CERCUL PEDAGOGIC, o intrunire metodica ce-si pierde scopul?
As dori sa supun dezbaterii voastre, dragi colegi, aceasta tema, poate descoperim solutii impreuna, pentru ca cercul pedagogic sa redevina "agora" dascalilor, provocarea careia sa-i raspundem cu profesionalism. De ce s-a perimat rolul cercului pedagogic? Cum am ajuns ca intr-o modalitate mereu aceeasi sa asistam la lectii demonstrative- mai mult sau mai putin-, la referate si proiecte pe care aproape nu le mai audiaza nimeni? Cati dintre noi sunt prezenti la C P? De unde acest mare dezinteres? Ce ar interesa pe cei mai multi dintre noi la aceste intalniri?
Daca dezbatem cu sinceritate tema, expunand opinia noastra fata de aceasta problema, poate apar, cum ziceam, si solutii.
La noi, in zona Ocna Mures, Alba, am observat aceste atitudini deloc profesionale, multi absenti, foarte slaba participare la discutii/dezbateri, mai toti dorim sa se incheie repede si ne bucuram de colegii pe care-i revedem. A scazut foarte mult interesul pentru orice tema se propune.
Uneori am organizat ateliere de lucru, cu invatarea unui joc didactic, cu prezentarea si exersarea unei metode active de invatare sau am organizat expozitii. Atunci parca s-a observat o altfel de participare, dar nu mult diferita de cea anterioara.
Va astept cu opiniile voastre, poate iesim cumva din letargie. Sau poate in alte zone/ judete e altfel?
Elena Carunta