Legea invatamantului

Noile legi ale Învâţământului sunt supuse dezbaterii publice.

Legea invatamantului

Mesajde emil » 20 Feb 2007, 12:16

Stimati colegi, va invitam sa va spuneti opiniile despre noua lege a invatamantului, aflata in stadiul de proiect. Va rugam sa incercati sa fiti constructivi, nu numai sa criticati sau sa laudati, ci sa dati idei, sa dezbateti obiectiv, avand intotdeauna in minte ELEVUL si nu(numai) interesele de breasla!

mult succes!
Emil Onea
Avatar utilizator
emil
Site Admin
 
Mesaje: 2742
Membru din: 22 Oct 2003, 23:10
Localitate: Focsani

Mesajde verona_m » 20 Feb 2007, 17:22

sa inteleg ca invitatia este doar pt profesori?
verona_m
 
Mesaje: 24
Membru din: 15 Sep 2005, 11:24

Mesajde emil » 20 Feb 2007, 18:11

verona_m scrie:sa inteleg ca invitatia este doar pt profesori?

Departe de noi aceasta idee. Forumul este deschis tuturor, elevi, parinti, cadre didactice, persoane interesate de invatamant.
Termenul "colegi" este folosit in acest caz pentru partenerii de forum.

Sunteti invitatii nostri!
Emil Onea
Avatar utilizator
emil
Site Admin
 
Mesaje: 2742
Membru din: 22 Oct 2003, 23:10
Localitate: Focsani

Legea e lege

Mesajde nada » 21 Feb 2007, 18:54

Parerea mea este ca nu este important daca la clasa pregatitoare preda o invatatoare sau o educatoare (se stie ca au aceeasi pregatire sau chiar sunt persoane care au dubla specializare). Important este ca se va desfasura activitatea acestor clase in scoala, ar putea exista o colaborare mult mai stransa intre educatoare si invatatori si rezultatele ar fi benefice pentru elevi. Problema va fi legata, in unele scoli de spatiu dar sunt convinsa ca soluti se vor gasi.
Cine isi doreste ce este mai bun pentru copii va sti sa fructifice aspectele bune ale acestei legi si sa incerce sa le "indulceasca" pe cele mai putin bune.
Ce ne sperie foarte tare cred ca este schimbarea, inca una din lungul sir de schimbari din ultimii 17 ani.
Curaj dragi colegi!
Avatar utilizator
nada
 
Mesaje: 317
Membru din: 22 Ian 2006, 22:28
Localitate: Piscu - Galati

Mesajde pistol_mada » 21 Feb 2007, 20:33

cred ca inainte de toate reforma ar trebui sa vizeze dotarea spatiilor scolilor cu mobilier specific copilului de 5, 6 ani....apoi cine va preda la aceste clase pregatitoare? sau grupa pregatitoare va ramane in gradinite si apoi 1/4 la scoala?
sunt absolventi cu dubla specialitate, educator / invatator, dar vor preda numai pt aceasta clasa pregatitoare sau si la 1/4? eu stiu ca in occident scoala incepe la 5 ani, dar programele sunt complet diferite si spatiile de invatare mai mult decat diferite....apoi un lucru care ma nemultumeste este faptul ca se vor face angajarile in scoala...
Nu am lasat scoala sa imi afecteze educatia. :wink:
Avatar utilizator
pistol_mada
 
Mesaje: 327
Membru din: 06 Iul 2006, 00:53

Mesajde Tot_Geta » 21 Feb 2007, 20:34

N-am avut timp sa citesc foarte atent legea, dar cred ca vom fi totusi multumiti de efectele ei, daca vor descongestiona materia. Da, copiii sa stea 6 ani la un invatator, dar sa aiba aceeasi programa ca acum , in cls. I-IV. In felul acesta, materia parcursa acum in 4 ani va fi parcursa atunci in 6 si va aparea astfel timp si pentru desen, sport, muzica...
Totusi ... nu e cam mult timp petrecut cu un singur dascal? Daca acum, in 4 ani, se ataseaza atat de mult de un inv., dupa 6 ani oare nu le va fi si mai greu sa se desparta de acesta si sa se adapteze repede cerintelor gimnaziului?
Ar fi de preferat sa descongestioneze materia si la clasele de gimnaziu, dar mi-e teama sa sper pentru ca stiti prea bine ce s-a intamplat ultima data cand au "descongestionat-o"...
Avatar utilizator
Tot_Geta
 
Mesaje: 2031
Membru din: 31 Oct 2006, 20:11

Mesajde radu26 » 23 Feb 2007, 10:01

din cate am citit lege cat si reactiile de pe forum (http://www.didactic.ro/index.php?cid=st ... 977&type=0) am observat ca multi se leaga (sunt nemultumiti) de forma nu de continut. Adica ii deranjaza faptul ca grupa pergatitoare si clasa a V-a trec la invatamantul primar şi ca gimnaziu cuprinde clasele VI-IX insa nu zic mai nimic de programe, de numar de ore / sapt de faptul ca in scoala se invata multe lucturi teoretice care nu prea au legatura cu viata iar practica mai putin şi de faptul ca scoala in forma actuala favorizeaza TOCITUL şi COPIATUL nu INVATATUL.
Daca toata reforma se opreste la mutatul unei clase dintr-un ciclu in altul atunci nu cred ca poate fi numita reforma!

Nicaieri in lege nu spune ca grupa pregatitoare (clasa pregatitoare) TREBUIE sa se desfasoare in scoala si nu gradinita. S-ar putea ca grupa pregatitoare sa se desfasoare in gradinite chiar daca este la invatamantul primar. La fel nu spune ca la clasa a V-a va preda tot invatatorul....Desi cred ca invatatorii ar face fata cu succes acesti modificari.

Nu m-ar mira daca, in curand, celor de la minister le va venii ideea sa faca "centre de educatie" şi un astfel de centru sa cuprinda gradinita, scoala şi liceu sub acelasi nume. Asa ar rezolva si multe nemultumiri de pe forum insa prbabil ar creea altele noi :)
radu26
 
Mesaje: 1
Membru din: 03 Iun 2006, 17:09

Mesajde pistol_mada » 23 Feb 2007, 23:04

legea asta este doar o forma fara fond..din pacate...trebuie aplicata ca cere Eu dar la noi sistemul asta nu cred ca va merge..are asa de mari lacune legea asta...dupa noi prapadul...cam asta cred ca au gandit cei care au realizat-o :cry:
Nu am lasat scoala sa imi afecteze educatia. :wink:
Avatar utilizator
pistol_mada
 
Mesaje: 327
Membru din: 06 Iul 2006, 00:53

Mesajde salutari6323 » 24 Feb 2007, 12:24

Rolul educatoarei si al invatatoarei in formarea copiilor este deosebit de important. Succesul acestora in viata va depinde de cum va sti fiecare sa isi lase amprenta in formarea lor. De aceea consider ca este important ca sa existe o legatura puternica intre aceste segmente de formare a copilului. Ce ati spune daca cele doua forme, prescolar si scolar ar functiona impreuna, in aceeasi locatie? In acest caz, atat educatoarea, cat si invatatoarea vor fi in legatura permanenta, iar prin unele activitati comune vor asigura trecerea mai usoara de la prescolar, la scolar, vor asigura adaptarea la scolaritate.
Legat de propunerea de a se forma o clasa pregatitoare la scoala nu vad nicio nenorocire. Cum pot afirma unele doamne ca invatatorul nu poate lucra cu elevi la varsta de 6 ani? Eu consider ca ,dimpotriva asa ar fi normal pentru ca elevul din clasa pregatitoare s-ar deprinde cu programul de scoala, cu disciplina specifica activitatii scolare, iar adaptarea va fi mai usoara in clasa I. Stresul acomodarii cu mediul scolar va fi eliminat.
Pareri pro si contra vor fi multe, dar trebuie sa fie analizate cu realism si deciziile finale sa fie in folosul elevilor nostri.
Avatar utilizator
salutari6323
 
Mesaje: 56
Membru din: 03 Noi 2004, 10:03

Mesajde cartianu » 25 Feb 2007, 20:38

Nici nu s-a incheiat un ciclu de 4 ani de la ultima reforma si ne vedem iar supusi unor experimente.
Ma intreb cum se evalua la examenul de bacalaureat si la ce probe se va sustine examenul pentru elevii din clasa a XI-a. Cei din clasa a XII-a ruta progresiva dau ex. de bacalaureat?
Ministerul ar trebui sa se preocupe acum de elaborarea acestor metodologii, puse apoi in dezbatere si dupa aceea sa vina cu propunerea de modificare a legilor. Sunt de parere ca ar trebui sa se supuna dezbaterii impreuna atat "legea invatamantului " cat si STATUTUL. :!:
cartianu
 
Mesaje: 3
Membru din: 07 Noi 2005, 23:07

Mesajde verona_m » 26 Feb 2007, 18:31

radu26 scrie:din cate am citit lege cat si reactiile de pe forum (http://www.didactic.ro/index.php?cid=st ... 977&type=0) am observat ca multi se leaga (sunt nemultumiti) de forma nu de continut. Adica ii deranjaza faptul ca grupa pergatitoare si clasa a V-a trec la invatamantul primar şi ca gimnaziu cuprinde clasele VI-IX insa nu zic mai nimic de programe, de numar de ore / sapt de faptul ca in scoala se invata multe lucturi teoretice care nu prea au legatura cu viata iar practica mai putin şi de faptul ca scoala in forma actuala favorizeaza TOCITUL şi COPIATUL nu INVATATUL.
Daca toata reforma se opreste la mutatul unei clase dintr-un ciclu in altul atunci nu cred ca poate fi numita reforma!


pai problema se pare ca tocmai asta e! Onor ministerul nu pare sa aiba in vedere un alt gen de reforma decat asta sa-i zicem "formala" - adica de forma.
eu credeam ca o sa se mearga la decongestionarea programelor, la legarea materiilor intre ele, si mai ales la legarea lor de realitatea inconjuratoare (la fizica - ce principiu aplici sa faci un fier de calcat, un fierbator, o presa, etc....)
credeam ca o sa se mearga spre depistarea abilitatilor si orientare scolara, spre licee mai orientate in pregatirea practica decat cea teoretica (pt ca majoritatea copiilor nu sunt atrasi de teorie chioara)...

Nu stiu de ce, dar mie mi se pare ca propunerea lor seamana, ca si schimbarea haotica si neargumentata a programelor de liceu, cu sistemul "Tre sa facem o schimbare ca, nu-i asa? - am intrat in Europa si tre sa arat ca am lucrat si eu din greu, sa fac modificari (traduceri adaptate) la cine stie ce model care functioneaza prin nu-s ce tara care e deja in Europa! (de preferinta se alege o tara cu care nu avem afinitati prea mari, ca incurcatura sa fie mai mare!)"
verona_m
 
Mesaje: 24
Membru din: 15 Sep 2005, 11:24

Despre Anul de completare, nimic in noua lege

Mesajde gabiec » 22 Mar 2007, 09:08

Ce se va intampla cu clasa a XI-a An de completare, a disparut notiunea? Cu ce a fost inlocuit?
gabiec
 
Mesaje: 48
Membru din: 06 Sep 2005, 20:54

Mesajde live » 02 Apr 2007, 18:17

Păzea, că ne vine un nou ministru!!!! Acesta cu ce idei va sosi? :mrgreen:
trăiesc, iar asta îmi ocupă toată viaţa...
Avatar utilizator
live
 
Mesaje: 218
Membru din: 08 Sep 2006, 13:25

Introducerea invartamantului superior de scurta durata

Mesajde c_carmy » 27 Apr 2007, 16:57

Buna ziua,

Am intrat de curand pe acest forum. Eu propun sa se introduca si la noi in tara, ca in afara de noi mai exista doar 2 tari in europa, invatamant superiror de scurta durata, mai ales de orientare profesionala. Astfel se ofera mai mult alternative tinerilor care vor sa continue studiile de nivel superior fara sa-i determine intr-un fel sau altul sa mearga la universitate. Poate unii dintre ei nu vor sa urmeze cursuri de lunga durata si de orientare teoretica, ci vor mai intai sa isi formeze o cariera. Iar acest timp de invatamant este solicitat de multe organizatii, si mai ales cele internationale, prezente pe piata romaneasca. Nu imi dau seama de ce cei care stau in fruntea anumitor ministere nu vad aceste nevoi care vin atat din partea mediului economic cat si din partea mediului social.
c_carmy
 
Mesaje: 1
Membru din: 26 Apr 2007, 16:15

Mesajde esther » 29 Apr 2007, 14:18

Buna ziua. Am si eu cateva nelamuriri in legatura cu noul statut al cadrului didactic si noua lege.am citit cate ceva dar cu cat citesc mai mult cu atat sunt mai confuza...in plus la scoala liderul de sindicat a afisat o listuta cu bile negre si bile albe din respectivul statut si sunt mai multe bile negre...acea grupa pregatitoare e trecuta la bile negre, titulatizarea pe unitati de invatamant tot acolo, reducerea varstei de pensionare la fel...eu nu inteleg!ce e asa de rau in faptul ca elevii nostri vor avea mai mult timp sa asimileze cunostintele de baza alaturi de invatator?ce e asa de rau in faptul ca unitatile scolare isi vor putea alege profesorii pe care ii doresc in loc sa le fie impusi de un concurs sau de transferuri in care au putin de spus?de ca sa nu ne gandim ca e mai bine sa ne pensionam cat inca mai putem fi coerenti,cat inca mai suntem interesati realmente de elevi si scoala?de ce sa nu recunoastem ca tocitul e sustinut mai ales de unii profesori( nu vreau sa generalizez totusi) care au depasit o anumita varsta si nu mai sunt interesati de ceea ce gandesc elevii si raman la catedra doar "ca sa mearga vechimea"...
poate ma insel,de aceea spun,cineva sa ma lamureasca si pe mine.multumesc.
esther
 
Mesaje: 5
Membru din: 10 Ian 2006, 21:56

Următorul

Înapoi la Dezbaterea publică privind Legile Invatamantului

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 4 vizitatori