de stefaniadana » 09 Iul 2009, 10:25
Domnule Emil,am fost pur si simplu uimita de promtitudinea cu care mi-ati raspuns si m-am gandit ca ori sunteti intradevar foarte dedicat acestui proiect ori aveti o minte artificiala foarte performanta(vreun soft) care citeste mesajele noastre,le interpreteaza logic si raspunde automat,cred insa ca prima ipoteza este mai plauzibila.
Da,este adevarat ca vrem sa facem ceva sa schimbam in bine invatamintul romanesc dar citeodata te apuca disperarea si neputinta cand vezi cite greseli se fac si neavind puterea de a schimba ceva folosesti expresia stupida..traim in Romania.
Cred ca dezbatrea virtuala initiata este ceva extrem de benefica daca cineva tine cont de parerile noastre,daca nu este pierdere de timp sau un fel de psihoterapie de grup!
Urmaresc cu interes si celelalte pareri exprimate pe froum sau la alte sectiuni pentru ca asa cum spunea un mare ganditor "un om informat cistiga razboiul".Se fac prea multe experimente in invatamintul romanesc si sunt sacrificate prea multe generatii de elevi iar un om pasionat de munca lui nu poate asisata indiferent la acest lucru,cred ca este timpul sa lucram impreuna noi cei din teritoriu si cei din minister,este timpul sa depasim vechile mentalitati ca doar cei din minister pot gandi si hotari.De exemplu eu stau si ma intreb ce se va intimpla cu elevii cu diverese deficiente minore care trebuiesc integrati in scolile de masa(nivel liceal-si nu sunt putini),vom lucra cu ei dupa programe speciale ca pana acum(este destul de greu si ei se simt frustrati deoarece ar dori sa faca si ei e fac ceilalti dar nu pot si cum sa le explici ca au o problema).Poate ca ar trebui gandita o alta abordare si daca tot avem multi psihologi si consilieri scolari ar trebui evaluati inca din gimnaziu iar aceea adeverinta medicala cu care elevii vin la inscriere sa fie insotita si de o evaluare psihologica.Inteleg oarecum ratiunea integrarii lor in colective de elevi dezvoltati normal dar cum nu prea ii evalueaza nimeni mi s-a intimplat sa lucrez intr-o scoala de masa cu elevi cu probleme destul de serioase iar acordindu-le lor o atentie deosebita(de care aveau nevoie)a trebuit sa neglijez instruirea celorlalti.Analizind ambele aspecte ale problemei imi pun intrebarea daca nu ar fi mai bine ca pe langa scolile de masa sa se formeze grupe sau clase in care sa fie inclusi elevii cu astfel de probleme si credeti-ma ca pe an ce trece sunt tot mai multi!
In cautarea solutilor la problemelor cu care ma confrunt zi de zi la clasa m-am hotarit sa-mi continui specializarea incercind sa aflu mai mult si urmind cursurile facultatii de Psihologie(mi-e destul de greu,dar atunici cand esti pasionat de ceva,nimic nu e prea greu si dumneavoastra domnule Emil cred ca ma intelegeti ce spun,daca stati si in vacanta, seara cu ochii pe site).Poate ca de aceste realitati ar trebui sa tine cont ministerul atunci cand desfinteaza SAM-urile,ce vom face cu acesti copiii cu probleme ii vom trece doar pentru ca sunt prezenti la ore?Si am mai auzit un zvon alarmant, ca nu se vor mai deconta abonamentele pentru cei din mediul rural care invata in mediul urban ci doar abonamentele din mediul urban(ceea ce este un non sens pentru ca in orasele mici distantele pot fi parcurese pe jos iar pretul abonamentelor este mic,in jur de 50lei,pe cand cel din mediul rural este mai mare in functie de distanta aprox.140 lei,iar familile de la tara nu pot plati acesti bani deci isi vor retrage copiii) si atunci imi pun intrebarea cine doreste ca ei sa urmeze o forma de scolarizare si de cea sa mai anuntam cazurile de copiii cu abandon scolar(asa cum suntem indemnati in spoturile publicitare)daca nu ii ajutam cu masuri guvernamentale sa vina la scoala?