Diseminare – Curs internațional „Artificial Intelligence for

Diseminare – Curs internațional „Artificial Intelligence for

Mesajde catalina_stoichin » 30 Apr 2025, 21:24

În perioada 7–12 aprilie 2025, am participat la cursul de formare „ARTIFICIAL INTELLIGENCE FOR EDUCATION: EXPLORING THE FRONTIERS OF ICT”, desfășurat la Roma, prin programul Erasmus+.Participarea la acest curs a avut ca obiectiv principal dezvoltarea competențelor digitale ale cadrelor didactice prin integrarea inteligenței artificiale în procesul educațional. Formarea s-a desfășurat într-un context internațional, cu 10 participanți din șase țări europene: România- 3 cadre didactice ale Școlii Gimnaziale "Sf. Dumitru" din Craiova: Stoichin Romina Cătălina (profesor învățământ primar), Mihăilescu Florentina Simona (profesor învățământ primar) și Enache Georgeta Genoveva (profesor învățământ primar), Spania- 1, Grecia- 2, Cipru- 1, Ungaria- 1 și Turcia- 2.
Cursul a vizat:
• familiarizarea cu aplicații AI utile în predare ;
• înțelegerea beneficiilor și riscurilor folosirii AI în educație ;
• exersarea aplicativă prin proiecte de lecții și evaluări adaptate .
Cursul a avut următorul program pe parcursul a 6 zile :
Ziua 1
• Prezentarea formatorului,informații despre activitățile săptămânii și despre furnizor.
• Prezentarea școlilor : Ungaria, Cipru, Grecia, Turcia, Spania, România
• Jocuri de spargere a gheții
• Introducere în AI: Chat GPT si altele (evoluția AI din 1940 până în present, ce este inteligența artificială , cum funcționează ea și cum să o integrezi în activitatea didactică)
• Discuții despre instrumentele AI preferate și despre utilitatea lor la clasă.
Ziua 2
Activitatea s-a axat pe aprofundarea noțiunilor legate de aplicații AI. A debutat cu realizarea unei imagini generate de aplicația https://twinpics.ai/ . S-a discutat apoi despre principiile pe care trebuie să se bazeze activitatea profesorilor când lucrează cu AI și s-au realizat proiecte de lecții cu Magicschool. S-au folosit aplicații precum:
• TwinPics, Adobe Firefly, DALL·E 3- creare de imagini
https://temp-mail.org/en- generarea unei adrese temporare de email
• MagicSchool - generare de planuri de lecție, fișe de activități, scrisori către părinți
• AI for Education Prompt Library- evaluare și diferențiere
Ziua 3
A treia zi a debutat cu revenirea asupra ceea ce ne poate oferi https://www.aiforeducation.io/prompt-library și explorarea oportunităților. S-a folosit un joc de recunoaștere a unor imagini realizate cu AI (Human or Not ). S-a discutat despre avantaje/beneficii ale folosirii AI în sala de clasă, dar și despre riscuri. Printre aplicațiile prezentate, se pot număra:
Printre aplicațiile prezentate, se pot număra:
https://www.eduaide.ai/- creează ilustrații pentru lecții, afișe, coperți pentru proiecte
https://app.twee.com/auth/signin- util pentru profesorii de limbi străine
https://quizizz.com/admin - activități interactive
https://www.aiforeducation.io/prompts/d ... uggestions
https://humanornot.so/
https://pz.harvard.edu/thinking-routines
https://gamma.app/create/generate- creează ilustrații pentru lecții, afișe, coperți pentru proiecte
Ziua 4
A patra zi a debutat cu prezentarea unor aplicații prin care poți genera imagini. (https://www.bing.com,https://firefly.adobe.com).
Participanții au realizat diferite imagini cu ajutorul acestor aplicații, apoi au fost ,din nou, în situația de a identifica imagini create de AI. Ziua s-a încheiat prin evidențierea modurilor în care poți integra imaginile și filmele video în lecții.
https://www.bing.com/images/create/
https://openai.com/index/dall-e-3/
https://firefly.adobe.com/?media=featured- creează ilustrații pentru lecții, afișe, coperți pentru proiecte
https://app.leonardo.ai/auth/login?callbackUrl=%2F- resurse vizuale pentru teme de artă, istorie,literatură
https://ttsmaker.com/ - crearea materialelor audio pentru elevi cu nevoi speciale sau limbi străine.
Ziua 5
Ziua de vineri a fost destinată altor modalități de folosire a AI: traducere de texte, de filme, compunere de melodii.
https://ai.invideo.io/signup- generare lecții video interactive
https://turboscribe.ai/dashboard- traducere și subtitrări
https://fliki.ai- creează ilustrații pentru lecții, afișe
https://suno.com/home - generare de cântece
Participanții au avut ca sarcină de lucru realizarea unui proiect de lecție și integrarea a cel puțin 2 instrumente diferite AI, unul dintre acestea să poată fi folosit în timpul orei. Prezentările au fost interesante, iar dezbaterile ulterioare au evideníat avantajele folosirii în lecții a instrumentelor realizate cu AI. Ziua s-a încheiat cu evaluarea cursului, acordarea certificatelor Europass de mobilitate și a certificatelor de participare.
Ziua 6:
În a șasea zi, participanții s-au bucurat de un tur ghidat prin cartierul Trastevere, vizitând locuri emblematice precum Basilica Santa Cecilia, Basilica San Crisogono și Basilica Santa Maria, una dintre cele mai vechi biserici. S-au explorat criptele subterane și casele romanilor, s-au admirat frescele uimitoare realizate de Pietro Cavallini, precum și Isola Tiberina- singura insulă naturală a Tibrului, situată în mijlocul acestuia, chiar în inima Romei.
Cursul a oferit o oportunitate excepțională de formare într-un domeniu emergent esențial pentru viitorul educației. Integrarea tehnologiei AI, realizată cu discernământ și competență, poate transforma în mod semnificativ procesul de predare-învățare, făcându-l mai eficient, mai relevant și mai atractiv pentru elevii generației digitale.
Această mobilitate mi- a oferit o bază solidă pentru a înțelege și evalua critic noile tehnologii AI și pentru a le folosi în mod inteligent și responsabil,mi-a dezvoltat competențele digitale, abilitățile de a crea activități de învățare atractive, inovatoare,cu ajutorul platformelor de inteligență artificială , oferindu-mi oportunitatea de a colabora și face schimb de idei cu profesori din alte țări.
Pe perioada cursului, am colaborat în echipe internaționale, ceea ce mi-a oferit oportunitatea de a-mi dezvolta abilitățile de colaborare într-un context intercultural, de a-mi îmbunătăți competențele de comunicare în limba engleză și de a învăța din perspective culturale și educaționale diferite. Activitățile culturale și vizitele locale au completat experiența într-un mod plăcut.
catalina_stoichin
 
Mesaje: 2
Membru din: 30 Sep 2012, 14:30

Re: Diseminare – Curs internațional „Artificial Intelligence

Mesajde catalina_stoichin » 30 Apr 2025, 21:46

[quote="catalina_stoichin"]În perioada 7–12 aprilie 2025, am participat la cursul de formare „ARTIFICIAL INTELLIGENCE FOR EDUCATION: EXPLORING THE FRONTIERS OF ICT”, ERASMUS +Proiect 2024-1-RO01-KA121-SCH-000205245, desfășurat la Roma.Participarea la acest curs a avut ca obiectiv principal dezvoltarea competențelor digitale ale cadrelor didactice prin integrarea inteligenței artificiale în procesul educațional. Formarea s-a desfășurat într-un context internațional, cu 10 participanți din șase țări europene: România- 3 cadre didactice ale Școlii Gimnaziale "Sf. Dumitru" din Craiova: Stoichin Romina Cătălina (profesor învățământ primar), Mihăilescu Florentina Simona (profesor învățământ primar) și Enache Georgeta Genoveva (profesor învățământ primar), Spania- 1, Grecia- 2, Cipru- 1, Ungaria- 1 și Turcia- 2.
Cursul a vizat:
• familiarizarea cu aplicații AI utile în predare ;
• înțelegerea beneficiilor și riscurilor folosirii AI în educație ;
• exersarea aplicativă prin proiecte de lecții și evaluări adaptate .
Cursul a avut următorul program pe parcursul a 6 zile :
Ziua 1
• Prezentarea formatorului,informații despre activitățile săptămânii și despre furnizor.
• Prezentarea școlilor : Ungaria, Cipru, Grecia, Turcia, Spania, România
• Jocuri de spargere a gheții
• Introducere în AI: Chat GPT si altele (evoluția AI din 1940 până în present, ce este inteligența artificială , cum funcționează ea și cum să o integrezi în activitatea didactică)
• Discuții despre instrumentele AI preferate și despre utilitatea lor la clasă.
Ziua 2
Activitatea s-a axat pe aprofundarea noțiunilor legate de aplicații AI. A debutat cu realizarea unei imagini generate de aplicația https://twinpics.ai/ . S-a discutat apoi despre principiile pe care trebuie să se bazeze activitatea profesorilor când lucrează cu AI și s-au realizat proiecte de lecții cu Magicschool. S-au folosit aplicații precum:
• TwinPics, Adobe Firefly, DALL·E 3- creare de imagini
https://temp-mail.org/en- generarea unei adrese temporare de email
• MagicSchool - generare de planuri de lecție, fișe de activități, scrisori către părinți
• AI for Education Prompt Library- evaluare și diferențiere
Ziua 3
A treia zi a debutat cu revenirea asupra ceea ce ne poate oferi https://www.aiforeducation.io/prompt-library și explorarea oportunităților. S-a folosit un joc de recunoaștere a unor imagini realizate cu AI (Human or Not ). S-a discutat despre avantaje/beneficii ale folosirii AI în sala de clasă, dar și despre riscuri. Printre aplicațiile prezentate, se pot număra:
Printre aplicațiile prezentate, se pot număra:
https://www.eduaide.ai/- creează ilustrații pentru lecții, afișe, coperți pentru proiecte
https://app.twee.com/auth/signin- util pentru profesorii de limbi străine
https://quizizz.com/admin - activități interactive
https://www.aiforeducation.io/prompts/d ... uggestions
https://humanornot.so/
https://pz.harvard.edu/thinking-routines
https://gamma.app/create/generate- creează ilustrații pentru lecții, afișe, coperți pentru proiecte
Ziua 4
A patra zi a debutat cu prezentarea unor aplicații prin care poți genera imagini. (https://www.bing.com,https://firefly.adobe.com).
Participanții au realizat diferite imagini cu ajutorul acestor aplicații, apoi au fost ,din nou, în situația de a identifica imagini create de AI. Ziua s-a încheiat prin evidențierea modurilor în care poți integra imaginile și filmele video în lecții.
https://www.bing.com/images/create/
https://openai.com/index/dall-e-3/
https://firefly.adobe.com/?media=featured- creează ilustrații pentru lecții, afișe, coperți pentru proiecte
https://app.leonardo.ai/auth/login?callbackUrl=%2F- resurse vizuale pentru teme de artă, istorie,literatură
https://ttsmaker.com/ - crearea materialelor audio pentru elevi cu nevoi speciale sau limbi străine.
Ziua 5
Ziua de vineri a fost destinată altor modalități de folosire a AI: traducere de texte, de filme, compunere de melodii.
https://ai.invideo.io/signup- generare lecții video interactive
https://turboscribe.ai/dashboard- traducere și subtitrări
https://fliki.ai- creează ilustrații pentru lecții, afișe
https://suno.com/home - generare de cântece
Participanții au avut ca sarcină de lucru realizarea unui proiect de lecție și integrarea a cel puțin 2 instrumente diferite AI, unul dintre acestea să poată fi folosit în timpul orei. Prezentările au fost interesante, iar dezbaterile ulterioare au evideníat avantajele folosirii în lecții a instrumentelor realizate cu AI. Ziua s-a încheiat cu evaluarea cursului, acordarea certificatelor Europass de mobilitate și a certificatelor de participare.
Ziua 6:
În a șasea zi, participanții s-au bucurat de un tur ghidat prin cartierul Trastevere, vizitând locuri emblematice precum Basilica Santa Cecilia, Basilica San Crisogono și Basilica Santa Maria, una dintre cele mai vechi biserici. S-au explorat criptele subterane și casele romanilor, s-au admirat frescele uimitoare realizate de Pietro Cavallini, precum și Isola Tiberina- singura insulă naturală a Tibrului, situată în mijlocul acestuia, chiar în inima Romei.
Cursul a oferit o oportunitate excepțională de formare într-un domeniu emergent esențial pentru viitorul educației. Integrarea tehnologiei AI, realizată cu discernământ și competență, poate transforma în mod semnificativ procesul de predare-învățare, făcându-l mai eficient, mai relevant și mai atractiv pentru elevii generației digitale.
Această mobilitate mi- a oferit o bază solidă pentru a înțelege și evalua critic noile tehnologii AI și pentru a le folosi în mod inteligent și responsabil,mi-a dezvoltat competențele digitale, abilitățile de a crea activități de învățare atractive, inovatoare,cu ajutorul platformelor de inteligență artificială , oferindu-mi oportunitatea de a colabora și face schimb de idei cu profesori din alte țări.
Pe perioada cursului, am colaborat în echipe internaționale, ceea ce mi-a oferit oportunitatea de a-mi dezvolta abilitățile de colaborare într-un context intercultural, de a-mi îmbunătăți competențele de comunicare în limba engleză și de a învăța din perspective culturale și educaționale diferite. Activitățile culturale și vizitele locale au completat experiența într-un mod plăcut.
catalina_stoichin
 
Mesaje: 2
Membru din: 30 Sep 2012, 14:30


Înapoi la Alternative educationale

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 11 vizitatori