Scoala romaneasca intre necesitate si realitate

Comentarii asupra articolelor din Tribuna Invatamantului. Opinii generale, articole proprii, ce pot fi inserate in revista.

Ca profesor, colaborati cu cei de la MEC?

Da
13
20%
Nu
51
80%
 
Voturi totale : 64

Scoala romaneasca intre necesitate si realitate

Mesajde alilia » 06 Feb 2006, 13:22

Comunismul a lasat sechele grave asupra societatii romanesti! Teama de a spune adevarul si frica de repercursiuni exista inca. Firava democratie nu poate prinde inca radacini trainice intr-o Romanie condusa de fosti comunisti, persoane obediente sistemului totalitarist, ce cu greu se pot adapta teoriilor crestin democrate. In acest context, scoala romaneasca se zbate intre viata si moarte, deoarece nu mai transmite valori morale si spirituale tinerilor, dar nici forta intelectuala, indepartandu-se vizibil de idealul educatiei. Traim in indiferenta! Tinerii de astazi reprezinta viitorul de maine!! Cum va fi el??
Mai nou, dascalii se acopera de hartii, in ceea ce vizeaza invatarea centrata pe elev, dar realitatea la clase este alta. Copiii din mediul rural sunt condamnati la esec, din start, deoarece programele scolare sunt academice pentru micutii elevi, ai caror parinti nu stiu sa-i indrume in demersul didactic. In orase, este la moda sa faci tema cu invatatorul, contra cost, bineinteles!! Nimeni nu are curajul sa sesizeze ISJ sau MEC. Povestea se repeta si in ciclul gimnazial, cand elevii ce au pierdut baza in clasele I_IV se confrunta cu probleme vizibile. Dar, drama este, ca nimeni nu are timp pentru acestia, fiind condamnati sa ramana corigenti, chiar repetenti. Unde este calitatea invatamantului??? De aici si pana la esecul total in viata nu este decat un pas. Si suntem raspunzatori pentru destinul acestor tineri!!

Liliana Ionescu
Drobeta Turnu Severin
alilia
 
Mesaje: 8
Membru din: 01 Dec 2004, 18:38

Mesajde an_luminita » 06 Feb 2006, 16:03

:( Va propun sa nu privim atat de radical problema invatamantului romanesc. Da, exista probleme grave, care de ani de zile sunt aratate cu degetul dar care sunt lasate sa se cronicizeze. O vorba veche spune ca "adevarul este intotdeauna la mijloc!" Sa nu aruncam toata vina pentru esecul scolarilor nostri mai mici sau mai mari pe segmentul - invatamant primar.
Din cei 17 ani de activitate didactica, 7 i-am petrecut la sat. Sa nu credeti ca "am vorbit singura"! Si la sate sunt multi copii isteti. Dar ei mai si muncesc in gospodarie, nu au toti acasa calculatoare sau internet. Poate ar fi bine ca cei care elaboreaza programele sau standardele curriculare de performanta sa nu mai fie atat de idealisti sau sa provina si din randul celor care au lucrat la catedra ani multi(si poate chiar la sat). La oras dascalii desfasoara program prelungit de pregatire cu elevii. Asta nu inseamna ca (pentru bani) "fac doar temele" cu elevii.
Elevii claselor primare ajung la gimnaziu. Sa luam in calcul cateva aspecte: unii nu mai vor sa invete(ca doar au crescut, ca doar merge cu mama in strainatate etc.) altii sunt bulversati de schimbarea in permanenta a cadrelor didactice ( unele renunta la invatamant, altele se titularizeaza la oras fiindca au nevoie de acest statut si sunt mereu pe picior de plecare s.a.m.d.)
Despre ce se intampla in invatamantul liceal, ne informam adeseori de la tv. sau din presa. Si ramanem uneori cu un gust amar.
In concluzie, vreau sa spun doar atat: Bine ar fi sa nu privim atat de prapastios lucrurile, bine ar fi sa nu dam vina pe cineva anume numai fiindca trebuie sa existe mereu un vinovat, bine ar fi sa nu ne mai plangem atata, ca devenim prin asta,pentru altii, proverbiali, bine ar fi sa punem seara capul pe perna impacati ca am facut cat am stiut, cat am putut si cum ne-am priceput si hotarati ca maine sa fim altfel(mai buni, mai priceputi...)
Sunt o invatatoare care s-a facut institutor fiindca a vrut "sa schimbe sau sa o schimbe ceva". :(
"Maxima debetur puero reverentia" Juvenal
www.luminitaracolta.piczo.com
Avatar utilizator
an_luminita
 
Mesaje: 54
Membru din: 05 Dec 2005, 21:32
Localitate: Maramures

Modelam personalitati ...

Mesajde alilia » 08 Feb 2006, 14:05

Mai intai va salut calduros si ma bucur ca, prin intermediul Internetului, salutul meu ajunge in Maramures, zona pe care de mult imi doresc sa o vizitez, dar de fiecare data a intervenit ceva ce m-a determinat sa schimb itinerariul de concediu.
Revenind la situatia actuala a invatamantului, desi ati perceput ca atac la persoana cele afirmate de mine, sa stiti ca acesta este adevarul. Este drept, sunt si oameni de valoare in sistem, care iubesc ceea ce fac, dar declinul este vizibil!!
Eu am elevi in clasa a IX-a cu capacitate, care scriu "cu picioarele" si nu stiu sa gandeasca, nu stiu sa caute o notiune in caiet, nu stiu sa comunice ... si asta este o DRAMA. Invatatorii sunt de vina deoarece nu sesizeaza MEC in legatura cu problemele pe care le intampina la clasa, cu programele prea incarcate. De asemenea, este o moda cu cadourile. Vorbesc din proprie experienta, fiul meu fiind acum in clasa a VI-a. Niciodata invatatoarea lui nu a avut in vedere completarea lacunelor, ocupandu-se doar de cei straluciti, ceilalti fiind doar de umplutura.
Cand se vor pune bazele invatarii centrate pe elev si cand va fi transparenta, parintii avand curajul sa sesizeze neregulile din sistem, da, atunci putem vorbi de CALITATE!!



Liliana Ionescu

Drobeta Turnu Severin
alilia
 
Mesaje: 8
Membru din: 01 Dec 2004, 18:38

Mesajde mirelar » 20 Feb 2006, 21:40

Doamna draga,
Elevii care scriu"cu picioarele" acum, in liceu, sigur au facut-o si in clasele primare.Sunt elevii de 5 sau 4,50. Ciudat e ca nici profesorii de gimnaziu nu s-au gandit sa lucreze diferentiat cu acestia, adica putin ""centrat pe elevi " si pe nevoile acestora.
Poate ar trebui si noi sa aruncam vina pe colegele noastre educatoare, care n-au reusit sa formeze tuturor deprinderi necesare incadrarii cu succes in clasaI. Dar am muncit diferentiat pana i-am alfabetizat pe TOTI. Apoi pretentiile claselor urmatoare cresc, iar cei cu probleme se descurca la nivelul notei 5. SIGUR AU NEVOIE DE MEDITATII. Dar munca patriotica nu mai face nimeni, nici dumneaavoastra ,profesorii.
Sunteti indignata de faptul ca invatatoarea fiului dumneavoastra nu s-a preocupat de "lacunele" elevilor; fara a dori sa va jignesc, permiteti-mi sa va intreb pe dvs. cat de preocupata ati fost de acest lucru. Ce relatie ati avut cu invatatoarea de n-ati putut sa-i spuneti acest lucru, cadru didactic fiind?
Sunt de acord cu dumneavoastra in privinta cadourilor: date sau primite ,ele obliga, creeaza relatii false ,care nu duc nicaieri.
Dar la fel de bine am putea vorbi despre"moda" conditionarii notelor de la clasa de orele particulare la gimnaziu si liceu.
Ce parere aveti?
Noi lucram diferentiat de mult timp, daca tin bine minte era la "moda" chiar cand eram in liceul pedagogic ( acu vreo20 de ani). Cat despre metodele centrate pe elev , am constatat cu stupoare ca primii care le aplica sunt tot invatatorii, iar elevii pierd competentele si deprinderile formate in clasele I-IV si datorita intolerantei UNOR profesori, care considera mai comod modul traditional de predare(completat cu meditatiile particulare inerente).
Sunt de acord cu "res": nu e cazul sa dam vina unii pe altii. Cazurile particulare trebuie analizate ca atare, fara generalizari lipsite de suport.
mirelar
 
Mesaje: 176
Membru din: 29 Aug 2005, 15:33

Elevii de azi somerii de maine...

Mesajde alilia » 21 Feb 2006, 11:34

Nu am primit notificare de raspuns, altfel nu as fi intarziat cu replica, stimata doamna mirelar!
Toti suntem raspunzatori de valorile pe care le transmitem tinerei generatii. De multe ori, si adultii isi pierd demnitatea ieftin! Profesori universitari ce stau cu mana intinsa, asteptand plicul, fara teama de a gresi, parinti ce lupta pentru o nota mai mare la bacalaureat, prin organizarea unor examene protocol, profesorii din ciclul liceal ce nu sesizeaza MEdC in legatura cu dificultatile pe care le intampina elevii la clase, datorita lacunelor foarte mari pe care le au si, vrand nevrand, ele provin din ciclul primar si se acutizeaza in ciclul gimnazial.
Cu totii suntem vinovati! Generatii de semianalfabeti vom scoate pe piata muncii, de fapt scoala scoate SOMERI, atat timp cat nu exista locuri de munca!!!
Cat despre invatatori, am incercat sa initiez o opinie la adresa dumnealor. [b]Parintii, desi complet nemultumiti nu au CURAJ sa sesizeze neregulile.[/b]
alilia
 
Mesaje: 8
Membru din: 01 Dec 2004, 18:38

Mesajde lenav7 » 21 Feb 2006, 19:00

Cred ca invatamantul romanesc mai exista in proportie de 1-3%, adica abia mai respira! Restul e spoiala! Ne amagim cu gandul ca se va schimba ceva! Am mai spus-o si am fost repede pusa la punct:TARA NE VREA PROSTI! Si multi intra in joc, fie ca e vorba despre ei sau despre copiii lor! Copiii de azi au modele ca guta, andreea marin si liota de fotbalisti analfabeti! Asa e nevoie de noi, slabi, mici, usor de condus! Cine incearca sa ridice glasul, rapid gaseste alte 10 glasuri sa-l acopere, sa-l decimeze! :roll:
lenav7
 
Mesaje: 172
Membru din: 06 Ian 2006, 22:04
Localitate: Bucuresti

ESTE NEVOIE SA INVATAM A SPUNE ADEVARUL!!

Mesajde alilia » 21 Feb 2006, 19:17

Stimati colegi, cu totii am absolvit cel putin o facultate, pregatindu-ne pentru viata, dar departe gandul de mine de a mai accepta sa traiesc in mocirla in care se invarte azi invatamantul romanesc si noi toti! De aceea m-am hotarat sa descriu starea de fapt a invatamantului in Romania, pe care toti o stiu, dar nimeni nu are curaj sa initieze schimbarea de frica repercursiunii.
Ma intreb: Mai sunt intelectuali in Romania? Vom mai accepta ca incompetentii sa aduca tara in pragul falimentului??
Cred ca a venit vremea sa-l contrazicem pe Voltaire, ce afirma: " Numarul celor ce cugeta este mic, iar acestia nu au de gand sa tulbure lumea".
Va invit sa participati si la discutiile forum-ului www.edu.ro.

Cu respect fata de toti cei ce si-au exprimat liber punctul de vedere,

Liliana Ionescu
Drobeta Turnu Severin
alilia
 
Mesaje: 8
Membru din: 01 Dec 2004, 18:38

Solutii

Mesajde alilia » 21 Feb 2006, 21:05

Stimati colegi, solutiile exista la indemana noastra!
Citez pe un prieten virtual, ce lucreaza in alt domeniu de activitate decat educatia, care afirma:" ... este nevoie de actiuni concrete, de manipularea unor concepte de mare forta, formularea unor teze atipice, pentru a "trezi" constiintele. Infiintarea unei fundatii, cu oameni hypercompetenti".
Ar trebui, la nivel national, sa infiintam o organizatie sau ... poate ea exista, dar este sustinuta politic, si noi "habar" n-avem, mai ales ca informatia nu este diseminata corespunzator in Romania.
alilia
 
Mesaje: 8
Membru din: 01 Dec 2004, 18:38

Mesajde lenav7 » 22 Feb 2006, 07:57

Cred ca alilia, prin citatul si interventia ei a vrut sa spuna altceva si, in mare parte sunt de acord, numai ca e greu de pus in practica, avand in vedere profilul moral al majoritatii populatiei! :roll:
lenav7
 
Mesaje: 172
Membru din: 06 Ian 2006, 22:04
Localitate: Bucuresti

Mesajde lenav7 » 22 Feb 2006, 22:31

Cred ca in timp, replicile mele te-au convins ca iti dau dreptate si suntem de aceeasi parte a baricadei, numai ca, desi tu esti foarte categoric, nu lasi sa se inteleaga ca ai si solutii si, eu cred ca solutii in timp scurt, nu vom avea tocmai din motivele enumerate mai sus. Pe cine vrei sa educi in spiritul unei morale super? Nu pe copiii celor care acum ne dau cu tifla, in proportie de 90%? Cred ca nu se vor schimba prea curand lucrurile,deci,ne dam in continuare cu parerea,cu totii! :cry:
lenav7
 
Mesaje: 172
Membru din: 06 Ian 2006, 22:04
Localitate: Bucuresti

Mesajde lenav7 » 25 Feb 2006, 21:21

Din pacat, tu esti cel mai vehement dintre noi si reclami democratia in toate interventiile tale- nu exista democratie fara ierarhizare, care, este intrinseca democratiei! Daca nu ne-am diferentia in niciun fel, am ajunge de unde am plecat, adica in comunism! Daca societatea ar gravita in jurul unor elite adevarate(si avem!), am fi cu totul altfel! :wink:
lenav7
 
Mesaje: 172
Membru din: 06 Ian 2006, 22:04
Localitate: Bucuresti

Mesajde alilia » 25 Feb 2006, 21:26

Res nu a facut decat sa enumere cateva din valorile morale, ce mor putin cate putin, in loc sa prinda radacini vesnice in istoria neamului romanesc. Aceasta perioada critica prin care trece Romania va fi consemnata in istorie, alesii de azi, stralucitori prin pozitie, dar mici prin implicare isi vor primi "blazonul' cuvenit.
Pana una alta trebuie sa invatam sa fim uniti, sa dam sfaturi celor ce ni le cer, sa fim solidari cu cei mai temerari decat noi si sa recunoastem meritele celui mai competent, facand distinctie intre demnitate si slugarnicie. Sa invatam sa lucram in echipa si noi, ADULTII!!
alilia
 
Mesaje: 8
Membru din: 01 Dec 2004, 18:38

Mesajde lenav7 » 26 Feb 2006, 08:50

Departe de mine gandul de a-ti denigra ideile, darchiar tu spui ca avem dreptul la libera exprimare si eu consider ca pe forum o putem face, respectandu-ne punctele de vedere si eventual, tragand concluzii atunci cand opiniile noastre nu sunt acceptate! Constat ca, indiferent de punctul de vedere care iti vine in replica, tu esti tot suparat - esti suparat pe "lume"! Am intrat si pe alte topicuri unde ai lasat mesaje si constat ca ai aceasi atitudine - repet, spui ca suntem lasi, dar, doar ceilalti sunt de vina...tu ce faci concret ca sa dovedesti ca nu esti las ca noi. Din ce am mai citit pe forum am constatat ca, toti cei care au avut probleme in sistem s-au revoltat atat cat au putut, fara insa a-si periclita un loc de munca (munca pe care o fac cu pasiune), de care, de multe ori, depinde copilul, depinde familia! Asta nu e lasitate - sunt compromisuri care iti marcheaza viata, dar, le faci, pentru ca nu ai incotro! Daca nu ai inteles, cred ca nu o sa ma obosesc sa-ti mai iau in seama interventiile si o sa consider ca esti un soi de troll! :cry: .............. :wink:
lenav7
 
Mesaje: 172
Membru din: 06 Ian 2006, 22:04
Localitate: Bucuresti

Gradatia de merit

Mesajde iby_ke » 03 Mar 2006, 12:28

Exista un criteriu de impartire a "locurilor" de acordare a gradiatiei de merit pe discipline???
Directorul (inspectorul), care este de profil fizica concureaza pe aceleasi locuri care au fost distibuite profesorilor de fizica???
Consider ca nu este corect. Un director "aduna" de la fiecare disciplina tot ce se face si il trece ca drept realizare proprie. Si atunci clar ca realizeaza mult mai mult decat cadrul didactic.
Doresc raspunsuri. :o
viorica
iby_ke
 
Mesaje: 9
Membru din: 20 Oct 2004, 11:56
Localitate: RESITA

Mesajde lenav7 » 03 Mar 2006, 18:17

Nu exista criterii de acest gen, directorul e considerat egal celorlalte cadre didactice in "lupta" pentru gradatie, bafta lui ca are si posibilitatea de a aduna puncte si pe carca altora. E un lucru care se intampla in mai toate unitatile de invatamant; sunt cazuri-cele mai dese- in care numai directorii au acces la gradatie, restul se bat pe un amarat de salariu de merit! :roll:
lenav7
 
Mesaje: 172
Membru din: 06 Ian 2006, 22:04
Localitate: Bucuresti

Următorul

Înapoi la Revista Tribuna Invatamatului

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 0 vizitatori

cron