de matrescu » 18 Ian 2006, 14:16
Consider ca, este foarte necesar, sa utilizam calculatorul,in procesul predare/invatare si am sa motivez acest aspect: daca la lectiile obisnuite de matematica(creta/tabla/planse),nu toti elevii reusesc sa retina, din clasa,anumite etape ale lectiei :formule,grafice,etc. la lectiile in AEL, elevii sunt foarte atenti,nerabdatori sa parcurgem etapele lectiei si retin,culmea si elevi pe care,in general nu-i consideram activi la ore, in fata calculatorului, nu-i mai recunosc:sunt altii, inteleg rapid o proprietate care se explica,la lectie, totodata si executa rapid miscarile necesare care evidentiaza acea proprietate, imaginea "miscatoare" ii atrage,se fixeaza pe retina elevului,astfel ca fiecare ora de matematica tinuta in cabinetul de informatica, s-a terminat foarte repede, cu regret de ambele parti:elevi(pentru ca le place si dau randament), respectiv profesor( care are,evident satisfactii, caci elevii sunt activi, si eleviii au inteles ceea ce era esential,din lectie). Evident, ca se poate folosi,daca este necesar si creta,printre etape.
Un alt aspect,ce vreau sa-l evidentiez,prin utilizarea calculatorului:se mai intimpla,uneori,la o lectie noua,sa avem nevoie de un rezultat de la o lectie anterioara, si raspunsul la intrebarea pusa de mine, intirzie sa apara:atunci intervin si le amintesc elevilor ca acea functie(proprietate,formula,grafic,etc.) am studiat-o la o lectie tinuta in AEL si imediat,vad cum se lumineaza fetele si apare si raspunsul asteptat(elevul si-a imaginat reprezentarea grafica a functiei cu toate amanuntele de atunci, a avut ce sa-si aminteasca!)
Satisfactii deosebite am avut la lectiile: functia exponentiala, functia logaritmica(clasa a X-a), arii suprafete plane(clasa a XII-a), cercul trigonometric, functiile sin si cos(clasa a IX-a), functia de gradul doi,graficul(clasa a IX-a)si altele.
Asadar,din proprie experienta,afirm cu toata raspunderea:calculatorul face MINUNI!
"Tomorrow will be another day"
- Pe aripile vântului -