radu26 scrie:din cate am citit lege cat si reactiile de pe forum (
http://www.didactic.ro/index.php?cid=st ... 977&type=0) am observat ca multi se leaga (sunt nemultumiti) de forma nu de continut. Adica ii deranjaza faptul ca grupa pergatitoare si clasa a V-a trec la invatamantul primar şi ca gimnaziu cuprinde clasele VI-IX insa nu zic mai nimic de programe, de numar de ore / sapt de faptul ca in scoala se invata multe lucturi teoretice care nu prea au legatura cu viata iar practica mai putin şi de faptul ca scoala in forma actuala favorizeaza TOCITUL şi COPIATUL nu INVATATUL.
Daca toata reforma se opreste la mutatul unei clase dintr-un ciclu in altul atunci nu cred ca poate fi numita reforma!
pai problema se pare ca tocmai asta e! Onor ministerul nu pare sa aiba in vedere un alt gen de reforma decat asta sa-i zicem "formala" - adica de forma.
eu credeam ca o sa se mearga la decongestionarea programelor, la legarea materiilor intre ele, si mai ales la legarea lor de realitatea inconjuratoare (la fizica - ce principiu aplici sa faci un fier de calcat, un fierbator, o presa, etc....)
credeam ca o sa se mearga spre depistarea abilitatilor si orientare scolara, spre licee mai orientate in pregatirea practica decat cea teoretica (pt ca majoritatea copiilor nu sunt atrasi de teorie chioara)...
Nu stiu de ce, dar mie mi se pare ca propunerea lor seamana, ca si schimbarea haotica si neargumentata a programelor de liceu, cu sistemul "Tre sa facem o schimbare ca, nu-i asa? - am intrat in Europa si tre sa arat ca am lucrat si eu din greu, sa fac modificari (traduceri adaptate) la cine stie ce model care functioneaza prin nu-s ce tara care e deja in Europa! (de preferinta se alege o tara cu care nu avem afinitati prea mari, ca incurcatura sa fie mai mare!)"