiritului practic;
Cultivarea dorinţei de a proteja si înfrumuseta mediul înconjurător.
OBIECTIVE SPECIFICE:

Culegerea şi valorificarea unor informaţii menite să păstreze şi să duca mai departe tradiţiile şi obiceiurile legate de mărţişor.
Stimularea iniţiativei şi creativităţii;
Implicarea responsabilă a elevilor în acţiuni de protejare a mediului prin colectarea şi atribuirea de noi utilităţi unor obiecte;
Stimularea şi promovarea capacităţilor creatoare ale elevilor prin organizarea de expoziţii;
Stimularea şi promovarea capacităţilor creatoare ale elevilor prin organizarea de expoziţii;
Realizarea la nivelul şcolii a unor activităţi cultural – artistice de omagiere a fiinţelor care ne-au dat viaţă.
DURATA : FEBRUARIE – MARTIE 2009
ORGANIZAREA PROIECTULUI:

 Încheierea protocolului de colaborare între iniţiatorii proiectului şi colaboratorii de lucru;
 Aprobarea proiectului de catre I.S.J. Buzău;
 Popularizarea proiectului în şcolile din judeţ şi din ţara ( prin trimiterea , prin intermediul presei, postarea proiectului pe www.didactic.ro );
 Înscrierea şcolilor pe baza unei fişe de participare;
 Derularea activităţilor propuse;
 Organizarea festivităţii de premiere;
 Evaluarea proiectului;
 Expedierea de diplome şi CD-uri(conţinând imagini din timpul derularii proiectului expozitia şi festivitarea de premiere)
MODALITĂŢI DE EVALUARE

INTERNĂ

 Constituirea unei echipe de monitorizare ( echipa de proiect);
 Depistarea şi remedierea disfuncţionalităţilor care pot apărea în funcţionarea proiectului;
 Chestionare care să vizeze interesul copiilor pentru activităţile propuse;
 Înregistrarea lucrărilor realizate de fiecare elev prin consemnarea unor simboluri(ghiocei, zambiluţe etc.) şi acordarea de diplome atunci când a acumulat un anumit număr de simboluri;
 Analiza produseler activităţilor;
 Discuţii cu elevii şi cu parinţii;
 Observarea sistematică a elevilor;
 Acordarea unor diplome pentru :creativitate, originalitate, ingeniozitate, cel mai frumos mesaj adresat mamei, cel mai sugestiv mesaj ecologic etc;
 Analiza activităţilor individuale şi de grup;
 Observarea comportamentelor elevilor sau grupurilor de elevi în timpul desfăşurării activităţilor din cadrul proiectului;
 Portofoliile elevilor cuprinzând fişe de informare şi documentare independentă;
 Grupuri de discuţii cu elevii – schimburi de opinii;
 Grupuri de discuţii cu cadrele didactice – schimburi de opinii şi experienţă pentru o gestiune cât mai concisa şi mai eficientă a acţiunilor;
 Realizarea unei expoziţii cu materialele realizate în şcoala şi primite din ţară , expoziţie finalizată cu premii pe secţiuni.


EXTERNĂ

 Chestionare pentru elevi care să reflecte atitudinea acestora faţă de modalităţile de organizare şi desfăşurare a proiectului;
 Chestionare pentru cadrele didactice şi părinţi care să reflecte opiniile acestora în legătură cu acţiunile desfăşurate pe parcursul derularii proiectului;
 Măsurarea /înregistrarea utilizării resurselor materiale legate de acţiunile desfăşurate : timpul necesar, activităţile, în ce măsură echipamentele si resursele şcolii sunt utilizate(calculatoare, lecturile necesare, accesul la internet)
REGULAMENT

Proiectul de adresează preşcolarilor, elevilor, învăţătorilor şi profesorilor care doresc să participe impreună cu elevii la activităţi extracurriculare în perioada februarie – martie 2009, calendarul activităţilor fiind următorul:
 1 – 15 februarie – înscrierea ;
 Legenda mărţişorului; tradiţii de mărţişor – 16 – 17 februarie;
 Realizarea mărţişoarelor şi a felicitărilor – 18 – 20 februarie 2009;
 Expedierea lucrarilor împreună cu un plic A4 timbrat ( pentru expedierea diplomelor) – pâna pe 23 februarie – data poştei;
 Oferirea de mărţişoare la biserica din localitate/cartier – 1 Martie 2009;
 Organizarea marşului cu caracter ecologic şi oferire de felicitari pe strazile localităţii – 8 Martie 2009

Fiecare cadru didactic poate participa cu 5 mărţişoare şi 3 felicitări care vor fi trimise până cel târziu 23 februarie , data poştei, împreună cu un plic A4 autoadresat, timbrat , pentru expedierea diplomelor.Fiecare lucrare va fi insoţită de fişa (vezi anexa......) care va cuprinde unmatoarele date:
 numele instituţiei
 numele şi prenumele elevului
 clasa, învăţătorul
 enumerarea materialelor folosite pt. realizarea lucrării;
 scurt proces tehnologic

Felicitările vor fi însoţite de aceeaşi fişă si vor avea scris de mană, pe faţa felicitării, in partea de sus/jos un scurt mesaj ecologic.

Tuturor participanţilor lise acordă diplome de participare la proiect.La ambele secţiuni( mărţişoare şi felicitări ) vor fi acordate premii pentru:originalitate, ingeniozitate, creativitate, dar şi pentru mesajele transmise de felicitari( atât cele pentru mămici, cât şi cele ecologice)

Persoane de contact:
☺ inst. Gheorghe Mihaela – mihaelagheorghe30@yahoo.com
☺ inst. Moldoveanu Aurelia - aureliamoldoveanu10@yahoo.com
☺ scoalascarisoara@yahoo.com

Înscrierea se va face la una din adresele de contact, precizându-se următoarele:
 numele şi adresa instituţiei
 clasa, învăţătorul
 numărul de elevi
 date de contact (număr de telefon, adresă de email)

Inspector de specialitate, Director,
Prof. Paula Mihai Inst. Ionela Petroşel



































[/b]
mihaelagheorghe30
 
Mesaje: 14
Membru din: 03 Feb 2008, 23:51

detalii concurs

Mesajde mariflor » 09 Feb 2009, 22:40

Nu exista taxa de participare?
mariflor
 
Mesaje: 18
Membru din: 28 Noi 2007, 16:55

Mesajde mihaelagheorghe30 » 09 Feb 2009, 22:53

Nu se percepe taxa de participare!
Doar ca cei ce se inscriu, in acelasi plic cu lucrarile copiilor vor trimite si un plic A4 autoadresat si timbrat corespunzator pentru expedierea diplomelor.
Va asteptam in echipa!
mihaelagheorghe30
 
Mesaje: 14
Membru din: 03 Feb 2008, 23:51

Mesajde mariflor » 09 Feb 2009, 23:07

Acordul de parteneriat se completeaza si se trimite cu lucrarile in plic si apoi se returneaza ?
Multumesc!
mariflor
 
Mesaje: 18
Membru din: 28 Noi 2007, 16:55

Mesajde mihaelagheorghe30 » 09 Feb 2009, 23:14

Acordul de parteneriat se completeaza si se trimite scanat pe mail sau in plicul cu lucrarile, dar va opriti o copie. :wink:
mihaelagheorghe30
 
Mesaje: 14
Membru din: 03 Feb 2008, 23:51

acord parteneriat

Mesajde mariflor » 09 Feb 2009, 23:17

Dar nu are nr. si data din partea scolii dvs
mariflor
 
Mesaje: 18
Membru din: 28 Noi 2007, 16:55

Mesajde mihaelagheorghe30 » 09 Feb 2009, 23:29

Da, aveti dreptate!
Mai scapa cate ceva de fiecare data... :(
Contactati-ma pe mail si ne lamurim.
mihaelagheorghe30
 
Mesaje: 14
Membru din: 03 Feb 2008, 23:51

nelamuriri

Mesajde lostindreamer1 » 11 Feb 2009, 01:55

1 .Poate nu am fost destul de atenta , dar pentru ce categorii de copiii(prescolari , primari sau gimnaziali )?
2. Pot participa si copiii din invatamantul special ?
3. Pentru inscrierea in concurs trebuie sa fie fiecare invatator in parte sau poate inscrie un reprezentant pe toti (cu toate lucrarile in acelasi plic, fiecare cu fisa de inscriere si lucrarile copiilor)? Mai exact pentru incheierea acordului de parteneriat va fi un singur reprezentant sau trebuie sa-si faca fiecare invatator?

Va multumim foarte mult pentru aceasta ocazie minunata!
lostindreamer1
 
Mesaje: 3
Membru din: 02 Apr 2008, 20:07

Mesajde mihaelagheorghe30 » 11 Feb 2009, 10:43

 Elevi din învăţământul preprimar, primar şi gimnazial (învăţământ special şi de masă), cadre didactice care dorecs să participeFiecare lucrare va fi insoţită de fişa care va cuprinde unmatoarele date:
 numele instituţiei
 numele şi prenumele elevului
 clasa, învăţătorul
 enumerarea materialelor folosite pt. realizarea lucrării;
 scurt proces tehnologic

Felicitările vor fi însoţite de aceeaşi fişă si vor avea scris de mană, pe faţa felicitării, in partea de sus/jos un scurt mesaj ecologic.

Tuturor participanţilor lise acordă diplome de participare la proiect.La ambele secţiuni( mărţişoare şi felicitări ) vor fi acordate premii pentru:originalitate, ingeniozitate, creativitate, dar şi pentru mesajele transmise de felicitari( atât cele pentru mămici, cât şi cele ecologice)

Înscrierea se va face la una din adresele de contact, precizându-se următoarele:
 numele şi adresa instituţiei
 clasa, învăţătorul
 numărul de elevi
 date de contact (număr de telefon, adresă de email)
Protocolul se semneaza cu unitatea de invatamant reprezentata de director si , unde participa mai multe cadre didactice dintr-o scoala, coordonatorul activitatilor la nivel de scoala.
Daca mai aveti si alte intrebari va raspundem cu placere si va asteptam in echipa!
mihaelagheorghe30
 
Mesaje: 14
Membru din: 03 Feb 2008, 23:51

Mesajde lostindreamer1 » 12 Feb 2009, 00:34

Buna seara!
Va multumim ptr promptitudine , dar si noi suntem la fel , chiar astazi am semnat acordul de colaborare ( dar cum spunea o colega mai inainte nu are numar de inregistrare, iar d.secretara de la noi a zis ca se poate sa-l transmiteti si noi il putem nota ). Urmeaza sa facem lista cu cadrele didactice si elevii participanti pentru inscriere ...mai trebuie ceva ? (am inteles bine trebuie sa ne inscriem pana pe 15 februarie, nu ?)
lostindreamer1
 
Mesaje: 3
Membru din: 02 Apr 2008, 20:07

Mesajde mihaelagheorghe30 » 12 Feb 2009, 11:37

acordul are nr. 17/30.01.2009, da inscriere pana pe 15 .02.2009 pe mail
:)
mihaelagheorghe30
 
Mesaje: 14
Membru din: 03 Feb 2008, 23:51

Mesajde sportiv » 12 Feb 2009, 19:35

Ne inscriem la concurs elevii clasei a IV-a de la Scoala Nr. 2 Racaciuni,judet Bacau,invatator Gh.Roset
Avatar utilizator
sportiv
 
Mesaje: 3123
Membru din: 19 Ian 2008, 19:02
Localitate: Răcăciuni-Bacău

Mesajde mihaelagheorghe30 » 12 Feb 2009, 23:38

Va rugam sa trimiteti inscrierile prin e-mail! Multumim!
mihaelagheorghe30
 
Mesaje: 14
Membru din: 03 Feb 2008, 23:51

Mesajde mihaelagheorghe30 » 16 Feb 2009, 17:00

Multumim tuturor celor care s-au alaturat noua in derularea acestui proiect! Inscrierile s-au incheiat in data de 15 februarie. Multumim pentru intelegere!
mihaelagheorghe30
 
Mesaje: 14
Membru din: 03 Feb 2008, 23:51

Mesajde feliwhy » 15 Mar 2009, 16:46

Nu se aude nimic de rezultate? A primit cineva plicul cu diplome?
Avatar utilizator
feliwhy
 
Mesaje: 143
Membru din: 02 Mar 2008, 21:01
Localitate: IZBICENI

Următorul

Înapoi la Stiri si evenimente

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 0 vizitatori

cron