Parteneriat strategic Erasmus+

Parteneriat strategic Erasmus+

Mesajde danaturbaceanu » 17 Noi 2016, 13:58

Parteneriat strategic Erasmus+ actiunea cheie 2
2016-1-FR01-KA219-023844_2

Reuniune de formare si invatare a Proiectului ,, Abeilles menacées, Planète en danger”, în perioada 13 -17 octombrie 2016, la Scoala elementară René-Descartes, Chateauroux, din Franţa.

La mobilitate au participat din partea Liceului Tehnologic Baia de Fier, următoarele cadre didacice: Rădescu Cristiana, Dungan Valentina Roxana şi Popa Zinica.
Obiectivul proiectului este conştientizarea elevilor cu privire protejarea mediului înconjurător, în special protejarea albinelor la nivel local, european şi global.
Reuniunea de debut a proiectului s-a desfăşurat la Chateauroux, Franţa, la Scoala elementară René-Descartes, unde au participat câte 3 reprezentanţi din fiecare ţară participantă: Razlog (Bulgaria), Maria (Spania), Terme Vigliatore (Italia) şi Baia de Fier (România) şi Chateauroux (Franţa).
În prima zi fiecare ţară participantă a prezentat şcoala din care provine, s-au impărtăşit impresii privind implementarea proiectului apoi s-a vizitat şcoala şi o grădiniţă.
Domnul profesor, Olivier Bruère, coordonatorul proiectului a prezentat obiectivele proiectului, bugetul alocat pentru implementarea lui, care sunt aşteptările pentru reuşita acestuia. S-a subliniat faptul că prof. Martin se va deplasa in fiecare ţară pentru a instala un stup de albine , stup care va fi montat intr-o sală de clasă. Fiecare şcoală va trebui să amenajete locul şi suportul pe care se va monta acesta, urmând să fie populat cu câte o familie de albine. De asemenea trebuie obţinute autorizaţiile necesare pentru montarea acestuia şi luată legătura cu un apicultor.
Fiecare ţară va trebui să aibă 5 comisii cu responsabilităţi precise, responsabilii din fiecare ţară să comunice între ei pentru a se cunoaşte permanent activitatea proiectului şi a se compara rezultatele obţinute. Astfel va trebui să avem următoarele comisii:
Comisia administrativă
Comisia pedagogică
Comisia de evaluare
Comisia de comunicare
Comisia tehnologică ( pagina Web – www.euro-bee-news )

În fiecare scoală va trebui să existe panouri cu popularizarea proiectului pentru a fi cunoscut de către elevi, părinţi, comunitatea locală, cu activităţile proiectului, cu ţările participante.
După amiază am avut programată o receptie la primăria din Chateauroux, unde ne-am întălnit cu primarul şi consiliera acestuia, care ne-a prezentat câteva aspecte legate de istoria locului, de importanţa pe care o acordă educaţiei copiilor, cum se implică şi contribuie comunitatea în buna desfăşurare a activităţii educative.
În a doua zi au fost discutate probleme pedagogice şi administrative. Astfel s-a precizat că fiecare şcoală va trebui să aibă o mascotă care să sugereze titlul proiectului, însoţită de o frază reprezentativă, afişată în fiecare clasă, făcute poze şi trimise fiecărei ţări.
Consiliera prof. Martin, Natalie a făcut precizări privind activitatea albinelor din stup, observarea, găsirea de articole, amenajarea unei grădini melifere, unde elevii vor planta flori şi plante pentru albine. Toate aceste acţiuni se vor populariza şi se vor conştientiza elevii cu



privire la importanţa acestora. Trebuie implicaţi şi părinţii, eventuali sponsori pentru amenajarea spaţiilor. Astfel în luna noiembrie trebuie concepută şi creată grădina, identificate plantele perene, plantele care rezistă în fiecare ţară. Pentru alimentarea albinelor în perioada de iarnă se va folosi sirop preparat din apă şi zahăr.
In a treia zi s-au stability care vor fi activitatile următoare, care vor consta în întreţinerea grădinii, măsuri de protejare a plantelor. La 2 săptămâni se monitorizează nivelul zăpezii, făcându-se fotografii şi înregistrarea rezultatelor.
A urmat apoi o întâlnire cu inspectorul şcolar al districtului, domnul Ravac, care a prezentat sistemul educaţional din Franţa şi importanţa pe care o acordă statul francez învăţământului, acesta fiind o prioritate naţională.
În fiecare lună se vor transmite Bulgariei fotografiile cu monitorizarea temperaturii mediului, apoi după centralizare vor fi trimise României pentru încărcarea pe sit.
O altă activitate ce va trebui desfăşurată este aceea de a construi o instalaţie de recuperare a apei în grădină. Se vor face studii despre precipitaţii, cantitatea de apă care cade, umiditatea solului. Toate aceste operaţii vor fi dovedite cu fotografii.
Tot în luna noiembrie trebuie conceput un aparat care permite reciclarea resturilor vegetale din grădină ( compostor ), iar în luna decembrie să se instaleze, apoi să explicăm cum am conceput, realizat această activitate.
Cu privire la instalarea stupului va trebui obţinută autorizaţie de la Primărie, ales spaţiul potrivit, astfel va trebui montat într-o sală de clasă unde nu sunt elevi, care să aibă un perete exterior, situate la nivelul 1 al clădirii.
În luna decembrie elevii din clasele a treia ş a patra vor trimite câte o scrisoare individuală unui alt elev din clasele similare din ţările participante la proiect, iar cei din clasele pregătitoare, clasa I şi a II-a vor trimite scrisori colective. Corespondenţi au fost stabiliti la reuniunea de proiect. Termenul este până la Crăciun.
Toate acţiunile Proiectului vor fi afişate în cancelaria şcolii pentru a fi cunoscute de către întreg colectivul de cadre didactice.
Fiecare scoală cuprinsă în proiect va aplica chestionare elevilor, părinţilor. Întrebările au fost stabilite de comun în cadrul atelierelor de lucru.Spania va trimite până la 1 noiembrie chestionarele tuturor ţărilor.După aplicarea chestionarelor se va face o analiză a rezultatelor . Întrebările vor fi in limba fiecărei ţări, apoi se vor analiza, centraliza şi trimise rezultatele Bulgariei, responsabilă cu activtatea educativă.





În a patra zi a proiectului ne-am deplasat în Breene, la o rezervaţie naturală, unde ni s-a prezentat modul cum Franţa contribuie la protejarea mediului înconjurător, apoi prezentarea istoriei locului de la Valencay/Saint-Aignan, castelul regelui Napoleon.


In a 5-a zi s-a stabilit următoarea reuniune de proiect care va avea loc în România, pe 24, 25, 26 ianuarie 2017, unde fiecare ţară va participa cu câte 3 profesori, apoi cea din Spania, 10,11, 12, 13, 14 mai 2017, cu câte 3 cadre didactice.
La finalul activităţii elevii şcolii René-Descartes, pregătiţi de profesori, au prezentat un frumos spectacol unde au fost prezenti părinţi, invitaţi ai primăriei, comunităţii.


Coordonator proiect:
Turbaceanu Dana Simona
danaturbaceanu
 
Mesaje: 1
Membru din: 04 Dec 2007, 11:21

Înapoi la Alternative educationale

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 0 vizitatori

cron