Legea invatamantului 2010

Noile legi ale Învâţământului sunt supuse dezbaterii publice.

Sunteti de acord cu noua lege?

Puteţi selecta 1 opţiune

 
 
Vezi rezultatele

Re: Legea invatamantului 2010

Mesajde marijuan » 26 Mar 2010, 21:16

emil scrie:
ianchis scrie:Legea este pentru dezbatere publica. Eu nu inteleg UNDE se dezbate public? Am intrat pe tot felul de site-uri, am cautat. Desigur, putem discuta pe orice forum, insa UNDE ne putem exprima parerea pentru a se si tine cont de ea? (Daca se va tine....)

Aici este un loc public.
Indemnati colegii da scrie aici si pe prima pagina a portalului http://www.didactic.ro .
Fiti sigura ca acei care decid se uita sau se vor uita.
Succes!


domnule Onea, sunt SIGUR, absolut sigur ,ca cei care decid nu vor arunca o privire aici, nu le pasa nici cat negru sub unghie. Daca le pasa nu incercau sa promoveze o lege atat de dezastruoasa si pe alocuri imbecila, pe sub pres, ca ultimul gunoi, pe o tema atat de importanta.
Li se falfaie ... nesimtitii ...
marijuan
 
Mesaje: 14
Membru din: 10 Aug 2006, 13:20
Localitate: Timisoara

Re: Legea invatamantului 2010

Mesajde e_lenna » 28 Mar 2010, 09:38

valimatiuta scrie:E adevarat ca se intampla si lucruri nesanatoase in sistemul nostru de invatamant (precum si in altele), dar acum chiar toate le vedem in negru si cred ca putin exageram. De ce sa lucrezi un an ici, unul colo sau nicaieri? Credeti ca nu sunt directori care doresc binele scolii numai cel personal? Eu nu cred!
Daca vedem lucrurile doar in negru, cel mult gri, atunci d-lor tare ma tem ca ne dezechilibram inainte de-a vedea rezultatele!!!

Mai ales cei tineri: stocati ”puterea”, aveti nevoie de ea! Cine stie prin cate astfel de schimbari o sa mai treceti?!
Succese!

Poate aveti dreptate insa cine imi garanteaza ca toate deciziile se vor lua in mod obiectiv? Poate directorul actual imi cunoaste potentialul, dar odata cu trecerea timpului directorul va iesi la pensie...si va fi inlocuit de un altul care poate nu mi/a observat evolutia... eu voi avea o varsta la care potentialul nu va mai fi acelasi.
Sa facem un exercitiu de imaginatie si sa ne inchipuim o educatoare in varsta de 63 de ani... care, pe langa stresul de a face totul ca sa/si mentina postul, mai trebuie si sa se gandeasca cum va preda o educatie fizica (de exemplu la cum sa demonstreze executia corecta a sariturii in lungime), cum se va apleca sa ingrijeasca 30 de copii de vreo 3 ani (imbracat, sters la nas...cine practica stie despre ce vorbesc) sau sa/i ajute sa realizeze o anumita tema practica si multe altele.
e_lenna
 
Mesaje: 7
Membru din: 17 Mar 2010, 12:21

Re: Legea invatamantului 2010

Mesajde ianchis » 28 Mar 2010, 17:49

Asa este e_lena. Eu deja nu mai aud bine. La 60 de ani n-o sa mai aud deloc, cred ca or sa dea cu tunul copiii in jurul meu, iar eu n-o sa stiu ce se intampla... Oare cum isi inchipuie cei de la guvernare ca o sa arate o educatoare de 65 de ani intre copii? Macar si-or fi pus intrebarea asta? Sau merg pe principuil pe care merg si cei de rand: "Lasa, ca si-asa muncesc doar 5 ore pe zi. Adica aproape deloc"
Avatar utilizator
ianchis
 
Mesaje: 1450
Membru din: 09 Noi 2009, 16:56

Re: Legea invatamantului 2010

Mesajde e_lenna » 29 Mar 2010, 08:22

Cum este posibil ca legea sa spuna "nu mai mult de 20 de copii intr-o grupa" si aceeasi lege sa nu poata fi aplicata din cauza finantelor? Suntem nevoite sa lucram cu cel putin 25 de prescolari pentru a fi in cocncordanta cu numarul personalului angajat necesar. Eu personal am inscrisi in grupa 27 de copii.
In plus, legea atenteaza la demografia si posibilitatea de intinerire a populatiei tarii prin faptul ca cei care isi vor dori, pe viitor sa aiba copii trebuie sa se gandeasca si la plata gradinitei: vreo 70 RON/luna pentru mancare si in plus, daca lucreaza si doresc sa lase copilul pana la orele 17 vor plati si programul respectiv. Iar daca ne gandim ca majoritatea parintilor sunt tineri pe la vreo 25 de ani si nu au bani...
Pe langa cele spuse: copilul de 6 ani inca nu este maturizat pentru programul si regimul scolar, chiar daca este doar clasa pregatitoare. La varsta de 6 ani, activitatea fundamentala a copilului este jocul iar in gradinite, copiii participa la activitati de invatare bazate in cea mai mare parte, pe jocul didactic. Parintele care lucreaza nu doreste ca acesta sa-si piarda copilaria, sa ramana la scoala pana dupa-amiaza fara sa doarma,fara sa manance o hrana calda. Grupa pregatitoare trebuie sa ramana la gradinite.
e_lenna
 
Mesaje: 7
Membru din: 17 Mar 2010, 12:21

Re: Legea invatamantului 2010

Mesajde juliak » 29 Mar 2010, 20:41

sunt extrem de curioasa cum se vor desfasura concursurile la nivel de scoala. vom alerga ca disperatii pe la scoli sa ne inscriem/ la cat mai multe scoli, daca va fi posibil/ ca poate, poate vom reusi/. un intreg an scolar vom preda intr/un stres pentru ca nu stim ce sa va intampla la finele anului scolar. vom petrece vacanta /bine merci /ca tot asa nu stim unde vom preda toamna/cand se vor termina toate etapele de repartizare. ar fi trebuit ca in invatamant in asemenea conditii sa se acorde ,,spor de refacere dupa concediu,, . stiau ce/i care au propus acest spor de ce l/au propus numai ca au gresit ,,adresantul,,.
juliak
 
Mesaje: 13
Membru din: 28 Dec 2006, 18:02

Re: Legea invatamantului 2010

Mesajde invatator » 29 Mar 2010, 21:42

Pe langa punctele slabe criticate mai sus, am si puncte tari pe care vreau sa le prezint in opinia mea.
Eu dau o sansa legii; are multe puncte in care este inca de lucrat, dar mi se pare ca ne tot gandim la noi, acum, la prezentul nostru, ori greu, incet, ceva trebuie sa schimbam. Nu ne place sa o facem pe pielea noastra, dar de undeva trebuie sa se inceapa. Daca tot ne plangem ca nu se intampla bine mai nimic, hai sa pornim pe un drum nou, care cu siguranta are puncte comune in scoala europeana.
Daca metodologiile de aplicare a legii vor fi intocmite cu profesionalism, daca se abordeaza si puncte de vedere ale celor care se implica in dezbatere, se poate sa avem o lege noua si buna. Sa-i dam o sansa.
De ce sa nu fie implicati parintii in evaluare? Daca ne facem bine si foarte bine munca, vom fi evaluati bine; daca nu, nu.
De ce sa nu fie implicata si comunitatea in luarea deciziilor la nivelul Consiliului de administratie? Ce avem de ascuns, de ce sa fim unc erc inchis? Oare de ce in Consiliile de administratie ale corporatiilor sunt cooptati membri diferiti? Pentru ca deciziile sa fie judecate oarecum din afara, la fel cum in Consiliile locale sunt oameni foarte diferiti, pe a caror judecata insa se bazeaza o comunitate.
Si inca ceva, daca tot sunt acuzatii la adresa directorilor, noua formula a consiliului de administratie le va limita "puterea".

Si unul din cele mai bune puncte mi se pare acela ca directorul sa nu fie aservit politic pe perioada mandatului.
E Carunta
invatator
 
Mesaje: 525
Membru din: 25 Iul 2004, 17:25
Localitate: Ocna Mures

Re: Legea invatamantului 2010

Mesajde nelson » 30 Mar 2010, 17:01

cei care au gandit un bacalaureat fara matematica la un liceu tehnologic sunt cel putin idioti
nelson
 
Mesaje: 1
Membru din: 30 Mar 2010, 16:07

Re: Legea invatamantului 2010

Mesajde claudiamd » 30 Mar 2010, 17:25

Nu inteleg de ce , dupa ce am fost recunoscuti ca profesori, si desi se acorda libertate de miscare intre scoli prin aceasta lege, totodata ni se interzice trecerea la un alt nivel de invatamant prin pierderea gradelor obtinute deja. Daca nu mai am post si vreau sa fiu profesor la liceu, nu este destul ca dau un concurs, trebuie sa iau si gradele de la inceput? Mi se pare discriminatoriu totusi.
claudiamd
 
Mesaje: 36
Membru din: 15 Feb 2006, 23:39

Re: Legea invatamantului 2010

Mesajde mariairinabotezatu » 30 Mar 2010, 23:45

claudiamd scrie:Nu inteleg de ce , dupa ce am fost recunoscuti ca profesori, si desi se acorda libertate de miscare intre scoli prin aceasta lege, totodata ni se interzice trecerea la un alt nivel de invatamant prin pierderea gradelor obtinute deja. Daca nu mai am post si vreau sa fiu profesor la liceu, nu este destul ca dau un concurs, trebuie sa iau si gradele de la inceput? Mi se pare discriminatoriu totusi.



Unde este specificat acest aspect?
Avatar utilizator
mariairinabotezatu
 
Mesaje: 74
Membru din: 29 Iul 2006, 15:01
Localitate: Constanta

Re: Legea invatamantului 2010

Mesajde nicole_84 » 31 Mar 2010, 20:36

NOUA LEGE A EDUCATIEI NU GACE DECAT SA INGROASE RANDUL SOMERILOR, IN CONCLUZIE ESTE IN INTERESUL CELOR CARE " NE VOR BINELE"!!! TRAIM IN ROMANIA, UNDE CEI BOGATI VOR FI TOT BOGATI SI CEI SARACI SI MAI SARACI!
IN ALTA ORDINE DE IDEI NU SUNT DE ACORD CU:
- TRECEREA GRUPEI PREGATITOARE LA SCOALA;
- TESTARI DIN 2 IN DOI ANI (STRESAM COPILUL NU-L AJUTAM SA DEVINA MAI DESTEPT)
- REDUCEREA NUMARULUI DE ORE (NICI CU ORELE CARE SUNT ACUM NUREUSIM SA ACOPERIM IN TOTALITATE PROGRAMA)
- NOUA INCADRARE;
- FAPTUL CA VOM AJUNGE LA MANA AUTORITATILOR LOCALE SI A PARINTILOR, CARE SA MA IERTATI UNII AU DOAR CATEVA CLASE!
SI LISTA SIGUR CONTINUA, INSA TREBUIE SA MAI STUDIEZ LEGEA GRAZEI
nicole_84
 
Mesaje: 2
Membru din: 23 Feb 2008, 14:27

Re: Legea invatamantului 2010

Mesajde invatator » 31 Mar 2010, 22:46

Astazi am aflat ca la gradinita, ca locatie, va functiona clasa pregatitoare, desi ea este inclusa in invatamantul primar, drept curricula.
Precizarea apartine dnei Oana Badea, care astazi a fost prezenta la dezbaterea de la ISSJ Alba. A mai spus ca modelul pe care-l preluam prin noua lege a invatamantului este dupa scoala franceza si cea finlandeza.
E Carunta
invatator
 
Mesaje: 525
Membru din: 25 Iul 2004, 17:25
Localitate: Ocna Mures

Re: Legea invatamantului 2010

Mesajde johnyj » 01 Apr 2010, 23:08

II. 14. (1) - restructurarea pe cicluri de instruire dezechilibrate este o soluţie, la ce? Scăderea abandonului şcolar? Se vrea acum, când resursele bugetare sunt aproape inexistente, o „revoluţie” a sistemului de învăţământ? – schimbarea propusă de prezenta lege e revoluţie, nu reformă!

Sistemele sociale (ca şi cel de învăţământ) sunt sisteme complexe, cu o dinamică particulară, determinată de un complex de factori locali interni şi externi. Din teoria sistemelor, se ştie că:
1) schimbările majore (radicale – cum este cea propusă de prezenta lege) asupra unui sistem organizat, cu atât mai mult în cazul în care nu se cunosc pe deplin (e şi cazul sistemelor sociale) mecanismele şi factorii care influenţează dinamica respectivului sistem, îl pot scoate din domeniul de stabilitate al parametrilor ce caracterizează starea sa, cu consecinţe imprevizibile şi incontrolabile, chiar pe termen scurt – este inadmisibil să determini prin orice lege, potenţiale efecte sociale negative!
2) chiar dacă aceste schimbări s-ar baza pe modele prezente sau/şi istorice de sisteme „împrumutate” de altundeva, ele nu pot fi ajustate pentru a fi potrivite complexului de factori actuali locali (care determină dinamica sistemului), unde se vrea transpunerea respectivelor modele – se ajunge la explicaţia de la 1).

Reforma implică schimbări, însă acestea se fac secvenţial, în paşi mici şi numai pe baza unei cunoaşteri solide, care să poată susţine conceptual schimbările propuse (eventual completat de experiment / pilot), altfel sistemul (de învăţământ) se poate destabiliza cu consecinţe imprevizibile (şi aşa loviturile primite până acum de sistemul de învăţământ prin „reformele” post-decembriste au avut consecinţe negative evidente) şi întreg sistemul social (socio-economic) care-l integrează va avea de suferit. Nicidecum nu e potrivită dezechilibrarea ciclurilor 4:4:4 prevăzute de vechiul sistem, prin „inventarea” unui sistem cu cicluri 5:5:3 (ciclul preşcolar oricum nu poate asigura integrarea tuturor copiilor de acea categorie în sistem, de aceea nu e trecut în discuţia mea).

II. 22. (1) şi (2) - aceleaşi observaţii

II. 25. (2) - clasa pregătitoare (nu la scoala!) clasa I (4:4:4)

II. 27. (3) – 3 ani = 4 ani (4:4:4)
johnyj
 
Mesaje: 2
Membru din: 01 Apr 2010, 22:59

Re: Legea invatamantului 2010

Mesajde johnyj » 01 Apr 2010, 23:12

de fapt, ce sa mai vorbim. legea "incepe cu stangu":
I. 2. (1) - sintagma „dezvoltare liberă”, chiar dacă sună „democratic”, este interpretabilă, întrucât sistemul de învăţământ asigură tocmai dirijarea dezvoltării individuale;
- idealul (singular) elimină enumerarea introdusă de conjuncţia „şi”, care ar fi condus la o formă de plural, inacceptabilă în contextul dat;
- de altfel întreaga formulare ce succede conjuncţiei este lipsită de subiectul idealului - personalitatea umană;
- „unei economii” - cărei economii? dacă ar fi „economii şi societăţi ale cunoaşterii”, tot ar fi ilogică sintagma rezultată: „economia cunoaşterii”.

I. 3. (2) - alăturarea celor două noţiuni diferite: „standarde de referinţă” şi „bune practici internaţionale” ar putea fi interpretată defavorabil, înţelegând că la baza concepţiei standardelor de referinţă, care ar fi naţionale, nu au stat şi bune practici internaţionale (achiziţii ale cunoaşterii psiho-pedagogice), de vreme ce le punem separat.

I. 3. (5) - „deciziile principale” – formulare ambiguă, chiar dacă se vrea doar generală, aşa cum ar fi indicat în formularea unui principiu.
johnyj
 
Mesaje: 2
Membru din: 01 Apr 2010, 22:59

Re: Legea invatamantului 2010

Mesajde nntmilea » 02 Apr 2010, 10:34

Buna ziua!
Ce se intampla conform noii legi cu al doilea post de educatoare la gradinitele cu program prelungit???(titlul IV , art 231 (3) a.
In vechiul statut aparea o precizare expresa referitoare la normarea pe ture a personalului didactic din gradinitele cu program prelungit si saptamanal.
Cu stima Barbatescu Nineta
nntmilea
 
Mesaje: 1
Membru din: 12 Feb 2010, 19:02

Re: Legea invatamantului 2010

Mesajde anasanziana » 04 Apr 2010, 09:34

Si eu (ca si majoritatea colegilor pe care i-am intrebat ) nu sunt de acord cu eliminarea titularizarii din invatamant. Stim cu totii cam ce "tertipuri" folosesc deja directorii pt a-si incadra rudele ori "pilele". Cei care au propus aceasta lege habar nu au ce se intampla in invatamantul romanesc. Si nu e singura aberatie din lege, din pacate. Sa lasam incadrarea cadrelor la mana C.A. sau a directorilor ar insemna sa privatizam scolile fara sa cerem bani pe ele. Ar insemna sa ingropam invatamantul romanesc.
anasanziana
 
Mesaje: 5
Membru din: 13 Feb 2010, 13:42

AnteriorUrmătorul

Înapoi la Dezbaterea publică privind Legile Invatamantului

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 1 vizitator

cron