COMISIA PENTRU EVALUAREA SI ASIGURAREA CALITATII INV&#25

Discutii legate de invatamantul romanesc, cum este acum si cum ar trebui sa fie.

COMISIA PENTRU EVALUAREA SI ASIGURAREA CALITATII INV&#25

Mesajde doralina » 29 Oct 2006, 15:16

:shock: Aş dori orice informatie utilă din domeniu Comisia pentru evaluarea si asigurarea calităţii in invăţământ. Mentionez ca fac parte din aceasta Comisie si n-am habar ce ar trebui sa fac.
Vă multumesc!
doralina
 
Mesaje: 1
Membru din: 19 Sep 2006, 23:35

Mesajde emese_d » 29 Oct 2006, 19:25

emese_d
 
Mesaje: 273
Membru din: 03 Feb 2006, 22:43
Localitate: Brasov

Mesajde catadeli35 » 29 Oct 2006, 20:49

Cauta ordonanta de urgenta nr.75 din 12 iulie 2005 privind asigurarea calitatii educatiei.Acolo gasesti tot ce ai nevoie.Bafta!
catadeli35
 
Mesaje: 161
Membru din: 25 Oct 2005, 20:29

Mesajde lucky6emi » 29 Oct 2006, 23:14

Comisia pentru evaluarea şi asigurarea calităţii are următoarele atribuţii:
a) elaborează şi coordonează aplicarea procedurilor şi activităţilor de evaluare şi asigurare a calităţii, aprobate de conducerea unităţii şcolare, conform domeniilor şi criteriilor prevăzute de legislaţia în vigoare;
b) elaborează anual un raport de evaluare internă privind calitatea educaţiei în unitatea şcolară respectivă, pe baza căruia directorul elaborează raportul general privind starea şi calitatea învăţământului din unitatea şcolară. Raportul este adus la cunoştinţa tuturor beneficiarilor, prin afişare sau publicare şi este pus la dispoziţia evaluatorului extern;
c) elaborează propuneri de îmbunătăţire a calităţii educaţiei;
d) cooperează cu agenţia română specializată pentru asigurarea calităţii, cu alte agenţii şi organisme abilitate sau instituţii similare din ţară ori din străinătate, potrivit legii.
(5) Orice control sau evaluare externă a calităţii, din partea Agenţiei Române de Asigurare a Calităţii în Învăţământul Preuniversitar sau a Ministerului Educaţiei şi Cercetării se va baza pe analiza raportului de evaluare internă a activităţii din unitatea şcolară.
Avatar utilizator
lucky6emi
 
Mesaje: 4708
Membru din: 06 Sep 2005, 16:46
Localitate: Arad

Mesajde mirelar » 10 Feb 2007, 22:33

cei din comisia de autoevaluare n-au voie sa fie membri ai Consiliului de administratie?
mirelar
 
Mesaje: 176
Membru din: 29 Aug 2005, 15:33

Mesajde aniova30 » 10 Feb 2007, 22:57

Da,cu exceptia coordonatorului.
aniova30
 
Mesaje: 192
Membru din: 25 Dec 2005, 11:15

Mesajde mirelar » 11 Feb 2007, 14:34

fiti , va rog amabila si spuneti-mi unde gasesc acest lucru reglementat?
mirelar
 
Mesaje: 176
Membru din: 29 Aug 2005, 15:33

Mesajde aniova30 » 12 Feb 2007, 15:31

OUG 75/12.07.2005
ART. 11
(1) La nivelul fiecarei organizatii furnizoare de educatie din Romania se infiinteaza comisia pentru evaluarea si asigurarea calitatii.
(2) Organizatia furnizoare de educatie elaboreaza si adopta propria strategie si propriul regulament de functionare a comisiei pentru evaluarea si asigurarea calitatii.
(3) Conducatorul organizatiei este direct responsabil de calitatea educatiei furnizate. Comisia pentru evaluarea si asigurarea calitatii este formata din 3-9 membri. Conducerea ei operativa este asigurata de conducatorul organizatiei sau de un coordonator desemnat de acesta.
(4) Componenta comisiei pentru evaluarea si asigurarea calitatii in unitatile din invatamantul preuniversitar cuprinde, in numar relativ egal:
a) reprezentanti ai corpului profesoral;
b ) reprezentanti ai parintilor, in cazul invatamantului prescolar, primar sau gimnazial ori ai elevilor, in cazul invatamantului profesional, liceal si postliceal;
c) reprezentanti ai consiliului local.
(5) Comisia pentru evaluarea si asigurarea calitatii in cadrul institutiilor de invatamant superior cuprinde, in numar relativ egal:
a) reprezentanti ai corpului profesoral;
b ) reprezentanti ai studentilor si ai absolventilor;
c) reprezentanti ai angajatorilor.
(6) Membrii comisiei pentru evaluarea si asigurarea calitatii nu pot indeplini functii de conducere in institutia respectiva, cu exceptia persoanei care asigura conducerea ei operativa. Activitatea membrilor comisiei pentru evaluarea si asigurarea calitatii poate fi remunerata, cu respectarea legislatiei in vigoare.
aniova30
 
Mesaje: 192
Membru din: 25 Dec 2005, 11:15

Mesajde emese_d » 12 Feb 2007, 16:15

Aici legea lasa loc la interpretari...
Care sunt functiile de conducere intr-o unitate de invatamant? Director si director adjunct.... ei sunt singurii recunoscuti legal si remunerati pentru activitatea de conducere.
Deci?
Eu stiu ca "nu se recomanda", dar nici "nu se interzice" ca membrii Consiliului de administratie sa faca parte din CEAC. Unele scoli/gradinite cu personal putin nici nu au destui oameni sa numeasca doua comisii/consilii diferite din care trebuie sa faca parte "cei mai cei". Este optiunea fiecarei institutii in parte...
emese_d
 
Mesaje: 273
Membru din: 03 Feb 2006, 22:43
Localitate: Brasov

Mesajde emese_d » 13 Feb 2007, 18:32

Dragi colegi, daca aveti nelamuriri in legatura cu Comisia de evaluare si asigurarea calitatii, postati aici intrebarile si vom incerca impreuna sa gasim raspunsuri la ele...
emese_d
 
Mesaje: 273
Membru din: 03 Feb 2006, 22:43
Localitate: Brasov

Mesajde pistol_mada » 13 Feb 2007, 23:33

eu am fost recent la un curs pe tema calitatii organizat de casa calitatii in bucuresti si acolo a fost invitat serban iosifescu..l-am intrebat personal daca ai voie si in consiliul de administratie si in comisia de calitate si mi s-a raspuns ca respectiva persoana care se regaseste in aceasta situatie trebuie sa aleaga.
Avatar utilizator
pistol_mada
 
Mesaje: 327
Membru din: 06 Iul 2006, 00:53

Mesajde emese_d » 14 Feb 2007, 00:21

Da, asa se recomanda sa fie persoane diferite in cele doua comisii/consilii. Altfel "tu centrezi, tu dai cu capul"... OK!
Insa legea vorbeste de "functii de conducere", iar acestea sunt clar: director si director adjunct! Atat!
Dl. Iosifescu a facut doar o recomandare, a spus cum ar fi ideal sa se intample.
emese_d
 
Mesaje: 273
Membru din: 03 Feb 2006, 22:43
Localitate: Brasov

Mesajde gabiec » 20 Mar 2007, 17:48

Ai dreptate. Bineinteles ca functiile de conducere sunt doar cele specificate in legea 128/97, respectiv in Legea invatamantului -director si director adjunct. Daca ar fi fost atat de stricta componenta comisiei, ar fi aparut o reglementara concreta in acest sens, pt ca se discuta despre asta de luni bune de zile si nu a aparut nimic concret, tocmai pt ca fiecare scoala poate stabili cine sa faca parte din CEAC si cine nu. Nu mai luati toti drept ,,litera de lege" informatiile tip recomandare. Si despre remunerarea anumitor activitati didactice suplimentare se scrie ca ,,pot" fi platite, dar asta nu inseamna ca se si platesc.
gabiec
 
Mesaje: 48
Membru din: 06 Sep 2005, 20:54

Membrii comisiei de evaluare si asigurare a calitatii

Mesajde maxim » 10 Ian 2008, 00:47

Stie cineva, daca membrii comisiei de evaluare si asigurare a calitatii , sunt platiti pentru ceea ce fac? Exista o dispozitie legala in acest sens? o suma stabilita,etc.?
maxim
 
Mesaje: 1
Membru din: 10 Ian 2008, 00:40


Înapoi la Scoala in Romania

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 1 vizitator