(-)ori(-)=+

Provocari pentru toate varstele

(-)ori(-)=+

Mesajde mirunaisabela » 27 Oct 2006, 22:52

Help! M-am lovit de urmatoarea dilema: cum as putea eu sa explic unui copil de clasa a sasea acest lucru: ca doua numere negative inmultite dau un numar pozitiv! Are cineva vreo idee? Deci e nevoie de ceva palpabil si nu de lucruri savante!!
mirunaisabela
 
Mesaje: 19
Membru din: 11 Oct 2006, 10:12

Mesajde mirunaisabela » 27 Oct 2006, 22:54

Gabitzi...help!
mirunaisabela
 
Mesaje: 19
Membru din: 11 Oct 2006, 10:12

Mesajde gabitzi » 27 Oct 2006, 23:34

nu stiu
sorry
deci daca nui vrei sa mergi pe definitie inseamna ca vrei pe ceva din viata

daca un om le da la mai multi ceva el va avea de minus atatea ori cantilatea respectiva(adica lipsa )

ex daca le dau la doi copii 200.000 lei voi avea -2*200.000 adica -400.000
de adunat la contul meu------------deci - 400.000 reprezinta o suma care va fi in lipsa
daca primesc de la 2 persoane 200.000 artunci se va acumula 2*200.000=400000
daca primesc doua datorii voi avea 2*(-200000) adica -400.000

daca le dau la doi copii doua din datoriile melede cate doua sute de mii(o datorie reprezinta lipsa deci ii cu minus)(ce dau ii lipsa adica ii cu minus) voi avea de adunat -2*(-200.000) dar asta ii defapt 400.000mca daca dau doua datorii ii ca si cum as primii de doua ori suma respectiva

prin a da respectiv a primi o datorie nu ma refer la restituire ci la un fel de transfer



mi teama ca nu ii bun exemplul dar ii singurul mod oarecum masurabil si palpabil la care m-am putut gandi

ii tare greu de explicat in scris la ce ma refer eventual potui sa le zici ca ei extrag biletele
daca vor sa primeasca ceva aleg albe daca vor sa dea rosii
si ca daca dau (se scapaa, paseaza)o datorie defapt ies in castig................iar daca primesc una ies in pierdere(am tras la sorti o datorie de-a nu stiu cui of of)

:D ce prostii scriu
nu stiu poate te ajuta
poti face asa un joc cu ei




apropo de asta le ziceam la ceva elevi de clasa a 10-a (ca sunt la numere complexe) ca pana acum ei isi imaginau numerele ca o masura si asta le facea palpabile ,,,,,,si ei mi-au zis ca nu ii adevarat si eu ba ca asa percepe lumea numerele ca pe o masura.............si intreb bine ce ii 1,5 si unul imi raspunde: unu si inca atata si imi arata o distanta mai mixca intre degete(cum ar fi jumate din intreg) iar eu ....ha te-am prins
adevarul ii ca aas percem numerele ca si cantitati... si noi profesorii, sau oamenii mari chiar daca mai intelegem ceva hag si in mod abstract din definirea mult de numere[/b]
gabitzi
 
Mesaje: 128
Membru din: 23 Sep 2004, 22:30

Mesajde anonim11 » 28 Oct 2006, 00:00

Te poti folosi de opusele numerelor negative.

Exemplu:

Sa efectuam inmultirea (- 8 ).(-9). Desenezi si axa numerelor pe tabla, pentru a le reaminti elevilor opusele numerelor intregi :

-8 este opusul lui +8. In loc de -8 se scrie -(+ 8 ).
In loc de (- 8 ).(-9) se va scrie -(+ 8 ).(-9), tot una cu
-[(+ 8 ).(-9)]= -[(-9). 8 )] (1)
- 9 este opusul lui +9. In loc de -9 se scrie -(+9). Inlocuind in (1) se obtine
-[-(+9). 8 ], tot una cu -[-(9. 8 ) ] = -(-72), care este opusul lui -72.
Dar opusul lui -72 este + 72 si deci -(-72) = +72.

Exercitiul se aseaza in felul urmator:
(- 8 ).(-9) = -[(+ 8 ).(-9)] =-[(-9). 8 ] =-[-(+9). 8 ]=-[-(9. 8 )] =-(-72) =+72

Sper ca ti-am fost de folos.
anonim11
 
Mesaje: 41
Membru din: 16 Sep 2006, 22:08

Mesajde gabitzi » 28 Oct 2006, 08:58

practic eu ce incercam sa explic ii ca -(-2) ii defapt doi

acuma nu stiu exact care ii faza de care te-ai lovit...........unde nnu s-a inteles

ca daca copii au inteles ca opusul lui -2 ii defapt doi si ca asta inseamna ca -(-2) ii doi atunci eu m-am complicat
gabitzi
 
Mesaje: 128
Membru din: 23 Sep 2004, 22:30

Mesajde aladar » 28 Oct 2006, 13:58

aladar
 
Mesaje: 69
Membru din: 01 Apr 2006, 21:22

Mesajde aladar » 28 Oct 2006, 14:00

aladar
 
Mesaje: 69
Membru din: 01 Apr 2006, 21:22

Re: (-)ori(-)=+

Mesajde joben » 28 Oct 2006, 20:07

mirunaisabela scrie:Help! M-am lovit de urmatoarea dilema: cum as putea eu sa explic unui copil de clasa a sasea acest lucru: ca doua numere negative inmultite dau un numar pozitiv! Are cineva vreo idee? Deci e nevoie de ceva palpabil si nu de lucruri savante!!

Sper să fi rezolvat dilema!
Astfel fiind date două numere a şi b pozitive vrem să demonstrăm că (-a)*(-b)=+ab
Notăm (-a)*(-b)=x de unde rezultă că -a*(-b)=x şi trecând pe -a*(-b) în membrul drept cu semn schimbat obţinem 0=x+a*(-b) adică 0=x-ab unde am folosit definiţia înmulţirii. Vom trece termenul -ab în membrul stâng cu semn schimbat şi avem ab=x şi ţinând cont de tranzitivitatea relaţiei de egalitate obţinem (-a)*(-b)=ab
joben
 
Mesaje: 5
Membru din: 12 Oct 2006, 20:11

Mesajde mirunaisabela » 29 Oct 2006, 11:19

Multumesc tuturor pentru ajutor...!
mirunaisabela
 
Mesaje: 19
Membru din: 11 Oct 2006, 10:12


Înapoi la Probleme de logica

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 0 vizitatori

cron