Ar trebui să fie informată cu ce se "manancă" educaţia fizică şi sportul. SUNT DOUÄ NOŢIUNI DIFERITE. Educaţia fizică "operează" cu toţi copii de vârstă şcolară având obiective în plan sanogenetic, PROFILACTIC, etc., iar sportul "operează" numai cu cei care dispun de un potenţiaL BIOMOTRIC SUPERIOR, elementele valoroase selecţionaţi pentru diferite ramuri sau probe sportive, în vederea obţinerii de PERFORMANŢE SPORTIVE. Ar trebui să mai stie Doamna Ministru sau cel puţin să fie informată de cei care au pus-o în situaţia aceasta jenantă că toate tările din U.E fac eforturi pentru introducerea orelor de EDUCAŢIE FIZICÄ ĂN TRUNCHIUL COMUN , recomandându-se 3 ORE de EDUCAŢIE FIZICÄ. Este păcat ca avem asemenea conducători, incapabili si neprofesionişti. Cineva ar trebui să - i spună că anual apar 350.000 de cazuri noi de obezitate juvenilă în UE, că România ocupă locul I în clasamentul deceselor din cauze cardio vasculare, că diabetul zaharat juvenil s-a dublat în ultimiii 3 ani, iar incidenţa bolilor respiratorii sau de nutriţie la copii a crescut alarmant. De asemenea tot mai multi elevi nu mai sunt atrasi de scoală in general şi de activitatea fizică în special, de multe ori încearcă să se sustragă, având o atitudine negativă faţă de mişcaqre, preferă internetul, muzica, cumpărăturile, iar miscarea ocupând doar a 5-a preferinţă în petrecerea timpului liber.
D-na Ministru nu trebuie să caute mult si să descopere că timpul alocat activităţilor sportive a scăzut alarmant, că obezitatea a fost declarată prioritate pentru toate statele civilizate. Datorită noilor tehnologi, alimentaţiei de tip Fast Food, lipsei exerciţiului fizic, dezinteresului politic şi neprofesionalismului conducătorilor noştrii pentru activitatea sportivă în general s-a ajuns la această situaţie tristă. Nu era de ajuns , iar acum vor să mai aducă copiii la sport sâmbăta şi duminica, de educaţie fizică nu poate fi vorba. Cei care practică un sport oricum fac miscare si sambata sau duminica, iar ceilalti care nu au motivatia necesară ar trebui să fie atrasi altfel. Cum putem atrage copiii cand sala de sport va fi dimineata în cursul săptămânii , liberă şi goală, iar dupăamiaza cand ar trebui să vină la mişcare se vor întalni cu cei din clubuirle sportive, sala fiind superplină şi se vor calca în picioare. Cred că nu mai putem vorbi de activităţi sportive de masă, dacă nu putem acoperii opţiunile elevilor asigurând egalitate de şanse, scolile neavând infrastructura sportivă necesară pentru a primi după cursuri toţi elevii şcolii. (Daca o scoală are 3 terenuri ar putea juca aproximativ 6 echipe, 40-45 de copii. cu ceilalti ce facem, cum îi atragem pentru ca elevii să facă un joc sportiv, nu le putem lega mingea de picior să faca numai pase sau exerciţii chemându-i la şcoală după orele 14, ei vor fi obositi , se plictisesc şi vor manifesta o indiferenţă din ce mai mare, chiuar vor respinge aceste activităţi prin neparticipare sau invocarea unor probleme medicale, La atletism nu existăă piste de alergare, scoala nu poate acoperii toate opţiunile copiilor pentru ca este clar, nu toti doresc să facă fotbal)
Pentru cei din staful Abrumbăricăi.
Ar trebui să o duceţi pe terenurile de sport să-şi rupă gleznele sau să fie călcată pe coadă . Poate asa o să înţeleagă sau măcar să vadă care este realitatea din majoritatea şcolilor.
Cred că ne întoarcem cu 10-20 de ani în urmă şi vom avea mult de suferit. Tânăra generatie are nevoie de educaţie fizică si nimeni , nici măcar ministrul ed nu are acest drept de a lua o oră de ed fizică.
Opinia publică discută şi nimenui nu ia nici o măsură sau atitudine la ceea ce se întâmplă. Unde sunt specialiştii, unde sunt părinţii? Vom investi în paturi de spital, medicamente şi vom cerşi mila celor care au bani. Mişcarea este singurul medicament care nu costa nimic până azi.
Paşte fericit tuturor şi poate în Săptâmâna Mare le va veni mintea la cap domnilor din MEdC. Doamna nu este singurul vinovat pentru dezastrul din sistemul actual, mai sunt si acei sfătuitori buni care vor să facă un învăţământ eficient şi performant. Sunt curios ce mijloace compensatorii au, pentru că este clar educaţia fizică nu este preferata loc.