Plan de afaceri prin proiect Comenius la CT DANUBIANA

Despre ce facem noi in scoala: proiecte, colaborari, activitati inedite

Plan de afaceri prin proiect Comenius la CT DANUBIANA

Mesajde pisicu » 08 Ian 2012, 19:52

Plan de afaceri prin proiect Comenius multilateral
la CT DANUBIANA

In luna decembrie 2011 o echipa formata din 2 profesori: Nadia Circu- profesor TIC si coordonatorul echipei romane, Mintenica Butnaru – profesor economie, si 4 elevi : Madalina Campanu–clasa a X-a E , Alexandra Andrei-clasa a Xi-a D, Loredana Netedu-clasa a Xi-a D, Ionel Roman-clasa a Xi-a D, au participat la a doua intalnire de proiect Comenius multilateral cu tema: OVIENT - Option variety for improvement entrepreneurship desfasurata la Slavonski Brod - Croatia, finanțarea fiind asigurată prin Programul Invățare pe tot parcursul vieții, promovat de Agenția Națională Pentru Programe Comunitare în Domeniul Educației și Formării Profesionale. Au participat colegi din : Turcia-coordonatorul proiectului, Bulgaria, Italia, Spania, Croatia, Anglia, Polonia.
Motivația realizarii acestui parteneriat a fost promovarea relațiilor de colaborare și prietenie între elevii și profesorii din țările partenere, deoarece realizarea unui proiect european implică promovarea ordinii şi metodelor de lucru, rezultate riguroase, participarea şi cooperarea în echipă, coordonarea activităților pentru scopul propus, încrederea în sine și încrederea în ceilalți, cultivarea interesului în relațiile umane.
Parteneriatul se axează pe discutarea şi întelegerea principalelor motive care determină apariţia şomajului în rândul tinerilor şi găsirea soluţiilor creative pentru asumarea responsabilităţii prin pregătirea lor pentru viaţa profesională. Prelegerile şi prezentările vor avea scopul de a crea o imagine de ansamblu a calităţii de astăzi în educaţie, într-un mediu de lucru multicultural, precum şi conştientizarea situaţiei naţionale şi mondiale.
In programul deplasarii au fost incluse urmatoarele activitati:
1. cunoasterea directa a echipelor de elevi;
2. Concursul de logo-uri la care echipa Romaniei a luat locul 1 si logo-ul creat de elevi a fost desemnat logo-ul proiectului
3. prezentarea de catre elevi a scolilor partenere, a activitatilor desfasurate in scoli, a proiectelor derulate la nivel local si national
4. inmanarea papusilor si a cate 2 carti de povesti fiecarui partener in vederea realizarii minibibliotecii proiectului
5. vizitarea scolii gazda, a unei scoli partenere si vizionarea de activitati, pentru a cunoaste sistemul de invatamant specific, a discuta si intelege similitudinile si deosebirile fata de propriul sistem;
6. prezentarea situatiei populatiei active, a locurilor de munca si a somajului in fiecare din tarile si regiunile echipelor partenere, in functie de varsta, sex si educatie. S-au discutat cauzele somajului specifice fiecarei tari si posibile masuri in viziunea elevilor pentru reducerea lui si pentru o incadrare cat mai corecta pe piata muncii
7. stabilirea atributiilor fiecarei tari in cadrul proiectului, restructurarea calendarul ui activitatilor, s-au discutat sarcinile in detaliu si s-a stabilit strategia concreta de derulare a proiectului (urmare a unei activitati pe grupe de lucru);
8. efectuarea de vizite de documentare, la propunerea partenerului din tara gazda, in regiunea Zagreb si Vokovar, in scopul cunoasterii istoriei recente a locului in cadrul razboiului din 1991-1998;
9. reuniunea de final a avut ca scop evaluarea lucrarilor prezentei etape, reluarea sarcinilor de lucru pentru etapa urmatoare si inmanarea certificatelor de participare.

Pentru CT Danubiana a revenit sarcina sa prezinte platforma educationala care va oferi posibilitatea postaril chestionarelor si rapoartelor economice , urmarirea cursurilor de antreprenoriat si cu realizarea unui forum al elevilor si profesorilor pentru ca ei sa se cunoasca si sa-si impartaseasca ideile si opiniile despre activitati,
Elevii romani : Roman Ionel, Andrei Alexandra, Netedu Loredana, Campanu Madalina, au stabilit legaturi de prietenie cu elevii din celelalte tari, au exersat limba engleza si alte limbi si s-au descurcat foarte bine in fata situatiilor impuse de participarea la intalnirea de proiect.

Pentru intalnirea din Italia, toate echipele vor pregati un plan de afaceri cat mai detaliat in domenii cat mai aproape de cele traditionale, un chestionar despre abilitatile de a fi antreprenor si de sti sa-ti alegi viitoarea meserie, chestionar care va fi pus pe platforma, completat de elevi si in urma caruia profesorii vor realiza un raport pe tara. Apoi elevii vor realiza un interviu cu un meserias traditional sau cu un business man despre realizarea unei afaceri de succes.

Pornind de la premiza cã firmele mici şi mijlocii sunt “motorul economiei” în numeroase ţari, un important pas va fi realizarea un plan complet de afaceri pentru o posibila afacere si o mini intreprindere, Pentru ca CT Danubiana este recunoscut la un important centru de pregatire in domeniul industriei alimentare, am ales acest domeniu pentru realizarea afacerii virtuale si prezentarea lui la intalnirea din Italia de catre elevi, pentru ca apoi in Anglia sa fie expozitia de produse de panificatie din cele mai deosebite realizate de elevi si discutia despre oportunitatea afacerii, reusita ei, castigurile virtuale obtinute si planurile pentru anul urmator.

In afara de acestea, elevii si profesorii din scolile partenere vor participa la diferite chestionare legate de abilitatile lor economice, antreprenoriale, vor participa la sondaje si vor realiza rapoarte pe diferite teme economice.

Coordonator :
Prof. NADIA CÎRCU
Avatar utilizator
pisicu
 
Mesaje: 34
Membru din: 06 Noi 2005, 18:59

Înapoi la Activitati scolare

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 0 vizitatori

cron